XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Mensen hier die led knipperlichten hebben geinstalleerd?

Welke weerstand en/of knipperlichtrelay hebben jullie gebruikt om het adhd knipperen te verminderen?
 
Mensen hier die led knipperlichten hebben geinstalleerd?

Welke weerstand en/of knipperlichtrelay hebben jullie gebruikt om het adhd knipperen te verminderen?


Ik had op me fazer 600 weerstandjes bij elk knipperlichtje. Maar bij de xt werkte dat niet. Beste is volgensmij een led knipperlicht relais. Laat even weten als het is gelukt 👌🏻
 
Weerstanden werken altijd. Het is alleen een beetje jammer om vermogen in die dingen op te stoken om je relais goed te laten werken. Een speciaal relais is technisch mooier. Bij richtingaanwijzers gaat het wel om heel weinig vermogen, je rijdt nu eenmaal 99% van de tijd zonder ze nodig te hebben.
Bij een koplamp heb je de extra weerstand vaak nodig omdat anders de CANbus een lampstoring geeft, bij de modernere fietsen.

Wil je de weerstand uitrekenen: R = U² / P
R = weerstand, U = 14V, P = vermogen van het gloeilampje

Dus heb je een gloeiampje van bv. 5W, dan is de benodigde weerstand 39,2 Ohm. Omdat de LED zelf ook iets verbruikt, kun je iets hoger gaan zitten.Dat wordt dan een 47 Ohm weerstand. Let wel op dat de weerstand minimaal het vermogen van het originele lampje aan kan en monteer hem zodanig dat hij zijn warmte kwijt kan! Op Aliexpress zijn ze wel te vinden, voor heel weinig.
 
wegens verkoop van huidige xtx ik heb ik nu een setje originele dempers over. ik heb op de plank liggen voor het geval ik naar de RDW zou moeten voor herkeuring door het rijden met open acras. Zelf nooit geen last gehad maar de dempers zijn 3x gebruikt bij kenissen vrp 150 euro of een goed bod via PB.
 

Bijlagen

  • IMG_20181028_195429.jpg
    IMG_20181028_195429.jpg
    1 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20181028_195422.jpg
    IMG_20181028_195422.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 9
Weerstanden werken altijd. Het is alleen een beetje jammer om vermogen in die dingen op te stoken om je relais goed te laten werken. Een speciaal relais is technisch mooier. Bij richtingaanwijzers gaat het wel om heel weinig vermogen, je rijdt nu eenmaal 99% van de tijd zonder ze nodig te hebben.
Bij een koplamp heb je de extra weerstand vaak nodig omdat anders de CANbus een lampstoring geeft, bij de modernere fietsen.

Wil je de weerstand uitrekenen: R = U² / P
R = weerstand, U = 14V, P = vermogen van het gloeilampje

Dus heb je een gloeiampje van bv. 5W, dan is de benodigde weerstand 39,2 Ohm. Omdat de LED zelf ook iets verbruikt, kun je iets hoger gaan zitten.Dat wordt dan een 47 Ohm weerstand. Let wel op dat de weerstand minimaal het vermogen van het originele lampje aan kan en monteer hem zodanig dat hij zijn warmte kwijt kan! Op Aliexpress zijn ze wel te vinden, voor heel weinig.


Zo ook een optie zijn.
Ben nu even kijken wat makkelijker/goedkoper is.

Heb ondertussen al heel wat uren en vermogen in de XT gestopt om het een beetje mij fiets te maken ;)
 
Ben wel benieuwd wat je allemaal aangepast hebt?

Uhm, in het kort;
Swingarm eraf gehaald, lagers vervangen, opgeschuurd en gespoten.
Remleidingen voor en achter vervangen.
Motorolie, filter en drainage bout vervangen.
Eigen tail tidy gemaakt.
Hier en daar wat spuitwerk.
Kleine dingen zoals accu, hoorn, benzinefilter.
Andere spiegels, knipperlichten en normaall licht voor.
Killswith standaard verwijderd en standaard aangepast.
En hier en daar bouten en moeren vervangen. (plus die rare plasticschroefdingen)

En zal vast nog het een en ander vergeten zijn xD

Al het onderhoud van 1000 km tot elke 4 jaar volgens het handboek is ook afgevinkt ;)
 
Uhm, in het kort;
Swingarm eraf gehaald, lagers vervangen, opgeschuurd en gespoten.
Remleidingen voor en achter vervangen.
Motorolie, filter en drainage bout vervangen.
Eigen tail tidy gemaakt.
Hier en daar wat spuitwerk.
Kleine dingen zoals accu, hoorn, benzinefilter.
Andere spiegels, knipperlichten en normaall licht voor.
Killswith standaard verwijderd en standaard aangepast.
En hier en daar bouten en moeren vervangen. (plus die rare plasticschroefdingen)

En zal vast nog het een en ander vergeten zijn xD

Al het onderhoud van 1000 km tot elke 4 jaar volgens het handboek is ook afgevinkt ;)

Foto's?
 
Ohh je hebt een R. Die zie je niet zo vaak. Wel jammer dat je buiten moet sleutelen. Dat is nu ook geen pretje


Ja, wel een oudere, of zelfs eerste, lichting.
Maar in een vrij goede conditie. (beste aanschaf tot nu toe)

Was een paar weken geleden, begin oktober, toch best goed te doen.
Meeste kon nog in tshirt etc ;)
 
Maaaaar hij heb wel een handige motorheftafel en een ruime tuin.

Ik doe alles op de grond in mijn berging van 1.5 bij 2.5 🤣🤣
Ik helaas niet. Heb een berging of de stoep.
Maar me vader heeft een lift, dus daar kon ik gedurende de 2 (uiteindelijk 3 ) weken gebruik van maken.
Erg dankbaar ook ;)
 
Screenshot_20181105-173925_Gallery.jpg

Screenshot_20181105-173911_Gallery.jpg


Heb zelf een afdek plaatje gemaakt van 2mm rvs zodat ik die rare buis naar de ais kan weghalen. En natuurlijke de hele ais en slangen ook nog weghalen en bij luchtfilter afdoppen. Onder het mom van gewichtsbesparing (0.5kg)

Ik heb ook nog een dna stage 2 cover gemaakt van 1mm rvs.
Screenshot_20181105-174252_Gallery.jpg


Als iemand interesse heeft in ook zon afdekplaatje of een dns cover stuur maar een pb.

Het is wel handgemaakt dus niet perfect maar wel voor de helft van de prijs.
 
Heb zelf een afdek plaatje gemaakt van 2mm rvs zodat ik die rare buis naar de ais kan weghalen. En natuurlijke de hele ais en slangen ook nog weghalen en bij luchtfilter afdoppen. Onder het mom van gewichtsbesparing (0.5kg)

Voegt het (naast de gewichtsbesparing) nu ook nog iets toe?
Of heeft het alleen zin als je ook de sensors aanpast en je motor aan de pc hangt?
 
Voegt het (naast de gewichtsbesparing) nu ook nog iets toe?
Of heeft het alleen zin als je ook de sensors aanpast en je motor aan de pc hangt?

Het heeft zeker ook echt voordeel. Door de luchtvervoer af te sluiten. Loopt de mptor rustiger/ minder gehaast.

Maar het wordt alleen aangeraden te doen met aftermarket uitlaten. Bij de OEM kan je kat verstopt raken.

Dit effect is niet super groot maar vanaf 2007+(lambda model) zeker merkbaar.

En zoals ik altijd zeg 1 aanpasing merk je niet maar zodra je er een paar gedaan hebt rijd je motor opeens veel fijner
 
Het heeft zeker ook echt voordeel. Door de luchtvervoer af te sluiten. Loopt de mptor rustiger/ minder gehaast.

Maar het wordt alleen aangeraden te doen met aftermarket uitlaten. Bij de OEM kan je kat verstopt raken.

Dit effect is niet super groot maar vanaf 2007+(lambda model) zeker merkbaar.

En zoals ik altijd zeg 1 aanpasing merk je niet maar zodra je er een paar gedaan hebt rijd je motor opeens veel fijner

Kat?? Waar zit bij een xtx een kat? De bochten zijn gewoon open en de originele dempers hebben schotten en demping wol
 
Kat?? Waar zit bij een xtx een kat? De bochten zijn gewoon open en de originele dempers hebben schotten en demping wol

Als het goed is zit er een kat tegen de demper aan in de buis die van de demper naar onder loopt. Dit is mij verteld op het xt660.com forum
 
Heeft iemand een idee wat hyperpro voorvork veren incl montage moet kosten?

We hebben een lekke voorvork en alleen dat laten repareren kost al +-200?!? Dus dan wouden wij gelijk hyperpro erin.
 
Het heeft zeker ook echt voordeel. Door de luchtvervoer af te sluiten. Loopt de mptor rustiger/ minder gehaast.

Maar het wordt alleen aangeraden te doen met aftermarket uitlaten. Bij de OEM kan je kat verstopt raken.

Dit effect is niet super groot maar vanaf 2007+(lambda model) zeker merkbaar.

En zoals ik altijd zeg 1 aanpasing merk je niet maar zodra je er een paar gedaan hebt rijd je motor opeens veel fijner


Heb inderdaad aftermarket uitlaten, leovince.

Maar uit jouw verhaal begrijp ik dus dat verdere acties niet direct noodzakelijk zijn dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan