Yamaha Dragstar 650

lisalady

Die hard MF'er
13 sep 2016
392
0
Amsterdam
Facebook
Ik heb nog geen rijbewijs hopelijk ergens volgend jaar klaar te zijn. Maar mijn oog valt steeds op Yamah Dragstar 650...denken jullie dit een goed motor is om mee te beginnen? Mischien andere tips of adviezen welke motor ik zou kunnen proberen / kopen strax? Tnx! Groetjes, Lisa
 
Een ieder zal zijn eigen motor aanprijzen, omdat een ieder zijn eigen voorkeuren en gevoel heeft bij iedere verschillende machine. Het enige echte antwoord is, als je straks je rijbewijs hebt zo veel mogelijk proefrijden. Dan ervaar je het zelf en kan je daar zelf altijd het beste over oordelen.
 
Laatst bewerkt:
Ja zoiets zei vriendin van mij ook..Mischien beter even verschillende motoren te huren voordat ik echt een beslissing neem...Tnx for je reply! :)
 
Of het voor jou DE motor is valt geen zinnig woord over te zeggen/schrijven. Maar Als je dit een praxchtige motor vind is er geen enkele reden om 'm niet een keer uit te proberen dmv een proefrit of een dag huren. Er is iig geen echte reden om nu al te zeggen nee, niet doen, krijg je spijt van. Veel te zwaar/licht/slecht of whatever. Deze staat iig niet bekend als onbetrouwbare motor.
lekker proberen dus.
 
Je eerste motor kopen is echt behoorlijk moeilijk. Je weet eigenlijk nog niet zo goed wat je wilt. En als je dat wel echt weet, is het nog maar de vraag of die motor past bij je rijvaardigheden. In het geval van choppers weet ik sowieso niets. (vind 't maar niks :+)

Naast de tips van het proefrijden, wil ik je twee dingen aanraden, namelijk:

  • ABS. Heeft mij in het eerste half jaar op z'n minst één keer gered van een dure reparatie, en mogelijk lichamelijk letsel. 'T gaat dan ook voornamelijk om het laatste. :)
  • Koop wel een fiets die je tof vindt! Dit is moeilijk in combinatie met de eerste tip, maar naar mijn mening ook zeker belangrijk. Ondanks mijn motor ABS had, was het absoluut niet mijn droommotor, wat toch wel erg jammer is voor je eerste "trots".

Succes met zoeken!

Sidenote; heb mijn eerste motor nu verkocht, en wilde sparen voor mijn droommotor. Maar daar kan ik wegens medische redenen waarschijnlijk niet op rijden. Dus ik ben weer aan het zoeken :')
 
Ik heb ook een 650 dragstar gehad. Goede betrouwbare motor. Alleen na 100 km had ik geen kont meer over.
 
Maar daar zijn voorzieningen voor.
air_00_460_10100__b1385463608-1703.jpg

Mooie motor is een aspect, een passende motor, qua lichaamslengte een tweede aspect en een stuurgedrag waar je goed mee kan leven nummer 3.
Dus inderdaad veel proberen, echt verschillende type motor. Want of je op een chopper gaat zitten, een all road of een sportmotor, dus in de kuip.
Ook je geplande gebruik is een invloed op je keuze.
Veel succes en plezier gewenst.
 
Ok tof thanks voor jullie reacties!!! Denk dat ik toch maar eerst motor(s) ga huren en dan beslissing neem wat fijn rijd en wat ik toch wel mooi vind. Spannend vooruitzicht!
 
succes met het halen van je rijbewijs, een Dragstar 650 is een leuke motorfiets. Laat je niet wijsmaken dat ie te licht is kwa motorvermogen, mijn betere helft ;) rijd met een Rebel 450. Vorig jaar op vakantie naar Tjechie, dit jaar is ze met haar Rebeltje in Lucca Toscane geweest. :] Ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat mijn motor dienst deed als pakezel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haha @ ramp1966!! Cool zeg gewoon naar Tjechie met de motor? WoW! Mijn doel ( als ik het trek teminste ) is naar mijn familie met de motor! Naar Ierland dus! Mijn oom heeft dit 2x gedaan in zijn leven en dat zou ik ook wel willen hihi!
 
Een motor is emotie, koop die waar je een goed gevoel bij hebt of die je mooi vind. Heb regelmatig een dragster 650 gereden en die komt prima mee, je kunt je er geen buil aan vallen, probleemloze motor.
 
Prima motor om mee te starten. Niet te zwaar qua vermogen, gewicht zit laag, cardan, niets mis mee. OK, echt spannend is hij ook niet. Maar moet dat? Je kunt er prima mee leren rijden, heb ik ook gedaan... ;)
 
Ik heb deze motor gehad! Een yamaha dragstar 650 custom uit '98! Werkelijk een prachtige motor om te zien en het rijdt gewoon prima! Ik heb deze motor 1 jaar gehad in mijn A2 periode. Zit nog steeds in mijn A2 periode, maar heb de motor een tijdje geleden dan toch ingeruild voor een sport-tour motor. Bij wat langere ritten (+60 minuten), mis ik al gauw een rugsteun omdat je wat achterover zit op zo'n cruiser. Ook zit er geen windbescherming op en na het proberen van 2 verschillende ruitjes die turbulentie veroorzaakten, was ik er wel een beetje klaar mee. Achteraf waren die windschermen volgens mij te klein, maar een te groot windscherm erop zag ik niet zo zitten. Kortom: echt een prachtige, betrouwbare motor met cardan, waar je heerlijk mee kunt rondtuffen.. ik mis hem nog steeds wel af en toe... Maar als je wat langere ritten wilt maken, vond ik hem (standaard, fabriek af) niet heel comfortabel.

Dus bepaal voor jezelf wat voor type rijder je bent. Vermogen vond ik trouwens wel prima hoor, die 40pk en aardig koppel gaat best rap, zeker als je als beginner weinig gewend bent.
 
Tnx Bike_Explorer mooie uitleg!! Dus dat rug steuntje kan wel een dingetje worden ach ja...Het is echt voor mij een beginners motor en ziet er cool uit! Zal vooral toch rijden door Amsterdam en verder op en neer naar Apeldoorn ( vanaf Adam ) ..En meer met lekker weer...Ben zo benieuwd!
 
Je hebt ook nog de classic uitvoering, vaak wel wat duurder en de motor weegt ook wel wat zwaarder omdat het meer metaal bevat, maar voor de classic uitvoering kun je wel een los rugsteuntje kopen voor de berijder. Voor de custom is dat niet te vinden, tenzij je een complete set incl bestuurders- en passagierszadel koopt voor 1000 euro(!!!). Maar wellicht met wat aanpassingen kan dat classic steuntje wel op de custom, maar ik vond 150 euro toch te veel om op de gok te bestellen.

Succes met de aankoop van je 1e motor!
 
Thanks Bike_Explorer! Ik heb er eentje gevonden en ga as Zondag kijken! Ik hoop dat ik er op pas dat het niet te groot is voor me en dat ik goed bij de stuur kan en de grond hihi! Als dat allemaal goed zit dan koop ik hem! Ben benieuwd!
 
Thanks Bike_Explorer! Ik heb er eentje gevonden en ga as Zondag kijken! Ik hoop dat ik er op pas dat het niet te groot is voor me en dat ik goed bij de stuur kan en de grond hihi! Als dat allemaal goed zit dan koop ik hem! Ben benieuwd!

Ik zal je zo een pb sturen als je het goed vindt, mijn Dragstar is ook te koop staat alleen niet op MP of het forum.
 
Thanks Bike_Explorer! Ik heb er eentje gevonden en ga as Zondag kijken! Ik hoop dat ik er op pas dat het niet te groot is voor me en dat ik goed bij de stuur kan en de grond hihi! Als dat allemaal goed zit dan koop ik hem! Ben benieuwd!

Succes met de bezichtiging! Laat maar weten als de aankoop voltooid is ;)
 
Alvast welkom bij het gilde :) Succes met je rijbewijs.

Huren is een optie, maar duur en gedoe, korter proefrijden kan ook (maar, wel zo netjes om i.i.g. de benzine te vergoeden en een fooi te geven als je 'm niet koopt).

Veel Youtube kijken van verschillende reviewers kan ook enorm helpen; vaak denken ze aan dingen waar je als nieuwe rijder totaal niet aan denkt. Van die dingen die je als veelvuldig rijder wel eens belangrijk zou kunnen gaan vinden, zoals hoe makkelijk de fiets schoon te houden is of dat de wijzerplaten in het donker niet goed leesbaar zijn, of een eventuele bijrijder goed kan zitten, of het stuur misschien net wat breed is voor filefilteren, of de knopjes net te ver weg zitten als je net kleine handen hebt, of je je voeten lekker kwijt kunt naast het blok, of 'ie trilt als je lang op hoge snelheid rijdt, of je met de spiegels wel goed langs je armen kunt kijken, verzin het maar, iedereen heeft weer z'n eigen "pet peeves".

Persoonlijk vind ik voor stadsgebruik (ook amsterdam) vooral belangrijk dat 'ie niet al te lawaaierig is (een naaimachientje wordt minder asociaal gevonden dan een kettingzaag en dan valt het wat minder op als je toch wat "assertief" rijdt, al moet 'ie wel gehoord kunnen worden natuurlijk, zo'n doodstille electrofiets lijkt me wel eng), dat 'ie niet al te groot en te dik is (want elke millimeter telt als je vlotjes door de spits wilt worstelen) en dat 'ie niet al te duur is in aanschaf en reparatie (er mogen ook best wat krasjes opzitten wat mij betreft, want dat komt anders vanzelf vroeg of laat en dat hoef je echt niet zelf te zijn, iemand die z'n fiets ertegenaan zet bijvoorbeeld en ja dat gebeurt).

Ik weet niet wat je budget is, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: reserveer in ieder geval ruim voor een goed pak/laarzen/handschoenen etc. en een goede helm. Veel liever bezuinigen op je eerste fiets dan op je eerste bescherming en draagcomfort.

Ieder z'n ding. Veel plezier en succes!
 
Thanks SadBunny!! Ik heb al mijn kleren voor motor al gekocht elke maand had ik iets gekocht zo had ik de kosten beetje verspreid ....Mijn budget voor 1e motor is niet meer dan 3000 Euro vind ik wel genoeg voor een beginner als ik. Anyways Zondag ga ik kijken en test ritje op maken en als het me bevalt neem ik em mee en schrijf ik het over ( Postnl gevonden die open is op Zondags ) . Mocht ik er niet goed op passen ben nogal beetje klein dan houd het helaas op..Maar denk wel dat ik erop pas...Is wel heel veel schoonmaak werk zag ik maar ja ik houd van kleins af aan van zulke bling bling motoren..Later als ik veel ervaring heb wil ik een Harley :] *O* haha!
 
Voor 3000 euro kun je absoluut een prachtige beginnersmotor kopen. De mijne was €900, een Honda NTV650 die nog van Napoleon is geweest (nou ja, uit '94, maar toch), en daar heb ik jaren met veel plezier op gereden, ik heb (en rijd) 'm nog steeds. Hij hangt ondertussen wel van ducttape en ijzerdraad aan elkaar, maar toch, 't is een redelijke reserve-/pekelfiets en ik hoop dat iemand 'm ook nog eens van rechts goed aan puin rijdt want dan is 'ie waarschijnlijk weer symmetrisch :D

Anyway, ik zou zeggen, voor mij persoonlijk zou 3000 voor een beginners-stadsfietsje dat ook nog buiten moet staan en in weer en wind moet rijden echt absoluut de max zijn qua budget.

En een Harley... Ieder z'n smaak; mij lijkt het te veel te veel gedoe, schoonmaakwerk, kosten, herrie en kans op beschadigingen voor in de stad. (Maar ik heb nog nooit op een sjoppert gereden dus wat weet ik ervan :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan