WSBK Slowchat seizoen 2019

Waar eindigd Michael van der Mark aan het eind van het seizoen?

  • 1e wereldkampioen

  • 2e vice wereldkampioen

  • 3e

  • 4e

  • 5e

  • Overig


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Status
Niet open voor verdere reacties.
Was Michael met die overwinningen niet de enige die die nieuwe band uitprobeerde? Met de tweede race - en de opvolgende weekenden - stapte de rest ook over en was het weer business as usual.
Klopt, maar hij zat er ook in andere weekenden beter bij dan nu. Zo ging Aragon vorig jaar toch wel een stukje beter en Lowes is momenteel ook gewoon sterker.
 
Zo kan je alles goedpraten.
Wat hebben de beelden van tour de F 2018 voor toegevoegde waarde, om dat midden in de race te laten zien?
Nou nou een promo omdat ze de TDF rechten hebben. Ik heb wel eens nascar op een Amerikaanse zender gekeken, daar zijn deze onderbrekingen niks bij.
 
Gap : (alweer) 15,107 seconden_O-_O-
Dominante Rea eruit,dominante Bautista erin:+
Spannend hoorO-)
 
Gap : (alweer) 15,107 seconden_O-_O-
Dominante Rea eruit,dominante Bautista erin:+
Spannend hoorO-)
Is wel heel knap wat hij doet. Het oppakken van de machine uit de trage bochten lijkt hij vooral beter te doen. Ben heel erg benieuwd of hij in Assen ook zo het verschil kan maken.
 
Is wel heel knap wat hij doet. Het oppakken van de machine uit de trage bochten lijkt hij vooral beter te doen. Ben heel erg benieuwd of hij in Assen ook zo het verschil kan maken.

Zekers,maar vind het niet echt spannend om naar te kijken,wat ik dus ook niet doe.
Net 3 minuten (zoals alle WSBK dit jaar 🤔) gekeken.
Was weer voldoende:+

Op assen "slechts"5 seconden 😜
 
Laatst bewerkt:
Het was gewoon een mooie race, ok Bautista wint makkelijk. Maar bij de strijd om plek 2 zaten een paar zeer goede inhaalacties.
Over Eurosport, ben zeker blij dat ik veel motorsport kan volgen bij hun. En dat ze reclame moeten uitzenden om de kosten te dekken, dat hoort er gewoon bij. Maar wat martijn76 bedoelt begrijp ik wel, hoe vaak ik niet midden in een race de beste 5 tennis shots voorbij heb zien komen |(. Hierbij verdient Eurosport geen knaken, en ze promoten ook geen aanstaand evenement op hun zender.
 
hoe kom je erbij?
kawasaki heeft voor dit jaar het blok aangepast zodat ze meer toeren kunnen maken dus dit kunnen de andere fabrikanten ook doen maar dat kost natuurlijk een hoop geld en kennis.
En de Kawasaki RR kost nu ook gewoon ff €29.000. Wat betreft de Ducati V4R 1000 dat is gewoon een straatfiets alleen een retegoede basis voor de SBK.De vraag blijft wel hoe dat ding er aan toe is bij 50.000 km als dat blok het al mag halen,denk dat de Japanners dan nog als een zonnetje draaien en misschien vinden zij dat ook belangrijk.
En zoals eerder gezegd zijn eind jaren 80 al speciale homologatie modellen gebouwd,zelf had ik de GSXR750RR die tegelijkertijd er was met de RC30,OW01,ZXR750RR en laten we ook niet vergeten de Bimota YB met Yamaha 750 blok en Ducati 888SP,stuk voor stuk fietsen van meer dan FL40.000 op de Kawa na dAN die dacht ik FL21.000 was(ook in bezit gehad)
Verschil is dat het toen veel spannender was,denk alleen dat de Japanners het niet zo belangrijk vinden waar Ducati wel altijd tot het gaatje gaat als het om competitie gaat.
 
En de Kawasaki RR kost nu ook gewoon ff €29.000. Wat betreft de Ducati V4R 1000 dat is gewoon een straatfiets alleen een retegoede basis voor de SBK.De vraag blijft wel hoe dat ding er aan toe is bij 50.000 km als dat blok het al mag halen,denk dat de Japanners dan nog als een zonnetje draaien en misschien vinden zij dat ook belangrijk.
En zoals eerder gezegd zijn eind jaren 80 al speciale homologatie modellen gebouwd,zelf had ik de GSXR750RR die tegelijkertijd er was met de RC30,OW01,ZXR750RR en laten we ook niet vergeten de Bimota YB met Yamaha 750 blok en Ducati 888SP,stuk voor stuk fietsen van meer dan FL40.000 op de Kawa na dAN die dacht ik FL21.000 was(ook in bezit gehad)
Verschil is dat het toen veel spannender was,denk alleen dat de Japanners het niet zo belangrijk vinden waar Ducati wel altijd tot het gaatje gaat als het om competitie gaat.

dat interesseert de Italianen niet en heeft het ook nooit gedaan als je naar het verleden kijkt.
 
Klopt, maar hij zat er ook in andere weekenden beter bij dan nu. Zo ging Aragon vorig jaar toch wel een stukje beter en Lowes is momenteel ook gewoon sterker.

Het is nog niet het seizoen van Mickey helaas. Constant achter Lowes en net niet de echte aansluiting met de top3 (ok 2 en 3 dan).

Kwalificaties zijn ook stukken minder dan vorig jaar naar mijn gevoel, hij had het juist verbeterd maar weer terug bij af.

Iemand enig idee wat hier speelt?
 
Zal toch iets met de banden te maken hebben waar hij het juiste gevoel niet mee kan krijgen. De rest is niet echt veranderd volgens mij.
 
In mijn ogen is Lowes altijd al de snellere rijder, nu Lowes besloten heeft er maar eens op te blijven zitten wordt dit pas echt duidelijk. Geen schande, Michael doet het goed maar Lowes doet het gewoon fantastisch. Verder laat Michael Melandri en Cortese achter zich, toch ook niet de minsten. Hoewel ik in de loop van het seizoen nog verwacht dat dat zeker met Cortese nog wel eens lastig kan gaan worden. Dat Sykes op de nieuwe BMW nu al 3 Yamahas achter zich weet te houden vind ik toch wel zorgwekkend.
 
In mijn ogen is Lowes altijd al de snellere rijder, nu Lowes besloten heeft er maar eens op te blijven zitten wordt dit pas echt duidelijk. Geen schande, Michael doet het goed maar Lowes doet het gewoon fantastisch. Verder laat Michael Melandri en Cortese achter zich, toch ook niet de minsten. Hoewel ik in de loop van het seizoen nog verwacht dat dat zeker met Cortese nog wel eens lastig kan gaan worden. Dat Sykes op de nieuwe BMW nu al 3 Yamahas achter zich weet te houden vind ik toch wel zorgwekkend.
En over een poosje Baz er nog bij .....maar als Michael het vertrouwen terug vind kan het nog leuk worden.
Of is hij al stiekem bezig met een terugkeer naar ten Kate. ;)
 
Was toch gewoon leuke race, kon zien dat Micheal echt zn best deed om bij te blijven en daar vermoedelijk zn band mee opreed, Beide yammie's dropte pas laat maar bij micheal was het direct behoorlijk raak.
 
Is Rea elke race tot nu toe 2e geworden?

We zeuren wel over Bautista maar als hij er niet was geweest was het voor het 5e opeenvolgende jaar de grote Johnny Rea Show geweest :X
 
Is Rea elke race tot nu toe 2e geworden?

We zeuren wel over Bautista maar als hij er niet was geweest was het voor het 5e opeenvolgende jaar de grote Johnny Rea Show geweest :X
Maar in tegenstelling tot de afgelopen jaren is daar dit jaar wel close racing en geen enorme overmacht voor te zien geweest. :t
 
En Mickey weer achter Lowes geëindigd...al kwam ie van p12 af bij de start. Hij heeft wel voor het eerst een rijdercoach, wellicht dat dit twijfels geeft...?

Mooie race weer voor p2-p4.
 
Het is nog niet het seizoen van Mickey helaas. Constant achter Lowes en net niet de echte aansluiting met de top3 (ok 2 en 3 dan).

Kwalificaties zijn ook stukken minder dan vorig jaar naar mijn gevoel, hij had het juist verbeterd maar weer terug bij af.

Iemand enig idee wat hier speelt?

De yamaha is gewoon niet goed genoeg. Denk dat ze momenteel bij Yamaha de piano’s een stuk belangrijker vinden dan motoren. In de motogp rijden ze ook geen deuk in een pakje boter meer
 
Terug van de eerste motorrit van het jaar. Was dit de derde of de vierde WSBK ronde? Weer niets gezien en zo te zien wederom weinig gemist. En dadelijk toch weer naar Assen gaan :')
 
En over een poosje Baz er nog bij .....maar als Michael het vertrouwen terug vind kan het nog leuk worden.
Of is hij al stiekem bezig met een terugkeer naar ten Kate. ;)
Was toch gewoon leuke race, kon zien dat Micheal echt zn best deed om bij te blijven en daar vermoedelijk zn band mee opreed, Beide yammie's dropte pas laat maar bij micheal was het direct behoorlijk raak.

Ach jullie hebben ook gelijk, is het glas half leeg of half vol? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan