X-gear Remschijven?

Blade929rr

MF'er
7 mrt 2007
85
16
Hallo MFers,

Was even op marktplaats aan het rond kijken. En ik kwam een adverteerder tegen die remschijven verkoopt van het merk XGEAR. Ik heb even gevraagd wat een setje moet kosten. Voor mijn motor kost een nieuw setje €200,- Dat is opzich niet duur maar ik heb nog nooit van het merk gehoord. Dus ja, goedkoop is meestal duurkoop.

Heeft iemand ooit van het merk gehoord? Zo ja, is het wat? Of is het niet meer naar kijken en snel vergeten. 🤷‍♂️
image-18-03-2021_15-26-31-24.jpgimage-18-03-2021_15-26-30-28.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het merk XGEAR is gelijk aan de website je snapt wel dat een bedrijf die zoveel onderdelen verkoopt die niet zelf maakt maar bij een bedrijf laat maken.
Er zijn zoveel merken Yamaha Suzuki Honda Kawasaki die niet alles zelf produceren en producten inkopen bij bedrijven die bijvoorbeeld remschijven maken het zou maar zo kunnen dat de meeste remschijven bij een en dezelfde bedrijf wegkomen.


Zou trouwens op de website www.xgear.gr aanmelden en kijken wat de schijven daar kosten. Het bedrijf heeft 20 jaar ervaring in remsystemen.
 
Vorige week xgear remschijven op mijn Kawasaki gtr 1000 gezet nu even in rijden maar vergeleken met de oude schijven remmen ze veel beter :)
Zien er op zich goed uit! Ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen misschien over een tijdje weer een update wat betreft slijtage enz.?

Kunnen anderen MF'ers op basis van jouw ervaring misschien ook een goedkoop setje remfrisbee's aanschaffen. O-)
 
Vorige week xgear remschijven op mijn Kawasaki gtr 1000 gezet nu even in rijden maar vergeleken met de oude schijven remmen ze veel beter :)
't Is wel gek dat je remblokjes niet het hele effectieve remschijf oppervlak benutten. Je zou toch op z'n minst verwachten dat alle boorgaatjes door de remblokjes gedekt worden.
 
't Is wel gek dat je remblokjes niet het hele effectieve remschijf oppervlak benutten. Je zou toch op z'n minst verwachten dat alle boorgaatjes door de remblokjes gedekt worden.
Ik heb gisteren eens gekeken naar de riemschijven van mijn GTR1000 en wat ik zie is dat het remvlak normaal is.

Alleen is de xgear schijf breder dan de standaard schijf. Misschien kunnen er grotere remklauwen gemonteerd worden zodat Chris77 optimaal gebruik kan maken van de riemschijven.
 
Hoi vulcanrider,

Ze remmen al goed nu ik ze wat meer heb in gereden.
Maar wat voor remklauwen bedoel je dan ?
Ik kan langs komen als je wilt dan kan je ze echt zien ?
 
Langskomen heeft geen zin, je zal zelf op zoek moeten gaan naar andere remklauwen als het je irriteert aan het feit dat een derde van de schijf niet gebruikt wordt. Maar let wel, het hoeft niet!!
 
Ondertussen is mijn laatste mailwissel van 21-07 en heb zonet nog een mail verstuurd met de vraag wanneer mijn type schijven leverbaar worden.
Krijg ik dit in de mail terug,

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd.


Het lijkt er op dat het email adres niet meer in gebruik is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan