Door jouw berichten in dit topic over de Euro 3 neig ik echt naar die Euro 3 haha.Bovenstaande was naast de looks, de reden om een eurom3 te nemen, zonder cat.
Met db killer, precies de juiste sound!
Nieuwe db killer kopen..., is goedkoopste oplossing, denk ik.
gisteren akrapovic titanium (euro 4) gekocht, zit geen katalysator in, wel een afgezaagde db killer. Ik vind hem voor mijn doen/mening net wat 'te' hard klinken. Zit te denken om hem of weer te verkopen of een nieuwe killer te monteren, neem aan dat dat toch wel wat scheelt.. heeft iemand toevallig zijn killer over of gebruikt deze niet ter overname? Mvg
Nog even over nagedacht, ik ga hem toch weer verkopen. Zijn er leden die interesse hebben? Akrapovic titanium euro 4 dus.
Ik vond het niet mooi ogen.. dus geluid niet gehoord, en dusmook géén moeite vóór gedaan.Door jouw berichten in dit topic over de Euro 3 neig ik echt naar die Euro 3 haha.
Wat vindt jij van het geluid van een SC-Project met db killer?
Gisteren heel toevallig een MT09 met SC-Project tegengekomen. Met db-killer in klinkt hij voor mij wat te hard. (lees politie in Rotterdam).Ik vond het niet mooi ogen.. dus geluid niet gehoord, en dusmook géén moeite vóór gedaan.
Mocht je in de buurt zijn, mag je wel even horen hoe wat klinkt.
Ik ben een Mt09 demo tegen gekomen met 14k kilometers. Uiteraard wel onderhouden volgens het boekje. Wat denken jullie, verstandig of uit de buurt blijven? Dus gewoon nieuw of een tweedehands van een particulier
Een sp inderdaad. Ik denk er nog even overna. Mocht je binnenkort je sp verkopen houd mij dan even op de hoogte14K kilometers vind ik wel heel veel voor een demo. Ik zou zelf bij demo’s en ex-verhuur uit de buurt blijven. Je gaat mij niet vertellen dat die altijd netjes worden warmgereden en dat er voorzichtig mee wordt omgegaan.Dan is bij de gemiddelde particulier die een nieuwe motor koopt wel anders.
Gaat hem om een SP? Dan weet ik wel welke je bedoelt. Hou de markt een beetje in de gaten omdat ik zelf miss m’n SP wil verkopen.
Wel iets minder km’s dan degene die ik op het oog hebIk heb een ex demo, gekocht in hartje winter, 5000 km op de teller... Nu 25.000.
Ik heb de originele 2 jaar garantie erbij gevraagd en gekregen(vanaf dat ik hem kocht) ik heb hem door de dealer laten onderhouden, en heb er ook de originele veren en uitlaat (naast de ti akra) bij gehad. Geen problemen ondervonden. Wel stond het achterwiel scheef bij afleveringen (nieuwe band achter)..Wel iets minder km’s dan degene die ik op het oog hebbevalt verder goed en geen problemen ondervonden?
@Dartiax wat anders gekocht?
Yesss, na 3 jaar en 37.000 kilometer op de teller te hebben gereden werd het tijd voor wat anders. Gezien de 'kilometerstand-gelukszoekers' zal het blok wel af zijn na 40,000 kilometers en zal de motor mij niks meer opleveren in de verkoop. Want 'de kilometerstand is te hoog maar ik wil hem wel hebben' vliegen om je oren als je deze aanbied. Maar dat is een andere discussie
De MT heeft me echt wel veel plezier gegeven en echt veel lol mee kunnen maken. Super wendbaar en erg leuk in de bochten te trekken met de knie aan de grond.
Naast de MT heb ik uiteraard zitten kijken wat nou eventueel de opvolger zou kunnen zijn. Dit zijn er heel wat geweest maar het was toch, Naked of Toer.
Om eens wat anders te proberen ben ik voor Toer gegaan. Wel moest de 'toer' enigszins wel pit hebben. Pit en comfort.
De S1000XR. 160pk en een windscherm voor je neus. Ik vind het geweldig. bochten gaan nog soepeler dan de MT09, toch een 4-cilinder wat niet op het lijstje stond maar achteraf echt heerlijk klinkt in de hoge toeren en echt niet verkeerd rijdt. Blipper en Dynamic-pakket Het is een wolf in schaapskleren. Hoge fiets met de performance van een racer. Maar op de dijken op de cruise control genieten van de omgeving is er ook bij met de XR. Dat kan ie ook erg goed
Dank! Ook hele goeie keuzes, ik ben wel benieuwd naar de RS660. Dat is even andere koek van ApriliaLeuk! Gefeliciteerd met de XR. Ook een gaaf ding.
Mijn volgende wordt de 890 Duke-R of de nieuwe Aprilia RS 660. Nog even kijken.
Gefeliciteerd met de S1000XR, erg nice! En ook wat beter verhandelbaar met hogere kilometerstand.
Snap wel wat je zegt over je kilometers met de MT-09. Ik denk dat de motor het meer dan prima aan kan, Tracers met hetzelfde blok draaien vaak ook wat meer dan de gemiddelde MT-09 rijder. Maar dat is het “probleem” denk. Gemiddeld wordt er zo’n 3-5.000 km per jaar met een MT-09 gereden als ik de advertenties zie. Dus dan valt de jouwe er wel significant boven.
Ik speel een beetje met hetzelfde. Rij ook meer dan verwacht en kom op deze manier ook op 12.000 per jaar uit. Dus ik speel ook wel met de gedachte deze bijtijds (<10.000km) te verkopen en iets te kopen waar meer kilometers wat minder opvallen (toer-achting dus waarschijnlijk). Nu is mijn motor nog goed geld waard lijkt het.
Dank! Ook hele goeie keuzes, ik ben wel benieuwd naar de RS660. Dat is even andere koek van Aprilia
Dankjewel!
Waar ik de MT-09 heb achter moeten laten vertelde mij ook dat de markt wat dat er gaat wel verziekt is daardoor. Rijden moet je, daar zijn ze voor gemaakt! Ik kan me niet bedenken dat je iets koopt van 10,000 euro en het meer stil zet dan gebruikt. Dat is een gewoon zonde van de centen, kan je net zo goed een caravan kopen. Die rijdt misschien nog meer in het jaar dan menig MT-09.
Een MT-09 zakt gewoon heel erg in prijs na een goeie tijd in bezit te hebben, gezien de aankoop prijs natuurlijk ook niet zo 'hoog' is vergeleken andere motoren.
Om safe te spelen zou je op tijd de motor weg moeten doen, maar als ie je prima bevalt en de enige reden is het geld dat je hem weg zou doen dan ga je er misschien spijt van krijgen. Het is een heerlijke fiets. (moet ik zeggen ik terwijl ik de mijne weg heb gedaan).
Hogere kilometerstand is meer ervan genoten is meer bijleggen. Of weinig op rijden, meer inruil krijgen en klein beetje bijleggen, minder kunnen genieten van de MT-09.Dus ja.. Ook zit er nog bij dat het hobby is, en je er wel het 1 en ander aan verspijkerd.Verhoudingsgewijs zit je wel enigszins in er continue tussenin.
Al met al stapelt het zich op, maar ach. Soms wil je ook gewoon weer eens wat anders.
Ben het met je eens hoor! Ik vind de MT-09 best aardig de prijs vasthouden, als je kijkt naar het nieuwste model, wat jij ook had. Maargoed, die hebben dan inderdaad wel maar paar K kilometer per jaar gereden.
Ik zie MT-09 SP's te koop komen van jaar oud voor de nieuwprijs, met enkel een andere uitlaat ofzo.
Ik ga hem sowieso niet laten staan omdat ik dan wat extra afschrijf. Ding is gemaakt om mee te rijden en geniet er teveel van. Dan maar wat minder opbrengst. Als ik hem verkoop zal het ook niet enkel hierom zijn hoor, is miss een van de factoren die meespeelt. Maar ik ben stiekem wel aan het kijken naar wat groters (allroad achtig). Maar zal op zijn vroegst pas richting einde vh seizoen gaan spelen, al weet ik dan weer niet of dat qua verkoop handig is.
Binnenkort maar eens proefritje maken op een 1200GS Rallye. KTM Adventure beviel qua type motor wel, maar niet qua merk/motor zelf.