Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar kan je van afwijkwn, maar wat wil je? Harder wegtrekken of hogere topsnelheid.
Let wel goed op, tandwielverhoudingen zijn vaak zo gekozen dat de "herhaalfrequentie" minimaal is, zo is 17/41 heel populair, alhoewel niet altijd mogelijk... Als je bijvoorbeeld 15/45 hebt komt iedere 3 omwentelingen hetzelfde riedeltje achtertanden aan hetzelfde riedeltjevoortanden voorbij. Dat voel je niet meteen maar je hebt gewoon sneller resonanties. Als je ook nog eens105 schakels hebt komt binnen de kortste keren de ketting om je oren
Versnellingsbaktandwielen worden ook zo veel mogelijk met minimaal 1 priemgetal aan tanden gekozen. Dat is belangrijker dan de ideale overbreng verhouding...
Bedenk zelf de sommetjes maar
Heeft dat niet ook te maken met de enkele carburateur van de 500 en de dubbele van de 550? Ik heb in de late 70-er jaren vaak op een schier ontembare 500 gereden en kon hem met moeite niet laten steigeren. Gewèldig!!!De 550 komt iets minder makkelijk omhoog dan de 500
Ik zou achter naar de 43 of 47 gaan.
Hoi Rob.15 X 39
Oh en ze gaan dalijk azijnzijken over kettingwielen, moet je maling aan hebben
Hoi Rob.
Is er niet een soort sommetje waarmee je (voor de 550) kunt berekenen bij welke combinatie van tandwielen je hoeveel Nm je op de straat zet?