Klinkt voor mij als een balans probleem. Als je ze hebt laten monteren zou ik gewoon even terug gaan naar waar je dat hebt laten doen. 'Hallo heren, jullie zijn wat vergeten'.Kortom, wat is dat in godsnaam. Hiervoor de fabrieksbanden erop gehad met Ride On. Vervolgens t31 van Bridgestone laten monteren en dat gezwabber begint wat kan leiden tot een dikke vette tankslapper. Dat gescheld in de helm word ik ook moe van namelijk en dit is gewoon geen rijden.
Zucht...Dat lijkt me niet, speling van de ketting verandert de geometrie? 1-2 cm ja, als je de spanner maximaal uit hebt maar daar is die motor gewoon voor berekend. Bandenmaat heeft ook maar kleine invloed erop of nagenoeg niets. Ik rij met een 190/55/17 achterop (maat groter dan normaal) en dat merk ik ook niet in stabiliteit. Ik zou maar eens kijken of de banden goed gebalanceerd zijn en er goed omliggen. Anders kan er nog een bult op de band zitten ofzo....
Ik heb eens gezocht of er nog mensen problemen mee hadden en dit heb ik gevonden.Tut tut tut!...
Tolerantie in afmetingen van hetzelfde type band zal vast wel bestaan maar is geen oorzaak van genoemd probleem van ernstig zwabberen.
Ik heb eens gezocht of er nog mensen problemen mee hadden en dit heb ik gevonden.
Hie bespreken ze de invloed van hoogte verschil in banden.
https://mt09.motorcycle-talk.com/forum/archive/index.php/t-1454.html
PS: ik had hetzelfde probleem nadat de achterband versleten was en vervangen door een t30evo, instabiel boven de 140km/h.
De oplossing?
Veervoorspanning achter verlagen en demping 1 click strakker.
De MT09 is zeer gevoelig voor een goede afstelling van de vering.
Heren,
Wat kan het nou wezen. Voordat ik dus een bandenwissel ben ondergaan, kon ik makkelijk zonder gepoeper de 230 halen en normaal gas erop bij het inhalen.
Na bandenwissel: op de snelweg 120/130 km/h , ik wil inhalen en schakel dus terug om vervolgens het gas erop te gooien. Bij het inhalen begint de MT rond de 140 al gewoon echt te zwabberen. Dat ik bij het inhalen gas loslaat en vervolgens word ingehaald door degene die ik juist wilde inhalen.
Kortom, wat is dat in godsnaam. Hiervoor de fabrieksbanden erop gehad met Ride On. Vervolgens t31 van Bridgestone laten monteren en dat gezwabber begint wat kan leiden tot een dikke vette tankslapper. Dat gescheld in de helm word ik ook moe van namelijk en dit is gewoon geen rijden.
Iemand ervaring met de 2 types 2018? En dan met name de sp versie?
Situatie is als volgt. Ik bezit een honda 2014 cb650f. Prettig en erg neutraal, maar ben bang dat ik hem nu langzaam aan "saai" vind. Begrijp me niet verkeerd, ik mis soms wat "ballen", tijdens het speelkwartiertje..
Deze motor staat er nu ook een beetje bekend om, 2017 en 2018, hebben ze veel aangepast om dit te veranderen. Probleem is dat ik de zithouding niet fijn vindt van deze 2 modellen,en ze ook niet echt meer vermogen hebben gekregen...
Gewoon voor het normale plezier is het genoeg, maar juist als ik zin heb om net even wat sportiever te gaan, de grenzen wat opzoekend, mis ik wat vermogen, en acceleratie.
De 3 rijmodi modi lijkt me hierin een leuke oplossing!
Nadeel is de vering van de mt09. Ook al is het verbeterd, de sp is er niet voor niets. Is er iemand die het verschil zelf heeft gevoeld,en of ervaren? Wat zijn jullie meningen?
Proefzitten was prima, bediening ook. Proefrit staat op de agenda, maar zou graag weten wat de ervaringen hier zijn..
Dit zodat ik het meeste haal uit mijn proefrit?
Ik mis de ballen, ik vindt hem eigenlijk saai worden.. Wil wat meer uitdaging,als ik daar zin in heb. Nu als ik de zin heb, heeft hij het gewoon niet. De zit is goed van de honda, daarom ook dat ik iets zoek met vergelijkbare zit.
Liefst koop ik iets waarmee ik wat jaren vooruit kan. Iets op de toekomst, niet wat hetzelfde probleem na een poosje weer heeft.
Ik ga helemaal niet akkoord.Zou persoonlijk nooit voor de SP gaan, tenzij je deze veeeel mooier vindt... Je kunt goedkoper een standaard MT-09 kopen en de vering perfect laten aanpassen bij een veringboer. Weet niet wat jouw rijstijl is, maar heb zelf een 2014 met Streetbox! (emulieschokbreker en vorkveren + olie). Rij zelf sportief tot zeer sportief (KD), en kan er goed mee uit de voeten. Van de Streetbox! knapt de wegligging erg van op en je bent ca. €700,- verder. Heb je van die €1300,- meerprijs voor de SP nog eens wat geld voor andere accessoires (uitlaat ofzo). Overigens kun je ook een andere schokbreker van een ander merk kopen hoor, die zijn minstens zo goed (Wilbers, Ohlins etc. etc.).
Destijds heb ik er bij uitgehouden dat de emulieschokbreker nog eens omgebouwd zou kunnen worden naar een volledig instelbare schokbreker met los reservoir. Naast het feit dat ik dit voor de MT-09 geen mooie oplossing vind, want het reservoir zit aan een slang en niet aan het demperhuis zelf, voel ik maar weinig aandrang om aan de dempingsschroeven te draaien.
Wil je het echt helemaal goed doen, kom je aan een setje cartridges i.p.v. andere vorkveren en olie. Laten we dan zeggen dat je voor de achterschokbreker €500,- kwijt bent, en voor de cartridges €650,-. Nog steeds goedkoper dan de SP.
En leg wat geld opzij voor een ander zadel, want de originele is helemaal ruk op de 09. Tenzij je slechts rondjes om de kerk rijdt van 1 uur. Ik ga regelmatig een paar dagen touren, en zou dat nooit op het originele zadel kunnen.
Daarnaast vind ikzelf vind het altijd leuk een motor te hebben en die enigszins te customizen. Heb je iets wat een ander niet heeft... tenzij je Akrapovic koopt...(heel mooi ding maar iedereen heeft m) - sorry jongens.
Ik ga helemaal niet akkoord.
De achter schokdemper van de SP is beter dan de Ohlins YA 335 en deze is al een stuk beter dan een emulsie schokdemper van hyperpro.
Als je een echt goede schokdemper achteraan steekt, dan merk je dat de voorste schokdemper ontoereikend is en niet comfortabel genoeg bij een "sportieve afstelling".
En dan heb je nieuwe cartridges nodig.
Zoals je zelf zei kosten die ongeveer 650 euro ( bitubo, Andreani cartidges zijn duurder gemonteerd en hebben nog steeds geen andere veren)
De Andreani cartidges zijn ook niet zo goed op de weg, wel ideaal voor circuit.
De SP heeft een schokdemper die een waarde heeft van ongeveer 1000-1200 euro. ( Met bijhorende kwaliteiten)
Blijft een mooie fiets, die XSR! Zeker in deze kleurstelling! Vind m nog mooier dan de MT (behalve de rechthoekige kastjes bij het balhoofd). Zullen wel e.e.a. aan elektrische installatie bevatten?
De Andreani cartidges zijn ook niet zo goed op de weg, wel ideaal voor circuit.
De high speed dampening kleppen zijn veel te klein, hierdoor dempen ze snelle bewegingen veel te hard. (Zulke oneffenheden heb je niet op een circuit)Kun je uitleggen waarom?