MW11
MF'er
Dat zijn niet de standaard kleuren... heb je hem laten wrappen of spuiten?
Dat is natuurlijk altijd nog een mogelijkheid, vindt die gouden voorpoten wel heel dik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat zijn niet de standaard kleuren... heb je hem laten wrappen of spuiten?
Hallo,
Ik volg nu al een tijdje dit forum en heb ook al een heleboel berichten terug gelezen.
Ik rij zelf al 2 jaar op een MT07 en vindt het langzaam wel tijd voor iets meer vermogen, dan is de MT09 een logische stap lijkt mij.
Ik zit er aan te denken om hem sowieso nieuw te kopen aangezien de prijs voor nieuw en gebruikt elkaar niet heel veel doen, en met een nieuwe heb je ook alle zekerheden en garanties die daarbij horen.
Ik wacht eerst nog tot Yamaha de 2021 modellen gelanceerd heeft (dit seizoen maak ik nog af op de MT07).
Maar nu zit ik wel sterk te twijfelen over de gewone of de SP variant. Persoonlijk vindt ik de kleuren van de SP niet mooi (misschien komt hier voor 2021 een update van?).
Het enige verschil tussen de SP en de gewone is de kleur en de vering toch?
Qua prijs schelen ze elkaar €1300, maar ik denk dat je voor minder dan €1300 zelf goede vering kan kopen, zo heb ik al een set van HyperPro lang zien komen +-€650 maar ook iemand die bij HK suspension in Tiel een Wilbers voor en Ohlins achter heeft laten installeren voor +-€600.
Maar nu weet ik alleen niet of dit een beetje vergelijkbaar is met de vering op een SP?
Hallo,
Ik volg nu al een tijdje dit forum en heb ook al een heleboel berichten terug gelezen.
Ik rij zelf al 2 jaar op een MT07 en vindt het langzaam wel tijd voor iets meer vermogen, dan is de MT09 een logische stap lijkt mij.
Ik zit er aan te denken om hem sowieso nieuw te kopen aangezien de prijs voor nieuw en gebruikt elkaar niet heel veel doen, en met een nieuwe heb je ook alle zekerheden en garanties die daarbij horen.
Ik wacht eerst nog tot Yamaha de 2021 modellen gelanceerd heeft (dit seizoen maak ik nog af op de MT07).
Maar nu zit ik wel sterk te twijfelen over de gewone of de SP variant. Persoonlijk vindt ik de kleuren van de SP niet mooi (misschien komt hier voor 2021 een update van?).
Het enige verschil tussen de SP en de gewone is de kleur en de vering toch?
Qua prijs schelen ze elkaar €1300, maar ik denk dat je voor minder dan €1300 zelf goede vering kan kopen, zo heb ik al een set van HyperPro lang zien komen +-€650 maar ook iemand die bij HK suspension in Tiel een Wilbers voor en Ohlins achter heeft laten installeren voor +-€600.
Maar nu weet ik alleen niet of dit een beetje vergelijkbaar is met de vering op een SP?
Ik wil misschien volgend jaar ook de stap naar een 09sp maken. Twijfel alleen of ik de 07 moet inruilen of verkopen.. wat zijn jullie ervaringen met inruilen/particulier verkopen??
Bij een particulier met testrit bestaat de kans er ook altijd in dat er een ongeval kan gebeuren...Beide heeft zo zijn bekende voor en/of nadelen.
- Particulier mogelijk hogere verkoopprijs, pottenkijkers, testritjes, doorlooptijd enz
- Inruil lagere inruilprijs dan bij particulier verkoop maar verzekerd dat het snel en zonder gedoe verloopt
(wat CDA441 zei.. )
Ik heb mijn vorige mt09 ingeruild en heb er een prima bedrag voor teruggekregen en daarmee mijn SP gekocht. Motor ervoor heb ik particulier verkocht, en daarvoor ook ingeruild. Met beide prima ervaringen dus het ligt net aan waar jouw voorkeuren liggen
Ja daar zit ik inderdaad niet op te wachten, dan zou ik persoonlijk eerder voor het gemak van inruilen kiezen. Kun je dan eigenlijk nog wel iets met de prijs doen van een nieuwe motor?Bij een particulier met testrit bestaat de kans er ook altijd in dat er een ongeval kan gebeuren...
Bij een particulier met testrit bestaat de kans er ook altijd in dat er een ongeval kan gebeuren...
Dat klinkt dan inderdaad wel interessant!Van te voren een A4'tje opstellen dat bij een ongeluk hij de schade betaald of de motor koopt, ook dat boetes voor hem zijn tijdens de testrit (tijd van testrit ff op papier zetten).
Je kan langs een dealer gaan vragen wat ze voor je motor geven, dan ff slikken en afspreken dat je eerst probeert de motor particulier te verkopen. Vaak is het bedrag zo laag dat wanneer je er bijv. 500,- tot 800,- boven de inruilprijs de motor te koop zet je je motor alsnog binnen een week kwijt bent. Vervolgens heb je GEEN inruil en kan je een flinke korting vragen op een motor bij een dealer/handelaar dus uiteindelijk kan dit je 1500,- tot 2000,- opleveren bij een switch van een 07 naar een 09.
Als je volgend jaar pas wilt verkopen zou ik ook tot dan wachten met het verkopen van je motor. Ik schors mijn motor nooit in de winter en heb afgelopen jaar tijdens hele mooie dagen in december/januari nog hele mooie km's kunnen maken
Dat klinkt dan inderdaad wel interessant!
Ik ben van plan om er volgend jaar februari/maart voor op pad te gaan, nog mooi voordat het nieuwe seizoen begint.Wat is dan wijsheid? De 07 dit jaar nog verkopen of de motor op winterstalling zodat ik hem vervolgens uit de staling haal en gelijk kan verkopen, motor staat dan eigenlijk voor niks stil tot aan Februari/Maart volgend jaar.. plus het scheelt me dan ook maandelijkse kosten tot aan het moment dat ik een 09 wil kopen.
Meestal schrijven ze de AIS weg.@The Young One zodra je je motor laat afstellen zal het ploppen ook weer tot acceptabel niveau dalen is mijn ervaring.
Yep, alle grijze delen zijn nu zwart.Dat zijn niet de standaard kleuren... heb je hem laten wrappen of spuiten?
Dat is natuurlijk altijd nog een mogelijkheid, vindt die gouden voorpoten wel heel dik
Hyperpro streetbox is toch voor en achter?
Yamaha MT 09 2017-2020 Hyperpro Streetbox
Hyperpro Streetbox Yamaha MT09 2017-2020www.hyperonline.nl
Ja.Ik heb het volgende probleem met mijn MT09SP. Ik heb een tijd geleden wat last van tank slapping gehad bij het accelereren vooral. Hierop heb ik de vering zowel voor als achter bij een bedrijf piek fijn laten afstellen, de tank slapping was nagenoeg weg maar kwam nog wel licht terug boven de 200km/u. Maargoed die snelheden rij je bijna nooit dus het daar bij gelaten.
Nu heb ik mijn voorband laten vervangen van een S21 naar een S22 en ik heb nu gigantisch veel last van tankslapping. Dit begint al bij de 140km/u, zo erg dat je bijna de broek vol schijt.
Moet de afstelling van de vering herzien worden of is er wat mis met de voorband ?