XR650R rijders

redrider013

MF veteraan
22 aug 2003
4.956
0
Tilburg
even puur interesse
met hoeveel XR650 rijders zijn we hier eigenlijk?
en vanwaar komen we

full


Ik kom uit Tilburg
heb een '00 XR650R enduro met HRC en dik 20k op de teller
 
Afgelopen weekend nog langs het kanaal van Oirshot naar Tilburg geknalt. Wat een zandpad! Zwaar met al de regen van de laatste tijd.
Zijn er nog meer legale off-road plaatsen bij Tilburg in de buurt?

Ik heb helaas geen XR650R.
 
met hoeveel XR650 rijders zijn we hier eigenlijk?
en vanwaar komen we
ben ook wel benieuwd; klinkt wel een beetje weer naar "het xr clubje oprichten" ;)
ik heb ook een '00 650, maar wel een SM. al eerder afgebeeld of een gedeelte ervan.elders op t forum. woonachtig in engeland, maar helaas staat mijn liefde aan de andere kant van de plas, in limburg nog wel! '(
 
Ik heb een Xr650

Bouwjaar 2000
Km 6000
Fase 1 omgebouwd naar Supermotard
Binnenkort fase 2
Omgeving Bergen op Zoom.

full


Ben ook benieuwd of er nog meerdere xr650 eigenaren zijn.
Ps Xr club mag wel iets drukker worden.

Weet iemand waarom verschillende stickers op het model 2000 zitten?
Ik heb andere stickers dan Redrider?? (monoveer is ook een andere kleur)
Wat doet jou Hrc kit precies Redrider? en wat kost dat?
;)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend nog langs het kanaal van Oirshot naar Tilburg geknalt. Wat een zandpad! Zwaar met al de regen van de laatste tijd.
Zijn er nog meer legale off-road plaatsen bij Tilburg in de buurt?

Ik heb helaas geen XR650R.
Zelfs die pad langs het kanaal van Oirschot naar Tilburg is voor de motor niet legaal :(
 
Weet iemand waarom verschillende stickers op het model 2000 zitten?
Ik heb andere stickers dan Redrider?? (monoveer is ook een andere kleur)
Wat doet jou Hrc kit precies Redrider? en wat kost dat?
;)

@ sharky
mijn stickerset is origineel Honda model 2000
die op jouw motor zit niet. (one industries)
Originele monoveer was geel.
mijne is vervangen door een stijvere veer toen deze omgebouwd is geweest tot SM.
Jouw zadel daarentegen is van model 2001 of 2002!
HRC-kit is snellere nokkenas en hoge compressie zuiger, en alle benodigdheden om deze aanpassing haalbaar te maken zoals sterkere koppelingsveren, nokkenaskettingspanner, etc.
Doel: 10 tot 15% meer koppel en vermogen
Kosten: zo'n 3000 gulden als ik het me goed herinner
ps: ik heb een bekeuring gehad voor de nummerplaat bevestigd zoals jou: 57euro

@ John
Volgens mij zijn er geen legale plaatsen meer over :(
Maar ik ga meestal baggeren in Tilburg-Noord achter industrie-terein
Wat voor bike (noppen) heb je, dan moeten we eens afspreken
 
Laatst bewerkt:
ikke ook xr sm
kom uit de lier (omg delft)
foto's volgen (staan er al wel op het forum) want er word nog aan gewerkt
 
jammer dat ze sm zijn geworden, die van redrider bevalt me meer
zo'n xr is echt rete sterk!

:] baggeren in de eemshaven is trouwens fijn *D
 
kijk, das helemaal tegek
toch ga ik meer voor enduro, maar sm heb ik nog niet geprobeerd, dus waar heb ik het over :?
 
"Zelfs die pad langs het kanaal van Oirschot naar Tilburg is voor de motor niet legaal"

Ik heb geen bord gezien! Niet aan de kant van Oirschot en ook niet aan de kant van Tilburg (ja, een bord met "vanwege het slechte weer is deze weg onbegaanbaar", of zo iets). Kan natuurlijk ook zijn dat ik een bord niet wil zien. Wel borden met "Eigen weg, rijkswaterstaat", maar dat houdt geen verbod in.

Ik heb daar gereden met mijn KTM 640 Adventure, maar eigenlijk gebruik ik die motorfiets alleen om off-road stukken te zoeken zodat ik er later met de KTM GS400 of TE410 werkelijk kan gaan baggeren.
De Adventure heeft nog de originele "straat" banden.

Afgelopen weekend rond Poppel/Baarle-Hertog gereden, veel te rijden en weinig of geen verbodsborden.
 
Ik heb er ook ééntje, sinds een paar weken. Uit bouwjaar 2000 met 14.000 km op de teller. Geweldige beleving op zo'n ding. Volgens mij heb ik wel wat weinig compressie, merk het met starten. Na hoeveel km's moet hij in de revisie?

*D
 
Ik heb er ook ééntje, sinds een paar weken. Uit bouwjaar 2000 met 14.000 km op de teller. Geweldige beleving op zo'n ding. Volgens mij heb ik wel wat weinig compressie, merk het met starten. Na hoeveel km's moet hij in de revisie?
*D
Revisie?......ongeveer 50.000 km (ruim gemiddelde)
Je motor heeft een grote-beurt nodig denk ik.

Groet 8-)
 
Zolang niemand je hier een antwoord op heeft gegeven


Leo verwacht geen antwoord uit het zuiden tijdens de carnaval B|
Voor mij een week geen :] maar zuipen en hossen tot ik erbij neerval
full

:+

als reactie op Massa: begin idd eerst met een beurtje als je echt denkt dat 'ie wat te kort komt. bougie, kleppen, olie+ filter, luchtfilter etc
Zuigerveren kan altijd nog.
Ikzelf rijd een '00 met dik 20k op de teller en doe (te) weinig onderhoud. XR blokken zijn beresterk, die kunnen wel wat hebben. Houd wel je olie peil in de gaten, zeker als je zelf ook kms gaat maken (bijv bij elke tankbeurt ff kijken)

mzzl Redrider013 (kruikezeiker)
 
bij (overmatig)olieverbruik kan je overwegen om de zuigerveren te vervangen,voor een goed resultaat moet je ook de cilinder honen.Best even de zuiger ook opmeten om te kijken of hij nog binnen de tolerantie valt...Een HC zuiger is ook niet slecht. :)
Regelmatig je luchtfilter kuisen is ook aan te raden,best de originele vervangen door bv. een Twin-air setje(filter met metalen frame erin),zo kan de restrictie van het originele backfire screen weg en heb je snel wat extra pk-tjes op top

15 tips om je XR650 sneller/beter te maken: www.adbmag.com/html/pages/tool/arch/xr650.html

werkplaatshandboek: http://194.19.84.6/xr
 
hallo mensen ik wil ook heel graag bij de xr club komen, ik heb vorige week mijn kawa kx 125 de deur gewezen en ben nu op zoek naar een mooie xr 500 of 600 maakt nix uit eigenlijk gewoon een mooie 4 tact crosser om de zondag weer mee door te brengen. maar tot mijn spijt vind ik nergens iets. misschien dat een van jullie een mooi exemplaar weten te staan het liefst van af 1992 en motorisch in redelijke staat. niet boven de 1000 pleuros

ik hoor het wel van u

Groente van hak

:] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan