Niet alleen dat, het scheelt slechts enkele seconde met een 600 rond het circuit.
Ik zou best eens interesse kunnen hebben in de toekomstige Aprilia RS660. Of de Kramer 790. Of de Norton Superlight. Dat zijn mooie ontwikkelingen die hopelijk ook “mainstream” gaan.
De meneer van Kawasaki ziet het in ieder geval ook. Ik vraag mij af of Dorna \ FIM het ook ziet en de gaten in hun regels gaat dichten.
Ik ben het met je eens, maar vergeet niet dat in het verleden er genoeg merken waren waarbij hun homologatie model (lees rc30, OW01, zxr-rr, gsxr-rr en ducati met hun ps nr zoveel)veel, duurder waren dan hun standaard model.De meneer van Kawasaki ziet het in ieder geval ook. Ik vraag mij af of Dorna \ FIM het ook ziet en de gaten in hun regels gaat dichten.
Ik vraag mijn eigenlijk af waarom dat maximum limit zo hoog ligt bij 40k. De filosofie van de WSBK is dat men straatmotoren pakt en daarmee gaat racen. Een straatmotor van 40k is eigenlijk 2 keer zo duur als dat die naar mijn inziens hoort te zijn. Als de regelgeving zulke ruimtes geeft dan is het niet gek dat een merk daar prima gebruik van maakt.
Het staat alleen haaks op die filosofie.
Ik kan echt niet begrijpen wie er daar over de regels gaat. Alsof er een stel 17 jarigen zitten ofzo.
Kawasaki geeft in ieder geval een waarschuwing hiermee. Of jullie doen er wat aan of we gaan met z'n allen die kant op. Racemotoren verpakken als straatmotoren ipv dat er van straatmotoren, racemotoren worden gemaakt.
Iwan van der valk geeft niet alleen lekker enthousiast commentaar, hij slaat in dit stuk de spijker ook op de kop:
Column Motul Dutch Round: Het TT Circuit Assen, ons circuit
De vierde ronde van het 2019 FIM Superbike World Championship vond afgelopen weekend plaats op het TT Circuit Assen...........www.racesport.nl
Het schrale programma mag ook wel als puntje worden toegevoegd.
Ik ben het met je eens, maar vergeet niet dat in het verleden er genoeg merken waren waarbij hun homologatie model (lees rc30, OW01, zxr-rr, gsxr-rr en ducati met hun ps nr zoveel)veel, duurder waren dan hun standaard model.
Het is iets van alle tijden, het spijtige is dat ducati nu gebruik maakt van de gaten in het reglement.
De andere merken doen het niet.
Wat ik niet begrijp is dat er een rev limiet zit op de motogp motoren en niet op de standaard afgeleide motoren.
Waren niet over de top getuned,heb zelf een GSXR750RR gehad,was alleen een hele goede basis.Maar met het grote verschil, dat de homologatie modellen tot over de top getunede en aangepaste versies waren van de productie motoren. Het heeft er alles schijn van dat Ducati de fiets als racer heeft ontwikkeld en daarna er lampjes en spiegels op gehangen heeft om het gehomologeerd te krijgen.
Bijzonder slim als de regels het toelaten en daarmee gewoon erg sluw bedacht. Maar natuurlijk in de basis inderdaad niet de bedoeling.
Waren niet over de top getuned,heb zelf een GSXR750RR gehad,was alleen een hele goede basis.
En wat betreft TT of superbikes,als ik naar MotoGP ga dan ga ik voor de races die ik vele malen interessanter vind dan superbikes waar het mij een worst zal wezen of Michael eerste of laatste wordt,zal aan mijn reet roesten.
Jaren 80 en 90 vele malen naar Superbikes geweest,50.000 man op zondag die naar races zaten te kijken die de moeite waard waren met coureurs die stuk voor stuk meer karakter hadden dan het hele veld nu bij elkaar.
Ben het wel met je eens maar er waren tijden in die vooral 90tiger jaren dat de toenmalige 500cc boring saaie races liet zien. Nu de Motogp zit vol met sensatie spanning etc. SBK was toen groeiend met Foggy Haga Corser en dat soort helden,straatvechters van hoog formaat.Waren niet over de top getuned,heb zelf een GSXR750RR gehad,was alleen een hele goede basis.
En wat betreft TT of superbikes,als ik naar MotoGP ga dan ga ik voor de races die ik vele malen interessanter vind dan superbikes waar het mij een worst zal wezen of Michael eerste of laatste wordt,zal aan mijn reet roesten.
Jaren 80 en 90 vele malen naar Superbikes geweest,50.000 man op zondag die naar races zaten te kijken die de moeite waard waren met coureurs die stuk voor stuk meer karakter hadden dan het hele veld nu bij elkaar.
In de beginfase niet te vergeten Rob Phillis op Kawasaki en wat denk je van Anthony Gobert.Yep Corser , Haga , Edwards . Slight , Baylis en natuurlijk Foggy !!!!................en zal er echt nog wel een paar vergeten.
RussellIn de beginfase niet te vergeten Rob Phillis op Kawasaki en wat denk je van Anthony Gobert.
En je vergeet nog een hele belangrijke,Pierfrancesco Chili!
Waren niet over de top getuned,heb zelf een GSXR750RR gehad,was alleen een hele goede basis.
En wat betreft TT of superbikes,als ik naar MotoGP ga dan ga ik voor de races die ik vele malen interessanter vind dan superbikes waar het mij een worst zal wezen of Michael eerste of laatste wordt,zal aan mijn reet roesten.
Jaren 80 en 90 vele malen naar Superbikes geweest,50.000 man op zondag die naar races zaten te kijken die de moeite waard waren met coureurs die stuk voor stuk meer karakter hadden dan het hele veld nu bij elkaar.
De ducati's waarmee geracet is zijn eigenlijk allemaal niet echt geschikt voor de openbare weg. Vanaf de 851 in elk geval. Verder gaat mijn Ducati kennis niet terug. Draaicirkels van een VW Passat, onder de 30 km/u met slippende koppeling rijden, anders lukt het niet, in de stad alleen de 1 en 2 nodig. Prachtig spul, daar zeg ik niets verkeerds over, maar puur voor het circuit gebouwd.
Nou, er zijn er zat waar normaal op te rijden is mits je van een sportieve zit houdt natuurlijk. Een heel stuk beter dan op een Duc in elk geval die vrij compromisloos gebouwd is.