Dat doet mijn Kawasaki volgens mij ookGeachte motor rijders
Ik heb een Virago 1986 maar krijg het laadprobleem niet opgelost;
Ik heb de stator vervangen 2ehandsje (zat sluiting in de oude naar massa) deze meet goed;
Mijn spannings regelaar / geijkrichter meet ook correct diodes laten maar een kant door...
Nu meet ik stationair 13,05 volt , maar als ik meer gas geef maar 12,4V (lijkt eigenlijk of het niets doet)
Voordat ik een nieuwe spannings regelaar koop wilde ik het hier eerst vragen
Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad??
Bedankt vast
Tim
Vacuumsysteem die de ontstekingssnelheid regelt. OkéNormaal is t niet, het zou van 13,04 naar iets van 14,5 moeten gaan met 2000 toeren of hoger;
Maar ik weet nu niet of het de spanningsregelaar is of iets anders....
Erzit ook een soort vacuum systeem in die de onstekings snelheid regelt...
Maar weet niet of dat in hetzelfde circuit zit...
Het vacuüm zuigt aan de vonken die via de ontstekings kabel naar de bogie gaan.Vacuumsysteem die de ontstekingssnelheid regelt. Oké
Ik was al een heel klein beetje aan het nadenken totdat de telefoon uitvielHet vacuüm zuigt aan de vonken die via de ontstekings kabel naar de bogie gaan.
Die gaan dan minder snel door de kabel.
Oftewel de ontsteking vervroeging.
Die overigens vaak via een verdraaiing van de opnemer gaat die aangesloten zit op een vacuüm bediende actuator.
ik heb nu even een tijdelijke accu er aan, ik zal eens de normale er aan hangen...Het is wel het sypmtoom van een dooie of niet aangesloten accu
Ik zie het verband nog niet zo met een ontstekingsvervroeger en het laadsysteem?Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar er worden signalen gemeten aan de hand van het vacuum systeem, die weer naar de CDI gestuurd worden
Ik ook niet hoor, maar ik dacht misschien weet iemand dit...Ik zie het verband nog niet zo met een ontstekingsvervroeger en het laadsysteem?
Even denken...
Goed questionIk ook niet hoor, maar ik dacht misschien weet iemand dit...
Ik vind het vreemd dat er meer spanning gegenereerd word bij lager toeren, is de spannings regelaar dan toch misschien defect?
Ik meet geen rare dingen...
Whowww, de gelijkrichter dus waarschijnlijk.Ik heb het gevonden denk ik;,
Meneer Thijs op Youtube, moet nog wel een nieuwe bestellen maar
Dan zou het de spanningsregelaar moeten zijn...
Bij echt oudjes soms twee onderdelen.Whowww, de gelijkrichter dus waarschijnlijk.
Waarschijnlijk is het toch een 2 in 1, een gelijkrichter met spanningsregelaar, omdat ie gekoeld moet worden zo te zien
Of zijn het toch 2 losse onderdelen wat ook wel eens voorkomt.
Mijn spannings regelaar / geijkrichter meet ook correct diodes laten maar een kant door...
TPS, Throttle Position Sensor op de carburateur.Vacuumsysteem die de ontstekingssnelheid regelt. Oké
Wat?Hoeveel wisselspanning meet je voor de spanningregelaar zou ongeveeer 60volt moeten zijn..