Wel ik ben weer eens bezig geweest met het blok gebeuren.
Vandaag en dat 2013/14 blok weer opgehaald na dat ik eerst de kop er afgehaald heb, en terplekke een oude kop gepast en ja dat paste 1 op 1. Vervolgens maar eens gekeken wat dat nu is met dat niet pluisgevoel met die nokkenassen verhaal. En nu (b)lijkt het zo te zijn dat mijn nokkeassen gewoon door gebrek aan olie extreem zijn afgesleten.
Dus andere kop bemachtigd omdat ik nu geen risico meer wilde lopen straks weer op en neer te moeten, en naar huis gegaan met het hele spul.
Thuis vervolgens de vervangende kop op het oude blok gezet deksel er op en weer gaan meten.. hum...
Afstand tussen nok en bovenzijde deksel 20,72 mm, afstand deksel met mijn oude kop 21,64 mm. vervolgens 2013 kop erop en weer mijn deksel er op...gvd 20.72 mm.
2013 kop op 2013 blok zal niets anders meten dus we kunnen nu aannemen dat het 1 op een gaat passen.
Enigste verschil nu is zover ik kan beoordelen dat het nieuwe blok op de deksel een cam position sensor heeft (nokkeassensor) en het oude blok een snelheidssensor.
De hoek en vorm van de nokken lijken hetzelfde dus dat zal geen probleem geven.
De versnellingsindicator tussen oud en nieuw is ook anders, maar die kan denk ik wel overgezet of ze moeten daar iets hebben aangepast maar dat geloof ik niet zo aan gezien verder alles het zelfde is onder in het blok..
dus we gaan weer eens verder.