1200Bandit
Rookie
- 20 apr 2013
- 9
- 0
Plakkende koppeling?
Ik heb vandaag een FJR gekocht en tijdens het rijden / opschakelen van twee naar drie ging hij niet in de volgende versnelling.
Na een paar keer proberen en terug schakelen was het weg en deed hij het weer gewoon.
Zijn er mensen die dit probleem kennen ?
Ja. Dat laatste bedoel ik, voor mij plakt-ie dan. Na twee keer inknijpen zou de hydrauliek op druk zijn en schakelt-ie dan soepeler, alhoewel met de juiste wijze van belasten schakelen met een plakkende koppeling of zelfs helemaal zonder koppeling uberhaupt geen probleem mag zijnleg eens uit hoe een plakkende koppeling dit kan veroorzaken ?
of bedoel je een koppeling die niet volledig vrij komt ?
96000 kmAls je hem bij een dealer hebt gekocht, en je hebt nog garantie, dan zou ik het nog even aanzien. Heb je hem particulier gekocht dan is het van op hoop van zegen. Hoeveel heeft ie gelopen.
De vorige eigenaar heeft er nog nooit last van gehad.En dat is een maal gebeurd, of heeft ie er nog steeds last van ?
96000 kmAls je hem bij een dealer hebt gekocht, en je hebt nog garantie, dan zou ik het nog even aanzien. Heb je hem particulier gekocht dan is het van op hoop van zegen. Hoeveel heeft ie gelopen.
Als ik normaal schakel voel je dat je hem in de versnelling zet een klik zeg maar.Ja. Dat laatste bedoel ik, voor mij plakt-ie dan. Na twee keer inknijpen zou de hydrauliek op druk zijn en schakelt-ie dan soepeler, alhoewel met de juiste wijze van belasten schakelen met een plakkende koppeling of zelfs helemaal zonder koppeling uberhaupt geen probleem mag zijn
Okee, het is dus niet dat-ie blokkeert maar je trekt het pedaaltje omhoog en dan schakelt-ie niet door, je trekt zeg maar een gat in de lucht, een loze beweging. Inderdaat iets harder terug laten schieten bij de eerste keren schakelen. Het haakje zit dan niet achter de schakelwals...Als ik normaal schakel voel je dat je hem in de versnelling zet een klik zeg maar.
Maar op dat moment voel je geen klik/ weerstand dat je hem in de versnelling zet in zijn 1 en 2 schakelt hij gewoon goed.
Ik ga morgen de positie van het schakelpedaal veranderen en kijk of dat het is.Kan het zijn dat het schakelpedaaltje niet volledig terugkwam in de rustpositie na het opschakelen naar 2, bijvoorbeeld omdat je voet dat verhinderde?
Ja het is inderdaad een loze beweging.Okee, het is dus niet dat-ie blokkeert maar je trekt het pedaaltje omhoog en dan schakelt-ie niet door, je trekt zeg maar een gat in de lucht, een loze beweging. Inderdaat iets harder terug laten schieten bij de eerste keren schakelen. Het haakje zit dan niet achter de schakelwals...DucBMW
Kan het zijn dat het schakelpedaaltje niet volledig terugkwam in de rustpositie na het opschakelen naar 2, bijvoorbeeld omdat je voet dat verhinderde?
ik ga morgen even op onderzoek thx.Asje van schakelpedaaltje al gecheckt? Zit achter de schetsplaat en kost even wat tijd en moeite om die los te halen. Kan me voorstellen dat als dit in al die kilometers nog nooit schoongemaakt en gesmeerd is het asje redelijk vast kan zitten. En komt dan na opschakelen niet direct terug.