WSBK & WSS Monza

Wie wint Monza?

  • Sykes

    Stemmen: 5 17,2%
  • Laverty

    Stemmen: 9 31,0%
  • Guintoli

    Stemmen: 4 13,8%
  • Davies

    Stemmen: 3 10,3%
  • Rea

    Stemmen: 5 17,2%
  • Baz

    Stemmen: 1 3,4%
  • Fabrizio

    Stemmen: 0 0,0%
  • Melandri

    Stemmen: 2 6,9%
  • Cluzel

    Stemmen: 0 0,0%
  • Giugliano

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    29

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Na het SBK geweld op het technische TT-circuit Assen gaan de mannen, en jongens, van het WSBK en WSS elkaar dit weekend te lijf op het snelle Monza!

Monza, altijd goed voor spektakel (daar kan Max Neukirchner over meepraten..) en uitermate geschikt voor slipstreamen waardoor er hele andere races kunnen volgen dan op Assen. Assen waar Tom Sykes domineerde in race 1 en in race 2 werd verslagen door Eugene Laverty die Sykes toen wél kon bijhouden.
Het ‘Autodromo Nazionale di Monza’ is een 5,793 km lang circuit gelegen bij de plaats Monza in het noorden van Italië. Het circuit bestaat uit lange rechte stukken en snelle, meest rechter, bochten plus enkele korte chicanes. Ondanks meerdere pogingen om de hoge snelheden te matigen is Monza nog steeds het hogesnelheidscircuit bij uitstek.

De wedstrijd van vorig seizoen was een drama voor nagenoeg iedereen. De eerste race werd n.a.v. hevige regenval afgevlagd na 3 ronden, de tweede na 8 en er werden slechts halve punten toegekend. Hier begon de zegetocht van Tom Sykes die aan het eind v/h seizoen een halve punt tekort kwam voor het kampioenschap. De WSS race werd gewonnen door Jules Cluzel (nu SBK Fixi Crescent Suzuki) maar natuurlijk hopen we op Nederlands succes met Michael v/d Mark!

In het Superstock 1000 kampioenschap werd vorig jaar op Monza de eerste winst voor de Ducati Panigale opgetekend door Lorenzo Savadori (nu Pedercini Kawasaki). Sylvain Barrier leidt het kampioenschap maar de race op Assen werd knap gewonnen door Eddi La Marra (Barni Racing Ducati). Zijn teamgenoot Niccolò Canepa, Leandro Mercado (Team Pedercini Kawasaki) en Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki) zijn andere kandidaten voor de winst op Monza.

full


Als het Wilhelmus niet zal klinken voor Michael v/d/ Mark in de Supersport dan mischien wél voor Tony Covena in de Superstock 600 die een betere seizoenstart kent dan vorig jaar. Maar dan zal hij wel jongens als Gauthier Duwelz (MTM Racing Yamaha en leider in het kampioenschap), Duwelz's teamgenoot Adrian Nestorovic - die tot aan de GT meedeed om de winst - Robin Mulhauser, Christian Gamarino (Team GoEleven Kawasaki), Franco Morbidelli (San Carlo Team Italia Kawasaki), Stefano Casalotti (VFR Racing Yamaha) en Nicola Morrentino (Team Trasimeno Yamaha) moeten verslaan.
 
Laatst bewerkt:
Davies gestemd, die BMW'a lopen echt hard hoor.

Is er meer bekend over Leon Camier? Hoop dat vd Mark goed mee kan komen en wellicht voor een verrassing kan zorgen.
 
Ik denk Giugliano een keertje. De appies zijn motorisch gelijk en met die lange rechte stukken erin zal hij op Italiaanse bodem wat over hebben.

Nu maar hopen dat de banden heel blijven en Vd Mark eens het bovenste treedje kan beklimmen.
 
Ik kan Sofu ook niet zien bij de 1e 10? Inmiddels wel op de baan.
Misschien dattie binnen blijft? Voorspellingen voor morgen en zondag lijken wel goed wbt het weer.
 
Laatst bewerkt:
ff wat werk aan de winkel....

topsnelheid ligt het niet aan, die is met 278 het hoogste van de hele klasse...

edit: zie in de sectortijden dat sofu nog net 1 km harder ging....
 
Laatst bewerkt:
wordt een mooi weekendje dan :D

zo kicken baantje :}

superbikes wordt tussen de appie's, de kawa's en bmw's :Y

supersport ..


sofu , lows, vdmark, forret ?
 
Monza lijkt mij niet de makkelijkste baan om te moeten leren kennen. Maar goed, Van der Mark kent het circuit natuurlijk al vanuit zijn Stock 600 jaren. Een nat Monza lijkt mij zelfs nog veel moeilijker te berijden.

Rustig aandoen en later in het weekend echt gas geven, strak plan. Hij komt er wel!

Coveña voorlopig op P1 ziet er goed uit! Hopen dat hij dit ook weet te blijven realiseren als de baan opdroogt.
 
Monza lijkt mij niet de makkelijkste baan om te moeten leren kennen. Maar goed, Van der Mark kent het circuit natuurlijk al vanuit zijn Stock 600 jaren. Een nat Monza lijkt mij zelfs nog veel moeilijker te berijden.

Rustig aandoen en later in het weekend echt gas geven, strak plan. Hij komt er wel!

Coveña voorlopig op P1 ziet er goed uit! Hopen dat hij dit ook weet te blijven realiseren als de baan opdroogt.
Eerste kwalificatie Covena op 11 en Tessels op 14.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan