Ik heb afgelopen maand de 30k+ km aangetikt en motorisch is alles nog helemaal prima. Het CP2 blok is erg betrouwbaar en de duurtest van MotoPlus met 50k op de teller liet goede resultaten zien. Natuurlijk speelt de zuinigheid van de eigenaar ook een rol hierin i.e. onderhoud en dergelijken.Net mijn 3e proefrit gehad, wil er nu een nachtje over slapen en morgen beslissen.
Heb wel een wat vraagjes die jullie misschien weten, proefrit 1 was helemaal goed, zag er ook super goed uit en alles nog helemaal origineel. Had wel iets meer km dan de andere namelijk 32K, waar de andere 2 rond de 25K hebben.
Proefrit 2 reed op zich prima, echter niet meer helemaal origineel, zaten van die kleine/korte hendels op voor de koppeling en voorrem, persoonlijk vond ik het niet prettig. Daarnaast had deze ook het roestprobleem op de achterbrug. Maar mijn vraag is of jullie weten wat een tikkend geluid is die 1x tikt ongeveer per 10 seconde als hij stationair loopt? Dit hoorde ik toen ik ergens even stopte om te kijken hoe hij stationair loopt.
Proefrit 3 was naar mijn mening iets minder, de koppeling zat echt heel hoog in vergelijking met de andere, ook hoorde ik het piep geluid die je normaal hoort als je hem van helemaal uit op ON zet, dan gaat het display aan en zie je een korte animatie en daarbij hoor je een soort piep. Dit geluid hoorde ik nu ook regelmatig bij terug schakelen en vervolgens op laten komen van de koppeling, weten jullie hoe dit kan? Sowieso vond ik het vreemd dat het display alleen licht gaf toen ik het contact in de showroom omzetten, hij liet niks zien erop.
Ondanks dat hij iets meer km heeft, denk ik dat mijn keuze toch het meeste neigt naar proefrit 1, of is er iemand die zegt dat meer km echt een minpunt is ondanks dat ik denk dat het verschil niet heel groot is. Wat ik van nr. 1 ook fijn vond is dat het een NL betreft, andere zijn beide geïmporteerd.
Als iemand de antwoorden op mijn vragen weet, hoor ik het graag
Voor wie het leuk vind, wat foto's
Bekijk bijlage 1571982 Proefrit 1
Bekijk bijlage 1571983 Proefrit 2
Bekijk bijlage 1571984 Proefrit 3
Proefrit 2, ik zou niet weten waar die tik vandaan komt, zal ik zelf moeten horen om enig idee te kunnen hebben. Maar het is niet normaal in ieder geval.
Wat betreft proefrit 3 met het piepende geluid is wel raar. Als ik het contact aan zet dan hoor ik bij mijn eigen motor een licht zoemend geluid (verlichting die aan gaat en mogelijk een pomp?), maar totaal niet hoorbaar tijdens het rijden of stationair draaien.
Kortom, proefrit 1 was gewoon prima, niks opgemerkt van de standaard aandachtspunten en hij voelt bij jouw ook als prettig aan. Dan zou ik adviseren om voor proefrit 1 te kiezen. 32k+ op de tellerstand klinkt best veel, maar dat is beetje het stigma van '30k? dan is ie afgeschreven'. Dat zie ik ook bij mijn vrienden en mezelf terug als we naar motoren zoeken. Dan is de criteria vaak 'niet meer dan 30k gelopen'.