Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Met welke helm rijden jullie eigenlijk? Zit te twijfelen tussen Scorpion ADX-1 en de Roof Boxer...
 
Met welke helm rijden jullie eigenlijk? Zit te twijfelen tussen Scorpion ADX-1 en de Roof Boxer...

Roof boxer zit een bepaald imago aan verbonden waar je liever niet bij wil horen ;) ook zijn het hele lawaaiige helmen. De scorpion is wel tof maar staat iets beter op een allroad, zelf ben ik wel gecharmeerd van de Icon Variant Pro wanneer je perse een crosshelm look wilt hebben Variant Pro | Icon Motosports - Ride Among Us
 
Roof boxer zit een bepaald imago aan verbonden waar je liever niet bij wil horen ;) ook zijn het hele lawaaiige helmen. De scorpion is wel tof maar staat iets beter op een allroad, zelf ben ik wel gecharmeerd van de Icon Variant Pro wanneer je perse een crosshelm look wilt hebben Variant Pro | Icon Motosports - Ride Among Us

precies dat imago is dus juist waardoor ik de Roof niet wil. Toch allen bedankt voor jullie input, zal zeker ook nog naar jullie suggesties gaan kijken.

Zijn er hier ook mensen die van een MT07 over zijn gestapt naar een 09? Twijfel tussen beide om te beginnen maar ben bang dat ik snel “uitgekeken” raak op de 07. Voorkeur ligt sowieso op de 09 maar sommige zweren er bij om te beginnen op de 07..
 
precies dat imago is dus juist waardoor ik de Roof niet wil. Toch allen bedankt voor jullie input, zal zeker ook nog naar jullie suggesties gaan kijken.

Zijn er hier ook mensen die van een MT07 over zijn gestapt naar een 09? Twijfel tussen beide om te beginnen maar ben bang dat ik snel “uitgekeken” raak op de 07. Voorkeur ligt sowieso op de 09 maar sommige zweren er bij om te beginnen op de 07..

Ik heb zelf de overstap gemaakt van een 300 cc motorscooter (slechts 22 pk) naar de Mt09 en ik moet zeggen dat ik het best mee vind vallen. Ik rij tot nu toe in de standaard modus. Daarnaast denk ik dat het wel verschil kan maken of je de oude generatie of nieuwe (vanaf 2017) aanschaft die iets rustiger is en traction control heeft.
 
Heb een ADX 1 en die zit nog verrassend goed in de wind, zelfs op snelwegsnelheden.
In de regen écht leuk om te dragen.
Andere daily is een Schuberth C3 want brildrager...

Vandaag een Healtech IQSE Quickshifter gemonteerd, wat is dat lachen zeg! Gewoon schakelen met vol gas *D
Installatie was wat moeilijk te verstaan maar makkelijk gedaan.
 
precies dat imago is dus juist waardoor ik de Roof niet wil. Toch allen bedankt voor jullie input, zal zeker ook nog naar jullie suggesties gaan kijken.

Zijn er hier ook mensen die van een MT07 over zijn gestapt naar een 09? Twijfel tussen beide om te beginnen maar ben bang dat ik snel “uitgekeken” raak op de 07. Voorkeur ligt sowieso op de 09 maar sommige zweren er bij om te beginnen op de 07..

Ik heb op de 07 gereden en op de 09 en daaropvolgend heb ik als eerste motor de 09 meegenomen. Wat mij over de streep trok is het karakter van de mt09/ 3 cilinder. Echter is het niet de makkelijkste motor om op te leren rijden, daar lijkt mij een 07 meer voor geschikt. Maar aan de andere kant, het ligt ook allemaal aan hoe je rijdt en je omgaat met je rechter hand.
 
35C4D08F-39C5-4297-9813-F3839230A1DD.jpeg
3CC555D3-7811-4A8B-A0CF-2D217D08F168.jpeg

Ik heb trouwens sinds een tijdje deze radiator cover zitten op m’n MT09. Mochten jullie deze mooi vinden, hij is te koop voor minder dan 15 euro op Aliexpress :t
 
Ja, een monkey, of een msx125.

Mede door verandering van werk, 1,5 jaar geleden rijd ik er gewoon te weinig op. Dit jaar was nog minder dan 2500km.
Met de scooter, woon werk verkeer, rijd ik dus al veel meer... Woon werk met deze motor is gewoon zonde... De cb500 iedere keer uitde schuur moffelen, heb ik ook geen zin in, dus pak je de scooter, ,lekker makkelijk, en handzaam uit de kleine schuur met draai, langs de auto te rijden, welke onder de carport staat, naast de schuur, onder het zelfde dak...

Heb altijd al een kleintje erbij willen hebben.,maar wellicht gaat het nu plaatsmaken voor een kleintje.
Als het droog is, de monkey of de msx, en regen en pekel, de scooter. Dat is nu mijn idee.. dan worden er tenminste kilometers mee gemaakt. Als ik kunst wil in huis, kocht ik wel een mooi schilderij, of iets dergelijks, maar geen MT09SP.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kaz
Afgelopen Zondag de MT 07 verkocht nadat deze ongeveer een maandje op marktplaats heeft gestaan. Deed wel eventjes pijn maar er komt iets moois voor terug! Begin volgend jaar op pad voor een nieuwe MT 09 SP, kan niet wachten!

Hoop gauw mee te kunnen praten over deze heerlijke 3 pitter!
 
Ik heb recent een weekend lang een MT-09 2020 gehuurd en ben werkelijk verliefd geworden op deze motor. Gezien het prijsverschil tussen een gebruikte en een nieuwe ben ik van plan een nieuwe aan te schaffen. Aangezien er een nieuwe/facelift MT09 komt heb ik besloten nog even te wachten, echter ben ik dagelijks aan het kijken of er al iets bekend is. Het enige wat ik kan vinden is dat het blok meer cc en ook meer vermogen krijgt, voorderest kan ik er helemaal niks over vinden. Is er iemand hier die weet wanner de nieuwe MT-09 ongeveer wordt aangekondigd? Is het bijvoorbeeld tijdens een evenement?
 
Ik heb recent een weekend lang een MT-09 2020 gehuurd en ben werkelijk verliefd geworden op deze motor. Gezien het prijsverschil tussen een gebruikte en een nieuwe ben ik van plan een nieuwe aan te schaffen. Aangezien er een nieuwe/facelift MT09 komt heb ik besloten nog even te wachten, echter ben ik dagelijks aan het kijken of er al iets bekend is. Het enige wat ik kan vinden is dat het blok meer cc en ook meer vermogen krijgt, voorderest kan ik er helemaal niks over vinden. Is er iemand hier die weet wanner de nieuwe MT-09 ongeveer wordt aangekondigd? Is het bijvoorbeeld tijdens een evenement?

Normaal gesproken eind oktober/begin november. Ik weet alleen niet of er dan normaal gesproken een motorbeurs is rond die tijd, want op dat soort evenementen kondigen ze vaak nieuwe modellen aan. Met corona weet ik niet hoe dat nu gaat.

Daarnaast zal het 2021 model ook moeten voldoen aan het Euro5 norm hierdoor zullen ze denk ik wel de nodige veranderingen aan het blok moeten doen. Misschien dat het verhogen van cc’s en vermogen hier een gevolg van zijn.

Ik denk dat je gewoon rustig een maandje moet wachten op meer nieuws uit Japan 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan