Arckira
MF veteraan
Na het SBK geweld op het technische TT-circuit Assen gaan de mannen, en jongens, van het WSBK en WSS elkaar dit weekend te lijf op het snelle Monza!
Monza, altijd goed voor spektakel (daar kan Max Neukirchner over meepraten..) en uitermate geschikt voor slipstreamen waardoor er hele andere races kunnen volgen dan op Assen. Assen waar Tom Sykes domineerde in race 1 en in race 2 werd verslagen door Eugene Laverty die Sykes toen wél kon bijhouden.
Het ‘Autodromo Nazionale di Monza’ is een 5,793 km lang circuit gelegen bij de plaats Monza in het noorden van Italië. Het circuit bestaat uit lange rechte stukken en snelle, meest rechter, bochten plus enkele korte chicanes. Ondanks meerdere pogingen om de hoge snelheden te matigen is Monza nog steeds het hogesnelheidscircuit bij uitstek.
De wedstrijd van vorig seizoen was een drama voor nagenoeg iedereen. De eerste race werd n.a.v. hevige regenval afgevlagd na 3 ronden, de tweede na 8 en er werden slechts halve punten toegekend. Hier begon de zegetocht van Tom Sykes die aan het eind v/h seizoen een halve punt tekort kwam voor het kampioenschap. De WSS race werd gewonnen door Jules Cluzel (nu SBK Fixi Crescent Suzuki) maar natuurlijk hopen we op Nederlands succes met Michael v/d Mark!
In het Superstock 1000 kampioenschap werd vorig jaar op Monza de eerste winst voor de Ducati Panigale opgetekend door Lorenzo Savadori (nu Pedercini Kawasaki). Sylvain Barrier leidt het kampioenschap maar de race op Assen werd knap gewonnen door Eddi La Marra (Barni Racing Ducati). Zijn teamgenoot Niccolò Canepa, Leandro Mercado (Team Pedercini Kawasaki) en Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki) zijn andere kandidaten voor de winst op Monza.
Als het Wilhelmus niet zal klinken voor Michael v/d/ Mark in de Supersport dan mischien wél voor Tony Covena in de Superstock 600 die een betere seizoenstart kent dan vorig jaar. Maar dan zal hij wel jongens als Gauthier Duwelz (MTM Racing Yamaha en leider in het kampioenschap), Duwelz's teamgenoot Adrian Nestorovic - die tot aan de GT meedeed om de winst - Robin Mulhauser, Christian Gamarino (Team GoEleven Kawasaki), Franco Morbidelli (San Carlo Team Italia Kawasaki), Stefano Casalotti (VFR Racing Yamaha) en Nicola Morrentino (Team Trasimeno Yamaha) moeten verslaan.
Monza, altijd goed voor spektakel (daar kan Max Neukirchner over meepraten..) en uitermate geschikt voor slipstreamen waardoor er hele andere races kunnen volgen dan op Assen. Assen waar Tom Sykes domineerde in race 1 en in race 2 werd verslagen door Eugene Laverty die Sykes toen wél kon bijhouden.
Het ‘Autodromo Nazionale di Monza’ is een 5,793 km lang circuit gelegen bij de plaats Monza in het noorden van Italië. Het circuit bestaat uit lange rechte stukken en snelle, meest rechter, bochten plus enkele korte chicanes. Ondanks meerdere pogingen om de hoge snelheden te matigen is Monza nog steeds het hogesnelheidscircuit bij uitstek.
De wedstrijd van vorig seizoen was een drama voor nagenoeg iedereen. De eerste race werd n.a.v. hevige regenval afgevlagd na 3 ronden, de tweede na 8 en er werden slechts halve punten toegekend. Hier begon de zegetocht van Tom Sykes die aan het eind v/h seizoen een halve punt tekort kwam voor het kampioenschap. De WSS race werd gewonnen door Jules Cluzel (nu SBK Fixi Crescent Suzuki) maar natuurlijk hopen we op Nederlands succes met Michael v/d Mark!
In het Superstock 1000 kampioenschap werd vorig jaar op Monza de eerste winst voor de Ducati Panigale opgetekend door Lorenzo Savadori (nu Pedercini Kawasaki). Sylvain Barrier leidt het kampioenschap maar de race op Assen werd knap gewonnen door Eddi La Marra (Barni Racing Ducati). Zijn teamgenoot Niccolò Canepa, Leandro Mercado (Team Pedercini Kawasaki) en Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki) zijn andere kandidaten voor de winst op Monza.
Als het Wilhelmus niet zal klinken voor Michael v/d/ Mark in de Supersport dan mischien wél voor Tony Covena in de Superstock 600 die een betere seizoenstart kent dan vorig jaar. Maar dan zal hij wel jongens als Gauthier Duwelz (MTM Racing Yamaha en leider in het kampioenschap), Duwelz's teamgenoot Adrian Nestorovic - die tot aan de GT meedeed om de winst - Robin Mulhauser, Christian Gamarino (Team GoEleven Kawasaki), Franco Morbidelli (San Carlo Team Italia Kawasaki), Stefano Casalotti (VFR Racing Yamaha) en Nicola Morrentino (Team Trasimeno Yamaha) moeten verslaan.
Laatst bewerkt: