Yamaha Bulldog starter clutch kapot €1450

propje

Dood gaan we allemaal Shell helpt
11 jun 2010
5.763
3.287
Amersfoort
Heb hier thuis een Bulldog staan.
Motor wil niet starten maar je hoort de startmotor wel.
Had al zo.n donkerbruin vermoeden.
Poelietrekker gebouwd.
Vliegwiel eraf en ja muurvast en behoorlijk ingeslagen.
Onderdelen zoeken bijna €1400
Nog wat ditjes en datjes €1500
Voor een motor die ongeveer 3300€
Doet.
Eigenlijk economisch totall loss.
Nu heb ik ze gevonden op.Ali.
We gaan de gok wagen.
Beetje zoeken oo you tube.
Is ze niet de enige met dit probleem.
Klinkt het jullie bekend?
20230425_213624.jpg
IMG-20230425-WA0008.jpeg
IMG-20230425-WA0010.jpeg
IMG-20230425-WA0012.jpeg
IMG-20230425-WA0014.jpeg
IMG-20230425-WA0016.jpeg
 
Oplossing
Kijk eens bij Google. Yamaha Bulldog Tuning. Als je dan wat naar beneden scrolt dan kom je bij ebay.nl uit. Gesponsord staat er boven . Foto"s van div Bulldogs er onder. In die advertentie van ebay staan al de onderdelen die jij zoekt . Zelfs al vanaf 173 euro compleet... ( uit Polen - gratis verzenden ) Moet lukken . Gr Cardanfreak
Heb er toevallig op E bay gezien. Nieuwe voor nog geen 200 euro.... Heb zelf ook een Bulldog en was wat aan het snuffelen Bulldog parts en zag deze meerdere keren voorbij komen. E bay Dld en GB.... Misschien vindt je dat nog? Succes met de reparatie.... gr Cardanfreak
 
Kijk eens bij Google. Yamaha Bulldog Tuning. Als je dan wat naar beneden scrolt dan kom je bij ebay.nl uit. Gesponsord staat er boven . Foto"s van div Bulldogs er onder. In die advertentie van ebay staan al de onderdelen die jij zoekt . Zelfs al vanaf 173 euro compleet... ( uit Polen - gratis verzenden ) Moet lukken . Gr Cardanfreak
 
  • Leuk
Waarderingen: dgr
Oplossing
Hoi Propje. Mooi man. Scheelt echt enorm qua prijs. Nu maar hopen dat alles ook mooi past. Zal je topic blijven volgen haha. Dan weet ik als ik ooit voor hetzelfde probleem kom te staan dat het ook goedkoper kan. Veel succes straks met sleutelen . Sportieve groet: Cardanfreak :W :]
 
Ik heb al verschillende van die e-bay setjes gemonteerd, van ongeveer 200 euro. En die doen het allemaal nog naar behoren naar mijn weten.
Puur ivm kostprijs van de yamaha delen

Enige wat kritisch komt is dat de timing van de achterste cilinder via het tandwiel van het vliegwiel loopt. Deze zuiger moet je dus op tdc zetten en de timing in de gate houden.
 
Ex bulldog rijder hier, ik zelf niet meegemaakt , zo uit het hoofd had het eerste model hier last van en was er een verbeterde set voor te krijgen, Al doen de setjes van ebay het naar mijn idee ook weer voor jaren. sucses , nog steeds leuk de buldog.
 
Bekend euvel vooral bij de pre 2005 modellen. Kijk ook eens op Facebook en zoek op parts for bt1100bulldog, Slawomir Stolarski. Hij verkoopt starterclutch revisiesets van goede kwaliteit en redelijk geprijsd.
 
Probleem ontstaat vaak doordat er gas gegeven wordt tijdens het starten. Vooral bij koude start met choke open. Dat is een by-pass systeem. Ga je dan toch gas geven tijdens het starten dan verstoor je het mengsel en kan de motor terugslaan en dan gaat de startkoppeling kapot.
 
Mijn Dragstar (zelfde blok) heeft ook dat probleem gehad, ook hier is een setje van Ebay in gezet. Scheelde inderdaad idioot veel geld, en het werkte net zo goed. Enige waar je even op moet letten is dat bij de set die ik geleverd kreeg die lipjes precies verkeerd om erin gezet waren. Ik hoor Zot nog vloeken door de telefoon terwijl hij ze een voor een moest omzetten. :+
 
Hé. Wat jammer dat ik al deze berichten nu pas lees.
Meestal zie ik meldingen bij het klokje boven maar deze heb ik allemaal gemist.
Kopoeling is vanmiddag binnengekomen daarvoor nog dank voor de tip.
Prijs ik meen €173.
Vanavond wat aan het pielen geweest.
Maar ik denk dat ik het vliegwiel niet goed op tdc bdp gzet heb.
Wel netjes vliegwiel uitgelijnd op T
En nokkenas boven in kop op gaatje streepje.
Maar dus niet op de juiste.
Hoe noem je dat?
Niet op tdc dat de kleppen speling hebben.
Nu moet ik zeker weten dat het goed staat?
Voordat ik ook maar een arbeidsslaglaat ontsteken.

Ik draai krukas rond maar nergens bonken er kleppen tegen zuigers.
Zal morgen de bougies er uit halen draait wat makkelijker.
Wordt vervolgt.
En tips zijn welkom.
Aju propje
 
Het blok draait rond hoor geen gerinkel van gebroken klepstelen.
Morgen middag verder.
Testen met bougies en benzine.
Werd wel de hele tijd afgeleid.
Op een geven moment zat hij boven op m.n hoofd in m.n oren te knagen.
Terwijl ik onder de motor lag.
20230510_210818.jpg

Puppy waar we weekje op passen.
 
Motor start en draait weer.
Olieaftapplug schroefdraad verrot.
En 2 klepdekselboutjes schroefdraad verrot gedraaid.
Was dichtgekliederd met vloeibare siliconenpakking.
M6 zet ik nwe. Helicoil in.
Aftapplug heb ik niet zo groot.
Afgesproken dat ze maar ff vragen bij motorzaak of ze die hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan