Goed nieuws! De vermiste XS750 is weer terecht! (Ook goed nieuws voor Wim dus ;-) )
Hij loopt, en stond eigenlijk meteen al goed. iedereen bedankt voor de hulp
Hij ploft alleen wel redelijk na en er komen af en toe ook nog wel eens vlammen uit de uitlaat bij gas los.
Iemand een idee wat dit kan zijn, bougies zijn goed van kleur voor het half uurtje wat hij gelopen heeft.
nog even een kenteken plaat regelen en dan kunnen we gaan rijden.
Heren,
ik ben sinds gisteravond ook XS eigenaar, en wel van een '78 XS750 (2D geloof ik) die de afgelopen week op Marktplaats stond.
De eigenaar wilde er na 20 jaar toch vanaf, en ik zocht een hobbyproject.
Mijn doel is hem op te knappen maar wel origineel te houden.
Ik heb hem gekocht omdat hij erg netjes origineel is en er weinig aan geknutseld is.
Welkom bij het XS-topic, heb ik een medestander v.w.b. het origineel houden..
Heren,
ik ben sinds gisteravond ook XS eigenaar, en wel van een '78 XS750 (2D geloof ik) die de afgelopen week op Marktplaats stond.
De eigenaar wilde er na 20 jaar toch vanaf, en ik zocht een hobbyproject.
Mijn doel is hem op te knappen maar wel origineel te houden.
Ik heb hem gekocht omdat hij erg netjes origineel is en er weinig aan geknutseld is.
Ik zal voorlopig druk zijn met lezen wat er de afgelopen jaren al in de XS topics beschreven is, en zal gaandeweg nog gericht vragen gaan stellen..
Verder nog even melden dat ik een maatje ben van ZwijntjUHH met zijn verbouwde XS750.
hij heeft mij ook geassisteerd bij de aankoop.
Ik ben redelijk technisch maar mis nog ervaring met dit soort brommers en mede daarom besloten het te gaan leren
Naast mijn XS heb ik nog een TDM900 waar ik veel woon-werk mee rijd.
Oh ja en ik zoek nog een mooie tank in de kleuren van mijn brommert. Of een setje met alles, in andere kleur.
De gemonteerde tank is een minder mooi opgeknapt exemplaar.
[afbeelding]
De eerste werkzaamheden worden het rijdbaar maken;
benzine aftappen, carbs schoonmaken, gaskabel enz schoonmaken, en de zaak nakijken of het veilig is te gebruiken.
Motor heeft 36k gelopen (volgens teller, lijkt te kunnen kloppen), laatste 20 jaar weinig gereden en nu 2 jaar stil gestaan.
Loopt nu overigens wel gewoon heel mooi al.
Klopt Nils, dat zijn ze.
Nou heb ik ook nog wat nodig van Heidentuning, neem even contact op met me als je daar wat bestelt, kunnen we wellicht wat combineren en de verzendkosten uitsparen.
Helemaal mee eens. Dankzij de staalflex leidingen remt ook mijn XS behoorlijk goed.
Bovendien adviseren de meeste motorfiets fabrikanten rem slangen tussen de 4-6 jaar te vervangen. Slangen van 1978 moet je echt weggooien. Die zijn dan al helemaal verrot.
Buitenom kan het op het oog meevallen, maar meestal zijn dan de binnenleidingen ook kapot/gescheurd.
Een stevige rem actie heeft dan het resultaat dat je een mooie zwelling op je remslang krijgt in plaats van de stopkracht op je remblokjes.
Als het goed is zit er een rubber ringetje om je remslang waar de maand/jaar van productie op staat. Bij nieuwere slangen staat het in witte of gele letters op de slang zelf gedrukt.
Kijk ff bij ruig polyester daar heb ik ze ook vandaan een kosten geen zakHeeft iemand nog een leuk zadel voor de cafe? Ik wil de achterkant iets omhoog laten gaan zoals op de spirit: http://www.spiritoftheseventies.com/s/bike2/ maar dan met een ronder kontje.