Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Koplamp van de nieuwe 09 begint langzamerhand aardig te wennen. En met ruitje helemaal goed gekeurd!
:Y

uno2.jpg


Dus zodra die bij de dealers staat proefrit maken, en knoop doorhakken wel of niet kopen!


En dan is het bye bye 2018 :W

byebye.jpg
 
Laatst bewerkt:
Koplamp van de nieuwe 09 begint langzamerhand aardig te wennen. En met ruitje helemaal goed gekeurd!
:Y

Bekijk bijlage 1605931

Dus zodra die bij de dealers staat proefrit maken, en knoop doorhakken wel of niet kopen!


En dan is het bye bye 2018 :W

Bekijk bijlage 1605938
Met ruitje lijkt het inderdaad een stuk beter, maar als de foto iets groter was geweest en je dus meer zag denk ik dat het ook snel minder wordt.
Dat spul wat eronder hangt, hadden ze dat echt niet anders kunnen maken? Lijkt net dat ze dat 16:45uur nog snel erop geknutseld hebben.
Test_2021_Yamaha_MT-09_889_18.jpg


D
 
Met ruitje lijkt het inderdaad een stuk beter, maar als de foto iets groter was geweest en je dus meer zag denk ik dat het ook snel minder wordt.
Dat spul wat eronder hangt, hadden ze dat echt niet anders kunnen maken? Lijkt net dat ze dat 16:45uur nog snel erop geknutseld hebben.
Bekijk bijlage 1605957

D
inderdaad...die tape rond die kabelboom stoort me meer dan dat voorlicht. En die toeter mag ook op een andere plaats.
 
Hallo,
Ik kom me even in dit topic melden, ben namelijk op zoek naar een 2nd gen MT09. Wat ik hier gelezen heb is dat de vering niet helemaal geweldig is, maar zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van een MT09?
 
Hallo,
Ik kom me even in dit topic melden, ben namelijk op zoek naar een 2nd gen MT09. Wat ik hier gelezen heb is dat de vering niet helemaal geweldig is, maar zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van een MT09?
Na 40k kilometers heb ik nog niet echt nadelen kunnen vinden.
Kettingspanning moet losser dan er in het boekje staat en controleren of de ketting geleiders niet ingesleten zijn.
De originele Handvatverwarming is niet zo'n geweldige kwaliteit, die gaat bijna jaarlijks kapot.
 
Gisteravond een Cruise Control van MCCruise besteld voor mijn 2018 SP; Cruise Control for Yamaha MT-09 / FZ-09

Met name besteld omdat ik geen fan ben van snelwegkilometers (wie wel?) maar soms ontkom je er niet aan en zodoende gezocht naar een stukje extra comfort. Ik heb het een tijdje geprobeerd met zo'n "vastzetter" van de gashandel maar dit werkt niet echt goed, je blijft continu "bijstellen".
Op de 2021 SP is CC standaard geïnstalleerd maar om daar een nieuwe SP voor te bestellen gaat me wat ver, naast het uiterlijk waar ik nog niet aan kan wennen.

Systeem komt uit Australië en kost inclusief verzenden ca. €520,-, hier komt dan nog de handlingskosten van de pakketdienst en BTW bij, totaal zal het rond €650,- zijn verwacht ik. Dit is inclusief 5% korting die ik gekregen heb op de basisprijs van de CC.
Mocht je aanschaf overwegen, gebruik dan kortingscode "advrider" bij het bestellen (verstrekken van de code is in overleg met MCCruise gedaan.) Indien je installatie-manuals wilt ontvangen stuur dan een mail aan MCCruise, zij willen het verspreiden hiervan in eigen beheer houden. Op de site staan ook twee Nederlandse dealers als leverancier, dit is echter niet meer het geval, bestellen kan alleen rechtstreeks bij MCCruise.
Voor de Tracer is er ook een systeem beschikbaar, dit is echter niet dezelfde als voor de MT09!

Als het systeem geïnstalleerd is zal ik een update doen!
 
Gisteravond een Cruise Control van MCCruise besteld voor mijn 2018 SP; Cruise Control for Yamaha MT-09 / FZ-09

Met name besteld omdat ik geen fan ben van snelwegkilometers (wie wel?) maar soms ontkom je er niet aan en zodoende gezocht naar een stukje extra comfort. Ik heb het een tijdje geprobeerd met zo'n "vastzetter" van de gashandel maar dit werkt niet echt goed, je blijft continu "bijstellen".
Op de 2021 SP is CC standaard geïnstalleerd maar om daar een nieuwe SP voor te bestellen gaat me wat ver, naast het uiterlijk waar ik nog niet aan kan wennen.

Systeem komt uit Australië en kost inclusief verzenden ca. €520,-, hier komt dan nog de handlingskosten van de pakketdienst en BTW bij, totaal zal het rond €650,- zijn verwacht ik. Dit is inclusief 5% korting die ik gekregen heb op de basisprijs van de CC.
Mocht je aanschaf overwegen, gebruik dan kortingscode "advrider" bij het bestellen (verstrekken van de code is in overleg met MCCruise gedaan.) Indien je installatie-manuals wilt ontvangen stuur dan een mail aan MCCruise, zij willen het verspreiden hiervan in eigen beheer houden. Op de site staan ook twee Nederlandse dealers als leverancier, dit is echter niet meer het geval, bestellen kan alleen rechtstreeks bij MCCruise.
Voor de Tracer is er ook een systeem beschikbaar, dit is echter niet dezelfde als voor de MT09!

Als het systeem geïnstalleerd is zal ik een update doen!

Hoe zit het met de invoerrechten?
 
Hoi!
Eigenaar van een MT-09 2019, heb de motor voorzien van een nieuwe hyperpro demper achter, erg tevreden over. Ik wil nu de voorvorkveren gaan laten plaatsen, deze kosten zo'n +/- 150 eu bij hyperpro. Wat hebben jullie betaald voor de montage voor de voorvorkveren en waar heb je dit laten doen?
 
Hoi!
Eigenaar van een MT-09 2019, heb de motor voorzien van een nieuwe hyperpro demper achter, erg tevreden over. Ik wil nu de voorvorkveren gaan laten plaatsen, deze kosten zo'n +/- 150 eu bij hyperpro. Wat hebben jullie betaald voor de montage voor de voorvorkveren en waar heb je dit laten doen?
Volgens mij heb ik tegen de €800 euro betaald voor de hyperpro streetbox incl montage.
 
Hey allen! Afgelopen vrijdag een MT09 uit 2018 aangekocht! Moet nog anderhalf a twee weken wachten tot dat ik de motor mag ophalen, maar ik ben ONTZETTEND hyped. Kan niet wachten op het telefoontje van de dealer om de motor op te mogen halen.

Ben echter wel benieuwd; op de motor zit momenteel een Mivv uitlaat systeem. Klinkt ontzettend goed, maar hoe is de Mivv in vergelijking tot de Carbon Akrapovic Racing uitlaat? Wilde altijd deze uitlaat op de MT09 monteren als ik 'ie er eindelijk zou komen. Maar hier zit dus al een redelijk mooie uitlaat onder!
 
Zou ze ook niet perse wisselen.
De Akra Carbon heeft ook geen E-keur terwijl de Mivv dat volgens mij wel heeft.

De Akra Carbon zal ongetwijfeld iets harder zijn, maar Mivv maakt echt prima kwaliteitsdempers
 
Hey allen! Afgelopen vrijdag een MT09 uit 2018 aangekocht! Moet nog anderhalf a twee weken wachten tot dat ik de motor mag ophalen, maar ik ben ONTZETTEND hyped. Kan niet wachten op het telefoontje van de dealer om de motor op te mogen halen.

Ben echter wel benieuwd; op de motor zit momenteel een Mivv uitlaat systeem. Klinkt ontzettend goed, maar hoe is de Mivv in vergelijking tot de Carbon Akrapovic Racing uitlaat? Wilde altijd deze uitlaat op de MT09 monteren als ik 'ie er eindelijk zou komen. Maar hier zit dus al een redelijk mooie uitlaat onder!
+ een vraag waar het antwoord waarschijnlijk al 400x op gegeven is, dus kan je netjes terug vinden in dit topic. Waarschijnlijk had niemand zin om er op te reageren.
 
Dag heren en dames!

Ik ben nieuw op dit forum en heb even een vraagje over mijn 2014 MT09. Ik heb er een slip-on uitlaat op gemonteerd (originele header netjes door midden gehaald op de juiste plek). Dit is de GPR Furore en ‘vereist’ geen tune/ecu-flash. Ik heb deze uitlaat een week na aankoop van m’n MT geïnstalleerd. Ik merk dat mijn koppel wat te kort komt, kijkende naar filmpjes zoals:

(2:20) en

Zij trekken hem hier, zonder moeite in standaard modus, in de tweede versnelling omhoog. Pure power wheelies. Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar in z’n 2, welke snelheid ik ook rijd en hoe hard ik ook aan de handel jank. Op z’n meest komt hij dan in A modus een paar centimeter omhoog. In 1 overigens wel bij lage 30-50kmh) snelheden.

Ik vraag me nu sterk af of het iets is met de motor zelf, of het komt door de uitlaat. Heb hem in de eerste week met de originele uitlaat niet open getrokken omdat ik nog aan het wennen was. Nu kan de originele uitlaat niet meer terug. Ik overweeg sterk om een reflash te doen maar wellicht hebben jullie een verklaring.

Thanks allemaal!

Gr,

Danny
 
Laatst bewerkt:
Ik hoef er niet erg veel moeite voor te doen. Laat ik het zo zeggen dat in de 1 en 2 het voorwiel vrij gauw van de grond wil komen.

Hetgeen waar ik mij overigens nog niet comfortabel bij voel.
 
Ik hoef er niet erg veel moeite voor te doen. Laat ik het zo zeggen dat in de 1 en 2 het voorwiel vrij gauw van de grond wil komen.

Hetgeen waar ik mij overigens nog niet comfortabel bij voel.
Extra bevestiging dat een MT09 zo hoort te zijn.. zo lijkt die van mij alleen niet
 
Voorwiel werd bij mij een stukje minder gevoelig toen ik een andere schokbreker had.

Daarvoor was die iets gevoeliger maar ook niet zoals op de filmpjes. Ook niet als ik als een debiel de hendel omdraaide
 
Terug
Bovenaan Onderaan