Heej
,
Een erg interessant topic met een TR1 blok erin
Ik zeg goed bezig! De fiets met de alternatieve vering ziet er vet uit
Wat is het doel van de alternatieve vering? het induiken bij het remmen tegengaan of gewoon een andere geometrie om te bekijken wat er gebeurd? Dat het uiteindelijk beter moet rijden lijkt me duidelijk
Wel cool dat je daadwerkelijk meet wat er gebeurd. Met welk systeem doe je dat?
Ik zag dat je in een ander topic iets vroeg over de ontsteking.... Ik heb die in zijn geheel laten vertrekken en een ignitech gemonteerd, met de originele pickups! Niet weer een TCI maar een CDI ontsteking (meestal voor tweetakten) die vonkt een potje harder en dat kan een startende XV wel gebruiken
Carbs heb ik ook nog origineel, maar opnieuw afgesteld en in tegenstelling tot wat je meestal leest doen ze het gewoon prima.
Ik ben benieuwd naar je oplossing voor het frame. Dit blok vraagt gewoon om een dragend deel te worden van een frame
ben benieuwd hoe je de alternatieve voorwielophanging erin gaat passen.
Wat betreft het midden van het blok.... ik heb de deling van het carter ongeveer 6mm rechts van het midden zitten. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd hoe ik dat bepaald heb
Ik geloof wel heel sterk dat een paar mm naar links of rechts niets uit zal maken voor het sturen. De massa in het blok is ook niet gelijk verdeeld over links en rechts. Dus je zou evt. een paar mm kunnen foetelen met het plaatsen van je blok om voldoende speling te maken voor je achterband en de kettinglijn.
Ik ga het topic in ieder geval volgen met veel interesse!
Later,
Loek