Yamaha Fz6-N

Status
Niet open voor verdere reacties.
handig linkje, had er niet om gevraagd maar handleiding komt altijd van pas :+
net ook weer even een blokkie om gedaan, jammer dat die wind nog vrij krachtig is.
verder is het goed te doen op het fietsje *D
 
hoe de hell zitten die originele stuurgewichten vast op een 04 model?
ik krijg er geen beweging in als ik ze los probeer te draaien met inbus (maat 8)
binnenin zit ook nog wel iets wat lijkt op een boutje, maar ik heb geen enkel bitje of dingetje wat daar op past...

help? :+
 
Draai je wel de goede kant op? :+
Heb je ze al `laten schrikken`? (lees: subtiel meppen)
Wellicht helpt dat en anders spuit je er ff wd40 tussen, dan gaat het zeker los...
 
Draai je wel de goede kant op? :+
Heb je ze al `laten schrikken`? (lees: subtiel meppen)
Wellicht helpt dat en anders spuit je er ff wd40 tussen, dan gaat het zeker los...

Links is los toch?
subtiel tikje hebben ze ook al gehad, waren ze niet van onder de indruk :')

maar het moet dus lukken met alleen een imbus maatje 8? hoef niet in dat stuurgewicht zelf ook nog wat los te draaien met 'iets'?
 
Nee klopt, zoals de ValterMoto stuurgewichten eruit zien zien de standaard dingen er ook uit.
Simpel blokje staal met schroefdraad en imbusuitsparing.
Kijk anders even naar het draad van de nieuwe om er zeker van de zijn! ;)



Nee de originele stuurgwichten lopen conisch.
Je zou ze kunnen laten afdraaien, dan kan het wel.
 
stuurgewichten soap deel 3 :')

aan de rechterkant issie inmiddels losgekomen (na een halve bus wd40 en een hefboom van een halve meter)

aan de linkerkant bleef de imbussleutel al niet goed pakken, de binnenkant van dit stuurgewicht is nu dus ook officieel lam :(
geen idee hoe ik die zelf verder nog los kan krijgen, mits niemand hier een goed idee heeft rij ik morgen maar ff naar de dealer toe.

en voor de mensen verder, buiten naakte vandaal om die zich afvragen waarom ik er toch zo druk mee ben:

ik heb rode valtermoto stuurgewichten, crashpads en een oliedop overgenomen van Robin (naakte vandaal)


zodra ook het linker stuurgewicht vervangen is zal ik wel een paar plaatjes schieten!
 
Heb je een pompentang of een moordenaar?
Zijn nu toch niet meer bruikbaar met dolle imbus...
Laat lekker een nacht intrekken die wd40 en probeer morgen met de pompentang!

Zit lekker mee... :/
 
Laatst bewerkt:
Heb je een pompentang of een moordenaar?
Zijn nu toch niet meer bruikbaar met dolle imbus...
Laat lekker een nacht intrekken die wd40 en probeer morgen met de pompentang!

Zit lekker mee... :/


heeft geen zin. die stuur gewichten zitten vast met loctite.

wat je zou kunnen proberen. in het gat van de imbus een gat te boren en daar een linkse draad in te tappen. en een linkese bout indraaien. dan zou die los kunnen komen.
 
Lijkt me niet nodig aangezien hij de ene al los heeft gekregen met een lullig imbussleuteltje!
Met pompentang of moordenaar lukt echt wel...
 
ja en een lullige hefboom van een halve meter :') :+

ik denk niet dat ie hem zo los krijgt maar we zullen zien


you lose :+

zojuist in een laatste poging even de buurman gevraagd, hij had gelukkig zo'n xxl formaat waterpomptang liggen, en na een minuut of 5 kwam het stuurgewicht eindelijk los!

mensen hier wel bedankt voor het meedenken in ieder geval *D
 
you lose :+

zojuist in een laatste poging even de buurman gevraagd, hij had gelukkig zo'n xxl formaat waterpomptang liggen, en na een minuut of 5 kwam het stuurgewicht eindelijk los!

mensen hier wel bedankt voor het meedenken in ieder geval *D


lucky you, maar beter man. ik had de flex erin gezet :+
 

ja sommige problemen kan je gewoon niet oplossen, hoe graag je ook wil :')

maargoed, foto's:

DSC_0414%20[800x600].JPG


DSC_0417%20[800x600].JPG


DSC_0418%20[800x600].JPG


ik ben in totaal 1 week van me originele motor afgebleven, best netjes :+
tot nu toe dus gedaan:

- Valtermoto stuurgewichten
- Valtermoto crashpads
- Valtermoto oliedop

bar end mirrors staan nog in de planning!
 
nice, evil6nr MOET minimaal een week van zijn motor afblijven, naja alle motorvoertuigen eigenlijk hahah

artikel 5 gekregen gister. ik kreeg gelukkig een waarschuwing
 
in deze tijd van het jaar al een artikel 5 krijgen, hoe doe je dat? :')
ben jij er wel goed vanaf gekomen :P


nou we reden op de ring, geen verkeer voor ons. dus ik doe wheelie van een meter of 200, evil ook en op een hele vreemde manier zag die agent mij niet maar die van evil wel. en naja de eerste afslag die we pakten zat die agent achter ons met het circus aan. zwaailichten en sirene. ik kreeg alleen een waarschuwing voor de snelheid :')

maja evil kreeg artk. 5 heel zuur maar gelukkig binnen 10 dagen terug
 
Ziet er netjes uit Patrick!
Mocht het zo zijn dat je nu wat last hebt van een trillend stuur (lichte stuurgewichten) kan ik je vertellen dat dat weg gaat door montage van de barendmirrors! ;) (eigen ervaring).



@ Z-jimmy

Waterpomptang! *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan