'87bouwjaar?
Die is er inderdaad al afkabeltje vanaf de kick zit niet klem? als ie er op zit, zowiezo weghalen.
Inwendig zit er ook een veer of spanner dus?Maar ik denk dat je spanner is overleden.
als je alle blok bouten op 1tje na er uit haalt. dan kun je het blok enkele mm's naar schuin naar voren/onderen laten zakken en dat is precies genoeg om je kleppendeksel er af te trekken zonder dat je blok er af moet...
voordat je dat doet wel eerst je uitlaat demonteren en zorgen dat je carb niet meer vast op je spruitstuk zit...
of gewoon je carb- inlaatspruitstukje demonteren cq losmaken van cilinder en airbox. Laat je carb- incl. spruitstuk wat zakken en je hebt genoeg ruimte om het deksel richting achterzijde te laten kantelen en te verwijderen. Middelste bout kan je in eerste instantie niet verwijderen, tijdens het wegkantelen moet je deze omhoog houden. Ook handig als tijdens deze procedure de nokken naar beneden zijn gericht, zowel voor monteren als demonteren.
Hebben jullie tips om dit ringetje terug te vinden zonder het hele blok te hoeven opentrekken?
heb je een "special tool" voor nodig, zie het WPH.
Ok, blok er onderuit nu.
Ik kan eigenlijk geen kapotte dingen vinden...
Zie hier de kleplichter:
(Afbeelding)
Wat kan hier nou mis zijn?
Trouwens vraagje:
Wat is die pin die ik met een witte pijl heb aangewezen?
Dan nog iets:
Ik heb met m'n domme kop het koperen ringetje van de olieleiding in het blok laten floepen
(zie witte pijl voor de plek)
(Afbeelding)
Ik ben bang dat hij langs de distributieketting naar beneden is gerold. Hebben jullie tips om dit ringetje terug te vinden zonder het hele blok te hoeven opentrekken?