XTZ 750 Super Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, ok. hij was vrij uniek, maar als ze die stickers nou eens recht hadden geplakt, had het er al een stuk netter uitgezien.
Volgens mij heeft de (vorige) eigenaar van deze ST daarom ook de stickers van de kuip afgehaald.
Heb ook wel getwijfeld om alle stickers eraf te halen (komen ineens nachtmerries boven van die tanksticker verwijderen... '( )en nieuwe (mooiere) op te plakken, maar hij was vrij zwaar beschadigd en om dan die kleur weer netjes te krijgen moest het zaakie toch nog gespoten worden.

Niet getreurd, je XTZ is er zeer zeker van opgeknapt. En ook nu is ie uniek.
 
Gelukkig hebben we de foto nog:
full
 
@Nick aka mcdgfjhryutfmnbvs aka No@ad (en anderen): weet je de remschijfdealer? Ws. heeft die ook goede en voordleige remblokken, want ik heb vandaag eens goed gekeken maar die zijn redelijk op inmiddels bij mij; ook de remvloeistof staat onder low en bij remmen "hikt"tie. Kedo verkoopt EBC en Lucas, heeft iemand ervaring met die merken?
 
@Nick aka mcdgfjhryutfmnbvs aka No@ad (en anderen): weet je de remschijfdealer? Ws. heeft die ook goede en voordleige remblokken, want ik heb vandaag eens goed gekeken maar die zijn redelijk op inmiddels bij mij; ook de remvloeistof staat onder low en bij remmen "hikt"tie. Kedo verkoopt EBC en Lucas, heeft iemand ervaring met die merken?

Ik heb nu een aantal keer al de lucas blokken van kedo gebruikt. Vorige week uit nood (weer te lang gewacht)voor de voorremmen dezelfde lucas blokken bij motoport gehaald, zijn per set ruim 6 euro duurder als kedo |(
Ik heb er verders geen slechte ervaringen mee, heb nu wel achter van die (goud/koperkleurige) gesinterde blokken, zijn ff wat duurder maar ik wilde ze toch eens proberen. Ze zitten er nog maar net in dus hoe ze zich verder houden weet ik nog niet, remmen doen ze in elk geval prima.
 
@Nick aka mcdgfjhryutfmnbvs aka No@ad (en anderen): weet je de remschijfdealer? Ws. heeft die ook goede en voordleige remblokken, want ik heb vandaag eens goed gekeken maar die zijn redelijk op inmiddels bij mij; ook de remvloeistof staat onder low en bij remmen "hikt"tie. Kedo verkoopt EBC en Lucas, heeft iemand ervaring met die merken?

Lucas is gewoon goed spul, meestal wat aan de prijs wat mij betreft. EBC, geen ervaringen met remblokken van hun, wel een keer koppelingsplaten, nooit problemen mee gehad.

En als je de blokken vervangt kan je beter gelijk de remvloeistof meedoen, je kan het maar gehad hebben. Eigenlijk moet dat spul toch elk jaar vervangen worden. Rubber leidingen laten vocht door, en remvloeistof trekt vocht aan. Als je dan hard remt en de rem warm wordt kan het vocht gaan koken en verminderd je remkracht. Voor het geld hoef je het niet te laten, dat spul kost 5Euro de liter ofzo.

[offtopic]Volgens mij is het Mick ;) [/offtopic]
 
Lucas is gewoon goed spul, meestal wat aan de prijs wat mij betreft. EBC, geen ervaringen met remblokken van hun, wel een keer koppelingsplaten, nooit problemen mee gehad.

En als je de blokken vervangt kan je beter gelijk de remvloeistof meedoen, je kan het maar gehad hebben. Eigenlijk moet dat spul toch elk jaar vervangen worden. Rubber leidingen laten vocht door, en remvloeistof trekt vocht aan. Als je dan hard remt en de rem warm wordt kan het vocht gaan koken en verminderd je remkracht. Voor het geld hoef je het niet te laten, dat spul kost 5Euro de liter ofzo.

[offtopic]Volgens mij is het Mick ;) [/offtopic]
en als je dan toch lekker bezig bent, gelijk de rubbertjes van je remzuigers controleren en eventueel vervangen, gaat makkelijker als de rubbers nog niet vastgerot zitten. Scheelt een hoop ergenis. 13 eurootjes bij Kedo

[offtopic] het is ook Nom@d en geen No@ad, maar wil verder geen reclame maken ofzow :W [/en weer ontopic]
 
@3LDre: als je meer wilt zien moet je meerijden ;)

@dutchdude: Ik heb Premier remschijven: MX 118 voor en MX 119 achter. Ik weet niet meer wat ik ervoor heb betaald. In ieder geval gebruik ik eigenlijk altijd SBS-blokken, die zijn altijd goed. Op mijn andere brommer heb ik stalen remleidingen van Goodridge en op de Tenere van Stahlflex (alleen voor, achter moet nog). Die van Goodridge zijn dik gecoat en dat komt de flexibiliteit niet ten goede, ik zou dan de Stahlflex adviseren (of als je iemand in de pneumatische industrie oid kent dan kan die ze voor heel weinig maken).

Oh en PS en NB en onderaan: ik heb nog wel wat foto's van de zee gemaakt, maar bovenstaand was eigenlijk de enige brommerfoto.
 
zeg ik zit nu uitgebreid te shoppen bij Kedo, is er iemand die nog wat nodig heeft?

--- de lijnen zijn gesloten inmiddels...
 
Laatst bewerkt:
@dutchdude
(Afbeelding)
Zoiets zou je moeten hebben, volgens mij moet je ff in de chopperhoek zoeken. Ze zijn niet goedkoop maar als je weet bij welk model zoiets gebruikt word ga je naar een sloperij en haal je ze gebruikt.

op pagina 190 van de kedo catalogus: Lenkerhalter mit 25/25mm Versatz in zilver of zwart voor 57,50!

op pagina 191 trouwens jouw nieuwe tweedehandse massive Lenker-Buchsen!
 
Oho, die is misbruikt...

Eh, hoe is die uitlaat? Absorbtie of reflectie en issie beter of slechter dan op de foto? En het achterrempedaal? Ik stuur tevens een meel.
 
Mja rijdend weggezet na schuivertje meen ik, maar wel 2.5jr buiten... -O-
Maar goed kunnen jullie weer parts scoren *O*
 
Mja rijdend weggezet na schuivertje meen ik, maar wel 2.5jr buiten... -O-
Maar goed kunnen jullie weer parts scoren *O*
@ Dutchdude, in het magazijn van Baffo ligt misschien nog wel een werkende lichtschakelaar unit op jou te wachten. Kun je weer starten met je lampies uit 8-)
 
@ Dutchdude, in het magazijn van Baffo ligt misschien nog wel een werkende lichtschakelaar unit op jou te wachten. Kun je weer starten met je lampies uit 8-)

nou, in de woorden van Nom@ad.... inmiddels vorige week een complete raketlanceerinstallatie opgebouwd, dus heb nu de keuze tussen starten met dimlicht uit en legaal 1 dimlamp of illegaal dubbele dimlampen. Groot licht is nu standaard op 2 lampen :-)
 
nou, in de woorden van Nom@ad.... inmiddels vorige week een complete raketlanceerinstallatie opgebouwd, dus heb nu de keuze tussen starten met dimlicht uit en legaal 1 dimlamp of illegaal dubbele dimlampen. Groot licht is nu standaard op 2 lampen :-)
stuurt dat niet lastig dan?? ;)
Heb je dat zakie in je kuip gebouwd of what?
 
Ja, ik heb 'm weer gevonden. Ik had deze site al eens eerder gevonden maar was 'm eigenlijk een soort van kwijtgeraakt. Ik moet zeggen dat ik dit er toch wel erg leuk uit vind zien, kan ik met de hele familie op stap. :+

klik
 
Die bewaar ik nog ff voor deel 2.
Zal ik er 1 (XTZ 750 Super Tenere - deel 2 dus) aan gaan maken dan, iemand bezwaar?
Ik zal (als niemand bezwaar heeft) eerst thuis ff een mooie openingspost samenstellen.
 
Post van 3LDré in topic 'XTZ 750 Super Tenere'

@ 3LDré en Baffo: ik heb van promoto de progressieve voorveren binnen en ook een paar forkseals = Gabelsimmerringset. Dit zijn volgens mij nr. 6 en 25 (23x-23145-LO) op pag. d13 van de partscatalogue. In het hoofdstuk 7 over het chassis pag. 7-30 wordt benoemd om bij vorkoliewissel ook nieuw te gebruiken 2x een dust-seal (23x-23144-LO) en 2x metal-slide (3GM-23125-00). In de beschrijving van 3LDé lees ik hier niks over. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

en ik zal morgen een plaatje "schieten" _O- van mijn installatie!

time sure flies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan