Yamaha MT-07 topic, deel 4

Net mijn 3e proefrit gehad, wil er nu een nachtje over slapen en morgen beslissen.
Heb wel een wat vraagjes die jullie misschien weten, proefrit 1 was helemaal goed, zag er ook super goed uit en alles nog helemaal origineel. Had wel iets meer km dan de andere namelijk 32K, waar de andere 2 rond de 25K hebben.

Proefrit 2 reed op zich prima, echter niet meer helemaal origineel, zaten van die kleine/korte hendels op voor de koppeling en voorrem, persoonlijk vond ik het niet prettig. Daarnaast had deze ook het roestprobleem op de achterbrug. Maar mijn vraag is of jullie weten wat een tikkend geluid is die 1x tikt ongeveer per 10 seconde als hij stationair loopt? Dit hoorde ik toen ik ergens even stopte om te kijken hoe hij stationair loopt.

Proefrit 3 was naar mijn mening iets minder, de koppeling zat echt heel hoog in vergelijking met de andere, ook hoorde ik het piep geluid die je normaal hoort als je hem van helemaal uit op ON zet, dan gaat het display aan en zie je een korte animatie en daarbij hoor je een soort piep. Dit geluid hoorde ik nu ook regelmatig bij terug schakelen en vervolgens op laten komen van de koppeling, weten jullie hoe dit kan? Sowieso vond ik het vreemd dat het display alleen licht gaf toen ik het contact in de showroom omzetten, hij liet niks zien erop.

Ondanks dat hij iets meer km heeft, denk ik dat mijn keuze toch het meeste neigt naar proefrit 1, of is er iemand die zegt dat meer km echt een minpunt is ondanks dat ik denk dat het verschil niet heel groot is. Wat ik van nr. 1 ook fijn vond is dat het een NL betreft, andere zijn beide geïmporteerd.
Als iemand de antwoorden op mijn vragen weet, hoor ik het graag :)

Voor wie het leuk vind, wat foto's

Bekijk bijlage 1571982 Proefrit 1

Bekijk bijlage 1571983 Proefrit 2

Bekijk bijlage 1571984 Proefrit 3
Ik heb afgelopen maand de 30k+ km aangetikt en motorisch is alles nog helemaal prima. Het CP2 blok is erg betrouwbaar en de duurtest van MotoPlus met 50k op de teller liet goede resultaten zien. Natuurlijk speelt de zuinigheid van de eigenaar ook een rol hierin i.e. onderhoud en dergelijken.

Proefrit 2, ik zou niet weten waar die tik vandaan komt, zal ik zelf moeten horen om enig idee te kunnen hebben. Maar het is niet normaal in ieder geval.

Wat betreft proefrit 3 met het piepende geluid is wel raar. Als ik het contact aan zet dan hoor ik bij mijn eigen motor een licht zoemend geluid (verlichting die aan gaat en mogelijk een pomp?), maar totaal niet hoorbaar tijdens het rijden of stationair draaien.

Kortom, proefrit 1 was gewoon prima, niks opgemerkt van de standaard aandachtspunten en hij voelt bij jouw ook als prettig aan. Dan zou ik adviseren om voor proefrit 1 te kiezen. 32k+ op de tellerstand klinkt best veel, maar dat is beetje het stigma van '30k? dan is ie afgeschreven'. Dat zie ik ook bij mijn vrienden en mezelf terug als we naar motoren zoeken. Dan is de criteria vaak 'niet meer dan 30k gelopen'.
 
Net mijn 3e proefrit gehad, wil er nu een nachtje over slapen en morgen beslissen.
Heb wel een wat vraagjes die jullie misschien weten, proefrit 1 was helemaal goed, zag er ook super goed uit en alles nog helemaal origineel. Had wel iets meer km dan de andere namelijk 32K, waar de andere 2 rond de 25K hebben.

Proefrit 2 reed op zich prima, echter niet meer helemaal origineel, zaten van die kleine/korte hendels op voor de koppeling en voorrem, persoonlijk vond ik het niet prettig. Daarnaast had deze ook het roestprobleem op de achterbrug. Maar mijn vraag is of jullie weten wat een tikkend geluid is die 1x tikt ongeveer per 10 seconde als hij stationair loopt? Dit hoorde ik toen ik ergens even stopte om te kijken hoe hij stationair loopt.

Proefrit 3 was naar mijn mening iets minder, de koppeling zat echt heel hoog in vergelijking met de andere, ook hoorde ik het piep geluid die je normaal hoort als je hem van helemaal uit op ON zet, dan gaat het display aan en zie je een korte animatie en daarbij hoor je een soort piep. Dit geluid hoorde ik nu ook regelmatig bij terug schakelen en vervolgens op laten komen van de koppeling, weten jullie hoe dit kan? Sowieso vond ik het vreemd dat het display alleen licht gaf toen ik het contact in de showroom omzetten, hij liet niks zien erop.

Ondanks dat hij iets meer km heeft, denk ik dat mijn keuze toch het meeste neigt naar proefrit 1, of is er iemand die zegt dat meer km echt een minpunt is ondanks dat ik denk dat het verschil niet heel groot is. Wat ik van nr. 1 ook fijn vond is dat het een NL betreft, andere zijn beide geïmporteerd.
Als iemand de antwoorden op mijn vragen weet, hoor ik het graag :)

Voor wie het leuk vind, wat foto's

Bekijk bijlage 1571982 Proefrit 1

Bekijk bijlage 1571983 Proefrit 2

Bekijk bijlage 1571984 Proefrit 3
Volg je hart, de punten die je opnoemt zullen ook na je aankoop blijven steken.
 
Proefrit 2, ik zou niet weten waar die tik vandaan komt, zal ik zelf moeten horen om enig idee te kunnen hebben.
Inderdaad erg vreemd, het leek vanuit de regio van de koppeling te komen, heb het zelf ook nooit eerder meegemaakt.

Betreffende #3, bij het omdraaien van het contact is volgens mij het enige wat gebeurd is dat je benzinepomp word ingeschakeld, bijzonder dat dat een piep geeft, en zeker bij terug schakelen.
De motorzaak gaf aan dat dit de abs zou zijn die je hoort maar vond het een beetje vaag.

Het klinkt inderdaad heel veel 30K, maar het gaat er zeker ook om hoe ermee om gegaan is en hoe goed hij onderhouden is natuurlijk.

Het voordeel van die met 32k km is dat deze (als het goed is) net de 30.000 km beurt heeft gehad :)
Haha dat is waar, zaten redelijk nieuwe banden op en nieuwe ketting met tandwiel.


Volg je hart, de punten die je opnoemt zullen ook na je aankoop blijven steken.
Ga ik doen, ben denk ik bang dat ik spijt ga krijgen bij de andere 2 met de mindere KM stand.
 
Inderdaad erg vreemd, het leek vanuit de regio van de koppeling te komen, heb het zelf ook nooit eerder meegemaakt.

Betreffende #3, bij het omdraaien van het contact is volgens mij het enige wat gebeurd is dat je benzinepomp word ingeschakeld, bijzonder dat dat een piep geeft, en zeker bij terug schakelen.
De motorzaak gaf aan dat dit de abs zou zijn die je hoort maar vond het een beetje vaag.

Het klinkt inderdaad heel veel 30K, maar het gaat er zeker ook om hoe ermee om gegaan is en hoe goed hij onderhouden is natuurlijk.


Haha dat is waar, zaten redelijk nieuwe banden op en nieuwe ketting met tandwiel.



Ga ik doen, ben denk ik bang dat ik spijt ga krijgen bij de andere 2 met de mindere KM stand.
Gewoon doen wat goed voelt. Heb je verder niet bij particulieren gekeken?
 
Gewoon doen wat goed voelt. Heb je verder niet bij particulieren gekeken?
Precies, nu een nachtje over geslapen en weet nu wel zeker dat het proefrit 1 word.

Ik heb een stuk of 10 mensen benaderd, danwel particulier of zakelijk. Van de particulieren aanbieders helemaal geen reactie mogen ontvangen, van een aantal zakelijke reacties beviel me het antwoord op mijn vragen al niet waarna ik verder ben gegaan met deze 3.

Het particulieren aanbod is wel erg laag, zelf op MP is het 9/10 keer een zaak die ‘m erop heeft staan.
 
@Stehof2 Die van mij staat inmiddels in de winterslaap, is de bedoeling dat hij in het voorjaar een nieuw baasje krijgt. Nog niet mee geadverteerd. Mocht je interesse hebben, dan kan het uiteraard ook eerder. Ik kan de evt. vrijgekomen vierkante metertjes wel gebruiken momenteel. DM me maar als je interesse hebt.

2015 -13600 km - 2e eigenaar - Bagster Seats - korte kentekenhouder - ruitje - USB aansluiting - originele delen aanwezig.

Edit: piep en tik niet inbegrepen :+
 
Laatst bewerkt:
Edit: piep en tik niet inbegrepen :+
Haha precies wat ik zoek @Bramb0 _O-

Bedankt voor het aanbod, maar vanmiddag mijn nieuwe aanwinst al wezen ophalen, echt als ijsklontje thuis aangekomen na 60km te hebben gereden maar dat was het waard

54BF8037-6F8E-44C0-B064-961F6D542C2E.jpeg

Is nog lekker stock dus kan hem naar eigen smaak modden :)
Eerste is de kentekenplaat houder en klein ruitje puur voor de sier, staat allemaal in bestellen dus even afwachten.
Ook de flip kit voor het display besteld :D
 
Thanks, gaat zeker goed komen, nadeel van in deze perdiode kopen is dat je er niet direct lekker op kan rijden maar goed, het mooie weer komt vanzelf wel weer :)
Troost je, ik kocht in april een nieuwe met 0km op de teller, die heeft tot 22 november moeten wachten :')
 
Ik zit met en vreemd probleem 2 weken terug is de moto binnen geweest voor de 10k kleine onderhoud (officiele dealer),nadat ik de motor heb ontvangen ,heb ik na en paar km ontdekt dat de gasresponse flink achteruit is gegaan ,en dit is echt enorm irritant alsof ik veel minder vermogen heb ,kan dit door een of ander ecu update zijn ? Ik heb echt spijt dat ik deze binnen heb gedaan bij de dealer ,ik werk altijd zelf aan mijn moto/auto het was puur vanwege het garantie.
 
Troost je, ik kocht in april een nieuwe met 0km op de teller, die heeft tot 22 november moeten wachten :')
Zo he, dat is zeker balen, zo lang moeten wachten, kon die ook bijna direct de winter stalling in :o
Zeker door corona wat vertraging of niet?
 
Zo he, dat is zeker balen, zo lang moeten wachten, kon die ook bijna direct de winter stalling in :o
Zeker door corona wat vertraging of niet?
Ja klopt, maar ik heb er sinds de 22e alweer 600km mee gereden, nu staat ie lekker op de paddocks en aan de druppellader :)
 
Ik zit met en vreemd probleem 2 weken terug is de moto binnen geweest voor de 10k kleine onderhoud (officiele dealer),nadat ik de motor heb ontvangen ,heb ik na en paar km ontdekt dat de gasresponse flink achteruit is gegaan ,en dit is echt enorm irritant alsof ik veel minder vermogen heb ,kan dit door een of ander ecu update zijn ? Ik heb echt spijt dat ik deze binnen heb gedaan bij de dealer ,ik werk altijd zelf aan mijn moto/auto het was puur vanwege het garantie.
Heb je al bij de dealer geïnformeerd wat ze allemaal aan werkzaamheden hebben uitgevoerd? Als het probleem zich voordoet na de beurt, lijkt het mij dat ze er weer mee aan de bak mogen...
 
Ja klopt, maar ik heb er sinds de 22e alweer 600km mee gereden, nu staat ie lekker op de paddocks en aan de druppellader :)
Hehe snap ik, zou hetzelfde gedaan hebben, waren nog best wat prima dagen tussen de afgelopen tijd. Vandaag was het we goed koud maar wel droog en de zon heeft hier ook nog een tijd geschenen dus kon de verleiding niet weerstaan om even een rondje te maken met wat tussenstops om weer op te warmen maar wat rijd dit lekker zo’n MT07.
Hiervoor had ik een R1 maar uiteindelijk vond ik dit toch geen geschikte motor voor mij, kwam er toch achter dat ik het ook relaxt vond om afentoe rustig te kunnen touren, tuurlijk is afentoe wat power ook leuk, maar niet constant. Met de R1 had ik het gevoel de heletijd opgefokt te worden en het vooroverhangen werd ik ook wel zat. Maar goed, ieder zo zijn voorkeur natuurlijk, ben hier in elk geval heel blij :)
 
Vanwege verkoop van mij mt-07 heb ik wat leuke spulletjes te koop. Ik zal het eerst hier proberen.
Hyperpro streetbox 465. 5000 km in gebruik gehad, zo goed als nieuw
Evotech crash protectors.
Origineel Yamaha radiator cover
Origineel Yamaha ruitje

Bij interesse pb!
- Niemand die een hyperpro streetbox zoekt? Beste upgrade voor de MT die je kan doen.
500 euro (nieuwprijs 698).
- Evotech crash protectors 50 euro
- screen 45 euro
- radiator cover 45
 
- Niemand die een hyperpro streetbox zoekt? Beste upgrade voor de MT die je kan doen.
500 euro (nieuwprijs 698).
- Evotech crash protectors 50 euro
- screen 45 euro
- radiator cover 45
Zou wel willen, maar ga verhuizen, dus moet ik de poen aan andere dingen uitgeven...
 
- Niemand die een hyperpro streetbox zoekt? Beste upgrade voor de MT die je kan doen.
500 euro (nieuwprijs 698).
- Evotech crash protectors 50 euro
- screen 45 euro
- radiator cover 45
Misschien even wat fotootjes erbij plaatsen?
Staan erbij zie ik |(
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Jeffrey, 29 jaar heb vorige week een MT-07 Night Fluo uit 2018 gekocht. De motor wordt deze week waarschijnlijk thuis afgeleverd.

Momenteel ben ik nog bezig met mijn motor rijbewijs. Afgelopen donderdag heb ik mijn AVB examen gehaald. Hopelijk mag ik in februari afrijden!

Ik wil alleen graag een nieuwe korte kentekenplaat houder op mijn motor monteren.
Welke kentekenplaat houder zouden jullie mij aanraden? Ik vind het wel belangrijk dat de originele knipperlichten te monteren zijn...

Deze twee heb ik tot dusver gevonden. Zijn er mensen die deze wellicht op de motor hebben?

- R&G Tail Tidy for the Yamaha MT-07
- Evotech performance for the Yamaha MT-07
 
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Jeffrey, 29 jaar heb vorige week een MT-07 Night Fluo uit 2018 gekocht. De motor wordt deze week waarschijnlijk thuis afgeleverd.

Momenteel ben ik nog bezig met mijn motor rijbewijs. Afgelopen donderdag heb ik mijn AVB examen gehaald. Hopelijk mag ik in februari afrijden!

Ik wil alleen graag een nieuwe korte kentekenplaat houder op mijn motor monteren.
Welke kentekenplaat houder zouden jullie mij aanraden? Ik vind het wel belangrijk dat de originele knipperlichten te monteren zijn...

Deze twee heb ik tot dusver gevonden. Zijn er mensen die deze wellicht op de motor hebben?

- R&G Tail Tidy for the Yamaha MT-07
- Evotech performance for the Yamaha MT-07
Welkom hier :W

Je hebt ze volgens mij ook nog van Yamaha zelf en anders zou evt ook nog naar de Chinese vrienden van Ali oid kunnen kijken. Daar worden ook zat mooie exemplaren aangeboden voor een fractie van de prijs.
 
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Jeffrey, 29 jaar heb vorige week een MT-07 Night Fluo uit 2018 gekocht. De motor wordt deze week waarschijnlijk thuis afgeleverd.

Momenteel ben ik nog bezig met mijn motor rijbewijs. Afgelopen donderdag heb ik mijn AVB examen gehaald. Hopelijk mag ik in februari afrijden!

Ik wil alleen graag een nieuwe korte kentekenplaat houder op mijn motor monteren.
Welke kentekenplaat houder zouden jullie mij aanraden? Ik vind het wel belangrijk dat de originele knipperlichten te monteren zijn...

Deze twee heb ik tot dusver gevonden. Zijn er mensen die deze wellicht op de motor hebben?

- R&G Tail Tidy for the Yamaha MT-07
- Evotech performance for the Yamaha MT-07

Ik heb er zelf een van Bruudt.


Aardig stevig, zit er al een 4 jaar naar tevredenheid op.
 
Welkom,

Zelf heb ik deze:

Redelijk prijzig, maar ben er wel tevreden over, duidelijke montage handleiding en alles voelt gewoon goed en kwalitatief aan. Kunnen alleen de originele richtingaanwijzers niet op, maar de originele vind ik er eerlijk gezegd ook niet uit zien.

Belangrijk is wel dat kentekenplaat verlichting en rode reflector verplicht is dus zorg dat die erop kunnen als je geen problemen wil.

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Jeffrey, 29 jaar heb vorige week een MT-07 Night Fluo uit 2018 gekocht. De motor wordt deze week waarschijnlijk thuis afgeleverd.

Momenteel ben ik nog bezig met mijn motor rijbewijs. Afgelopen donderdag heb ik mijn AVB examen gehaald. Hopelijk mag ik in februari afrijden!

Ik wil alleen graag een nieuwe korte kentekenplaat houder op mijn motor monteren.
Welke kentekenplaat houder zouden jullie mij aanraden? Ik vind het wel belangrijk dat de originele knipperlichten te monteren zijn...

Deze twee heb ik tot dusver gevonden. Zijn er mensen die deze wellicht op de motor hebben?

- R&G Tail Tidy for the Yamaha MT-07
- Evotech performance for the Yamaha MT-07
 
Terug
Bovenaan Onderaan