XJ/XS topic deel IV

Mss dat de massatoename voor wat meer rust zorgt. Hoewel een topkoffer juist voor meer onrust lijkt te zorgen.
 
Ik vind die oude Krauser rekken, ik heb er zelf ook één, niet zo bijzonder stevig. Met niet te zware belading prima, maar om nou te zeggen dat het rek het frame van de motor steviger maakt...
 
kofferrek Krauser.jpg
 
Mochten er nog mensen interesse hebben bij onderdelen van een xj600 51j laat het dan even weten. Ik heb nog 1,5 motor aan onderdelen staan wat weg mag:) waaronder hele nette kappen en een tank van de rood/zwarte uitvoering
A3434EAD-3FA3-47FE-8F09-DEB6A5B53D06.jpeg
 
Had vorig jaar al wat startproblemen met de XJ, je drukte op de knop maar er gebeurde niets. Had het startrelais al vervangen en toen deed hij het weer. Nu ik hem vorige week weer op de weg wilde krijgen na de winterstop hetzelfde probleem. Nu maar eens met het WPH en een multimeter aan de slag.... Na wat meten bleek het startrelais geen signaal te krijgen als je de startknop indrukte.... Oorzaak was uiteindelijk een relais onder de tank..... Nu maar wachten tot we weer kunnen sturen.....
 
Had vorig jaar al wat startproblemen met de XJ, je drukte op de knop maar er gebeurde niets. Had het startrelais al vervangen en toen deed hij het weer. Nu ik hem vorige week weer op de weg wilde krijgen na de winterstop hetzelfde probleem. Nu maar eens met het WPH en een multimeter aan de slag.... Na wat meten bleek het startrelais geen signaal te krijgen als je de startknop indrukte.... Oorzaak was uiteindelijk een relais onder de tank..... Nu maar wachten tot we weer kunnen sturen.....

Zelfde probleem hier... welk relais is bij jou kaduuk ?
 
In mijn geval lijkt het relais gewoon uit zijn bevestiging getrild te zijn want na loshalen en weer vast deed hij het weer.... Was het 4 polige relais onder de tank....
 
Is er niemand die regelmatig in de remmen gaat met deze fietsen?

MP advertentie

Originele remblokjes, adviesprijs zo'n 40 euro.
Hier €15, als je meldt dat je via MF komt is dat incl. verzenden...
 
Tegenwoordig veel meer dan anders met al die fietsers en voetgangers op die dijken.
 
XS650 vraagje: Ik ben mijn xs650 (1977) een beetje sportiever aan het maken. Geen drastische frame-aanpassingen, maar alle overbodige instrumenten eraf, andere lampjes en ik ben op zoek naar een race-zadeltje. En over dat laatste gaat mijn vraag. Is er een betaalbaar caferace-zadel te vinden die ik meteen op het orginele frame kan monteren? Dus zonder de slijptol erin te zetten? De achterkant van het frame loopt iets om hoog en alle goedkope zadels die ik vind (made in China, etc) hebben een rechte onderkant..... Iemand tips?
 
Ik heb een klein rondje gereden op de XJ. De motor liep goed, maar klinkt een beetje raar, mechanischer dan anders. snel weer naar huis gegaan, waar hij onderweg wat sloom word en voor de deur stil valt.

Benzine op, met maar 50km van de volle tank gereden. De rest blijkt in het blok te zitten.

Toch maar weer de carbs eraf halen...kraantje is vorig jaar vernieuwd.
 
Ik heb een klein rondje gereden op de XJ. De motor liep goed, maar klinkt een beetje raar, mechanischer dan anders. snel weer naar huis gegaan, waar hij onderweg wat sloom word en voor de deur stil valt.

Benzine op, met maar 50km van de volle tank gereden. De rest blijkt in het blok te zitten.

Toch maar weer de carbs eraf halen...kraantje is vorig jaar vernieuwd.
Damn kennelijk toch een zwakke plek bij deze dingen, ik heb er recent een nieuwe kraan op gezet..
 
XS650 vraagje: Ik ben mijn xs650 (1977) een beetje sportiever aan het maken. Geen drastische frame-aanpassingen, maar alle overbodige instrumenten eraf, andere lampjes en ik ben op zoek naar een race-zadeltje. En over dat laatste gaat mijn vraag. Is er een betaalbaar caferace-zadel te vinden die ik meteen op het orginele frame kan monteren? Dus zonder de slijptol erin te zetten? De achterkant van het frame loopt iets om hoog en alle goedkope zadels die ik vind (made in China, etc) hebben een rechte onderkant..... Iemand tips?
Hier misschien wat voor je bij,en anders zelf wat fabrieken,of uitzoeken of er een motor is die standaard een buddy heeft die je wat lijkt
en op de sites van de motorslopen zoeken of die ergens te krijgen is.
 
De vlotternaalden zouden eea moeten afsluiten wanneer de vlotterkamers vol zitten.. dus mss daar ook maar eens naar kijken dan.
 
De vlotternaalden zouden eea moeten afsluiten wanneer de vlotterkamers vol zitten.. dus mss daar ook maar eens naar kijken dan.

Dat zal ik indd even doen. Had nog een filter en olie liggen, dat alvast wel vervangen. Nou had ik de tank er even af, zie ik een stuk schuurpapier(lijkt het) in de tank rond drijven... heel gek en onmogelijk er uit te vissen...
 
Overigens ook een extra kraantje besteld om er tussen te zetten. Voor de zekerheid.
 
Voor een xj550 seca ben ik op zoek naar een setje voorvork binnenpoten ivm roest. Helaas nog geen setje gevonden, zijn er goede alternatieven van andere modellen die passen of waarbij de complete vork in het frame past?

Prijs van hardverchromen is net zo hoog als nieuwe poten (200 a 300 per poot) dus nieuwe poten hou ik als optie achter de hand. Ik hou graag het meeste origineel (wielen, remmerij, etc)

Edit: net gebeld met een andere hardverchromer, die het het voor 95 per poot doet, evt richten 15 euro. Dat zijn meer de prijzen die ik verwachtte. Kreeg te horen dat imitatie poten vaak minder chroomdikte hebben dan wanneer je de oude poten laat verchromen, heeft iemand daar ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan