X-gear Remschijven?

Blade929rr

MF'er
7 mrt 2007
85
16
Hallo MFers,

Was even op marktplaats aan het rond kijken. En ik kwam een adverteerder tegen die remschijven verkoopt van het merk XGEAR. Ik heb even gevraagd wat een setje moet kosten. Voor mijn motor kost een nieuw setje €200,- Dat is opzich niet duur maar ik heb nog nooit van het merk gehoord. Dus ja, goedkoop is meestal duurkoop.

Heeft iemand ooit van het merk gehoord? Zo ja, is het wat? Of is het niet meer naar kijken en snel vergeten. 🤷‍♂️
image-18-03-2021_15-26-31-24.jpgimage-18-03-2021_15-26-30-28.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, geen enkel Nederlandse webshop die het verkoopt. Die van mij kunnen nog wel. Maar bij de volgende remblokken wissel ga ik ook de schijven doen.
 
Ik heb dit ook voorbij zien komen en heb besloten het niet te doen. Voornamelijk omdat er werkelijk niks van terug te vinden is. Geen bedrijf, geen ervaringen, helemaal niks. En dat geeft niet echt vertrouwen voor een redelijk essentieel onderdeel.
 
Hij zegt zelf dat het gewoon goed is.
Ik heb wel voordat ik ze kocht veel met hem gesproken over hoe en wat.
Hij kwam betrouwbaar over
Dat kan ik van sommige motor winkels niet zeggen.
 
Persoonlijk zou ik de gok niet durven nemen. Deze schijven kosten ongeveer de helft van wat gangbaar is, en die besparing moet ergens vandaan komen.

Een goed setje remschijven zijn je beste vrienden. Een goedkoop setje remschijven gaat geheid tegenvallen. Slechte pasvorm, roest, kromtrekken, haarscheurtjes, slechte prestaties, vooral bij natte omstandigheden. Ik zou de gok niet durven nemen.

Mijn advies: Geef het dubbele uit voor iets goeds.
Let op, je moet apart een linkse en rechtse versie aanschaffen. Beide staan op de site.
Ten Kate heeft regelmatig 20% online korting acties.

Heb in het verleden een Chinese achterremschijf van 15,- gemonteerd.
Binnen 100km krom.
 
Persoonlijk zou ik de gok niet durven nemen. Deze schijven kosten ongeveer de helft van wat gangbaar is, en die besparing moet ergens vandaan komen.

Een goed setje remschijven zijn je beste vrienden. Een goedkoop setje remschijven gaat geheid tegenvallen. Slechte pasvorm, roest, kromtrekken, haarscheurtjes, slechte prestaties, vooral bij natte omstandigheden. Ik zou de gok niet durven nemen.

..
Ik snap je bedenkingen.

Maar dit hoeft natuurlijk niet.
Bij goede spullen zie je vaak dat het langzaam duurder wordt: grotere overhead, grotere naamsbekendheid, meer reclame enz enz
Uiteindelijk betaal je daarna ook extra voor de naam.

Er kan best een nieuwe goede leverancier komen die klein start en een goed product in de markt zet.
Praktijkervaringen zijn hier bij belangrijk.

En de helft van de prijs 200 ipv 400 is anders dan een prijs van 15 eur waar je gelijk weet dat er verder niet naar gekeken wordt.

Kortom altijd kritisch blijven en soms kan het best goedkoper :t
 
Ik snap je bedenkingen.

Maar dit hoeft natuurlijk niet.
Bij goede spullen zie je vaak dat het langzaam duurder wordt: grotere overhead, grotere naamsbekendheid, meer reclame enz enz
Uiteindelijk betaal je daarna ook extra voor de naam.

Er kan best een nieuwe goede leverancier komen die klein start en een goed product in de markt zet.
Praktijkervaringen zijn hier bij belangrijk.

En de helft van de prijs 200 ipv 400 is anders dan een prijs van 15 eur waar je gelijk weet dat er verder niet naar gekeken wordt.

Kortom altijd kritisch blijven en soms kan het best goedkoper :t
Je kan ook je kop in het zand steken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan