Traumaxxx
MF'er
Minimaal, gewoon een beetje met beleidEn is het rubber waar het in ligt niet beschadigd? Ik.wil ook zoiets doen...dat het i.i.g. wat netter is...Maar ben bang dat dat rubber kapot gaat..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Minimaal, gewoon een beetje met beleidEn is het rubber waar het in ligt niet beschadigd? Ik.wil ook zoiets doen...dat het i.i.g. wat netter is...Maar ben bang dat dat rubber kapot gaat..
Dat is het mooiste model. Toevallig ook de mijneNope, zwarte uit '96
Been there... ;-)ter infoondag 18-7 XJR Owners Nederland openingsrit verz vanaf 9.00 bij Cees Jol in Zeist Kroostweg 164 vertrek10.30
Neem iig semi-synthetisch.Hallo.. even snelle vraag: welke motorolie is het best te gebruiken? En dan vooral qua merk. Is Yamalube dan het best of zijn er ook andere merken die geschikt zijn voor de XJR? Ik las al wel dat 10W40 de beste soort is.
En dan nog een vraagje: welke site is het best/makkelijkst een pakking voor de olie-aftapplug te bestellen?
Kun je zo eraf halen..Korte vraag van een noob.... het kapje op het onderstaande plaatje....is die er straffeloos of te draaien? Zonder olielekkerij en en/of eventueel pakking te vervangen?
Dank! dat polijst makkelijker als het er af is!Kun je zo eraf halen..
Zit een grote moer achter om de krukas te tornen.
Tof, dank!Neem iig semi-synthetisch.
Merk maakt niet zo veel uit, gewoon goede motorfiets olie..
Je eerste suggestie is op dit moment nog wat te hoog gegrepen voor me, maar ga het in mn achterhoofd houden.. of heb je ergens een goede handleiding omdat zelf te kunnen doen?Probeer eerst de koppeling eens te ontluchten of dat verbetering geeft.
Wellicht dat anders de slave unit tegen het blok een revisie moet hebben. Tientjeswerk
Dat ie daar bij je schakelpook wat zweet is geen probleem, haal een keer de cover van het voortandwiel weg, dan kun je alles eens reinigen en zie je wat erachter gebeurt..
Er hoopt zich nogal wat kettingvet op en die kan daar ook wat tussendoor komen.
Ik giet er altijd minerale olie van Eurol in.Hallo.. even snelle vraag: welke motorolie is het best te gebruiken? En dan vooral qua merk. Is Yamalube dan het best of zijn er ook andere merken die geschikt zijn voor de XJR? Ik las al wel dat 10W40 de beste soort is.
En dan nog een vraagje: welke site is het best/makkelijkst een pakking voor de olie-aftapplug te bestellen?
Dan ga ik dat ook eens even uitzoeken.. dank!Vlgs mij staat dat kunstje hier in dit topic ergens beschreven..
Ff terugbladeren dan wel de zoekoptie gebruiken.
Zaten niet bij het filter.. is wel een origineel Yamaha filter. Koppeling slave weet ik wat je bedoelt, maar wat dekabel van de jiffy is weet ik niet.Zitten ze niet bij het filter ?
Ze zouden nog wel gebruikt kunnen worden, kijk dan dat er geen beschadigingen zijn en ze nog goed rond zijn, in de diameter dan.
Verwijder de koppeling slave eerst, en met monteren opletten dat de kabel van de jiffy er niet tussen/achter ligt .(filter huis).
NB, ik neem aan dat je een manual hebt ?, anders zoek er ff een.
de Jiffy is de zijstandaard en de kabel wat ie bedoelt is van het schakelaartje wat er bij zit gemonteerd, deze zorgt ervoor dat je motor uitvalt zodra je 'm in een versnelling zet terwijl je zijstandaard nog uit staat... bij montage van het filterhuis kan dit kabeltje er tussen geraken met lekkage als gevolg...Zaten niet bij het filter.. is wel een origineel Yamaha filter. Koppeling slave weet ik wat je bedoelt, maar wat dekabel van de jiffy is weet ik niet.
Heb alleen de originele handleiding die bij de motor zat. Daar staat wel de werkwijze betreffende het filter in, maar niets over een 'jiffy'. ;]
Moet denk ik toch eens op zoek naar een werkplaatshandleiding van de XJR. Zie dat een handleiding van Haynes er niet is van de XJR uit 2011. Gaat maar tot de 2006 versie.
Het valt allemaal reuze mee... met gezond verstand en een beetje technisch inzicht kom je al een heel eind... de meeste zaken kun je eenvoudig zelf doen aan de XJR... zaken als kleppen stellen doen sommige ook zelf maar daar heb ik 'm altijd voor weggebracht.@Vol Dór en @Roadrad: dank beiden!
Is helder en ga er op letten. Hoewel het niet een erg ingewikkelde motor is, blijkt toch wel dat je een motor moet kennen om hem goed zelf te kunnen fixen of onderhouden. Maar merk dat ik het wel tof vind om (langzaam) te leren.
Thanks! Baal er echt van.. maar ws het gevolg van een goedkope (hoewel €50) momentsleutel.Draai t dolle schroefje er weer uit , dan lekt t huis nagenoeg leeg..
De overige olie blijft in het carter
Er zal altijd nog wat achterblijven dat er wel uitloopt als je t filterhuis demonteert.