Hier ook een 750 secarijder.. na jaren van Magna V65 toch weer mn oude liefde teruggekocht.
3 jaar geleden alweer maar zie nu pas dit forum voor de seca.
Deze met 25K op de klok gekocht voor 450 euri. Daarna nog iets van 400 euri geinvesteerd zoals banden, keerringen, lagers enzo.
Ben er dik tevreden mee en loopt als een nouja.. goedlopende seca zeg maar
Oeff zie nu dat dit topic behoorlijk dood is.
jaja ik ken de historie als yamahafan.
Desalniettemin vind ik de seca gewoon een heel leuk pakket als motor.
Heb zelf jaren met een 41y gereden en dat beviel prima maar niet zo goed als de seca die ik daarvoor had.
De 'clipons' op de 750/900 zijn niet mijn ding (hier ten lande) vanwege de druk op de schouders/nek.
Je ziet ze zowat niet meer, die seca's. Nieuw waren ze ook al niet het succes waar yamaha op gehoopt had. De electronica in de hele fiets sloeg totaal niet aan bij het publiek. En dus bedacht Yamaha dat een 750 gewoon snel moest zijn zonder flauwekul. En zie daar, daar kwam de XJ750 41Y, zeg maar de lichtere XJ900. Om het XJ750 blok wat sneller te krijgen kwamen er andere nokkenassen in, de scherpere kleptiming zorgde voor een paar pk extra. Maar in een tijd dat heel europa voor zwaardere motoren koos werd de XJ750 41Y naast de XJ900 ook geen daverend succes.
En de XJ900, die werd alleen maar meer verkocht.
Ze hadden heel wat wat goed te maken na dat 3-pitter debacle en niet te vergeten de TX750.
Dat is dus gelukt.
Mocht er nog iemand Seca onderdelen/spullen nodig hebben.. heb er net 1 uit het buitenland gehaald voor onderdelen. 20k op de klok, origineel.
Ik ken alleen het irritante slijtage-verschijnsel van de SECA dat als je overschakelt van 1 naar 2 dat dat met aardig wat geratel gepaard gaat. Jouw probleem hereken ik niet.hey mannen...heb de lichten aan het branden
ben vandaag ongeveer 50km gaan proefrijden rijd goed, remt goed en stuurt gelijk een fiets ( vergeleken met de intruder) alleen heb ik het moeilijk hem in zijn neutraal te krijgen
of is dit normaal bij een bike van 28jaar?
greetz Erco
Ik herken geen van de problemen.. schakelt zeer vloeiend en gemakkelijk ook met olie van bijna 10K. Met de verse olie schrok ik zelfs zo soepel als alles gaat. Mss dat je het mechanisme van de kogeltjes eens kunt smeren?
@ Opzichter; wat wil je dan nu hebben?
Dat zijn bijna allemaal 'val' onderdelen.. en tja daar is vrijwel niet aan te komen voorzover mij bekend.
Moet ik even nakijken in welke staat eea verkeert. Sommige dingen wil ik zelf dubbel aanhouden.. just in case.
Remslang en splitter zijn geen probleem want zonder problemen anders op te lossen..