Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Klinkt in ieder geval al zeer goed...en oogt SUPER.
Beste/mooiste uitlaat voor deze MT09 voor mij🤩

Ja he! Hier een filmpje rijdend met de GoPro, geluid kan ik niet zo goed inschatten, hij pakt nog best wel wat wind op.

Verder helaas wel resonantie in mijn helm, tussen bepaalde toerentallen. Hier moet ik of onder/boven gaan zitten of iets met m’n oordoppen of helm doen.

Mijn otoplastieken sluiten niet heel goed meer af. Dus ik ga het proberen met schuim oordoppen, als dat helemaal niks is gaat de kat er gewoon weer tussen en dan is het helaas maar iets minder kabaal..

Hier nog een paar foto’s en een filmpje.
 

Bijlagen

  • D8054159-7993-41B7-B45D-FE3B38CA7C73.jpeg
    D8054159-7993-41B7-B45D-FE3B38CA7C73.jpeg
    518 KB · Weergaven: 74
  • 62B539C8-D988-427B-BC20-E65163DBB4B9.jpeg
    62B539C8-D988-427B-BC20-E65163DBB4B9.jpeg
    325,8 KB · Weergaven: 75
  • IMG_0455.MOV
    51,8 MB
Jawel… at last… daar is tie dan!
Morgenavond komt het systeem eronder!

Filmpjes volgen. Zo te zien is de DB killer ook nog verwijderbaar :9~
Mooi man. Ik zit nog te twijfelen maar leuk dat de killer er ook uit kan, SC is niet so happig om dit aan te geven.

Maar zodra de lasnaad van de killer los is is de pakkans groter. De cat zullen ze niet zo snel merken/controleren.

Erg tof!!

Ik wacht nog heel even tot wat andere merken voor de XSR wat hebben uitgebracht. Ze willen niet zoals SC project garanderen dat de huidige MT09 uitlaat past (wat het vast wel doet) in verband ook met de garantie en goedkeuring kaart voor euro 5.

Maar deze staat best hoog op het lijstje nu, zeker na dit gezien te hebben !

Zit te twijfelen tussen de SC en de Leovince en een MIVV.
 
Laatst bewerkt:
Hij klapt mooi met het quick shiften. Dat is bij de standaard mt 09 niet zo iig. Heb een weekje een mt10 uit 2022 mogen rijden en die heeft dat meer zoals bij jou (met standaard uitlaat).

Ja hij klinkt erg vet zo, klapt ook lekker.

Mooi man. Ik zit nog te twijfelen maar leuk dat de killer er ook uit kan, SC is niet so happig om dit aan te geven.

Maar zodra de lasnaad van de killer los is is de pakkans groter. De cat zullen ze niet zo snel merken/controleren.

Erg tof!!

Ik wacht nog heel even tot wat andere merken voor de XSR wat hebben uitgebracht. Ze willen niet zoals SC project garanderen dat de huidige MT09 uitlaat past (wat het vast wel doet) in verband ook met de garantie en goedkeuring kaart voor euro 5.

Maar deze staat best hoog op het lijstje nu, zeker na dit gezien te hebben !

Zit te twijfelen tussen de SC en de Leovince en een MIVV.

Thanks! Klopt, maar die zie je nauwelijks, moet je wel goed inspecteren of het lasnaadje kapot is. Kat kunnen ze niet snel merken inderdaad, zeker omdat het een pot is die eronder zit, geen recht systeem.

Ik ben er ook mega blij mee, de looks zijn echt geweldig, het geluid is bruut, zaterdag ca een uurtje mee gereden, maar daar kan ik geen dag mee rijden, dat is echt vermoeiend.
Ik wil sowieso nog even kijken hoe hard het is, door mijn vriendin even mee te laten rijden, maar tussen de 3500-5500 toeren is de brom/resonantie in mijn helm net wat te heftig. Laat dat nou net een deel vh toerental zijn waar de MT09 gewoon heerlijk rijdt.

Dus ik ben zwaar aan het overwegen om de kat er toch tussenin te doen en te kijken hoe dat bevalt. Ook qua geluid, het kan de samenloop zijn van je lengte/houding/oordoppen en uiteraard de vorm van je hoofd en helm, maar dan zal ik wellicht concessies moeten doen.

Mijn oren zijn me nog lief, heb al genoeg last van mijn oren bij harde geluiden. Bovendien, is het ook wel handiger dat ik eigenlijk altijd goed zit met de politie (bijv in Duitsland), ook inderdaad die kaart voor de EURO5 normering.

Anderzijds wel jammer hoor als tie wat minder bruut klinkt en klappert..

Mocht iemand tips hebben voor die resonantie, hoor graag. maar ik ben bang dat het toch wellicht concessies worden die ik moet gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Ja hij klinkt erg vet zo, klapt ook lekker.



Thanks! Klopt, maar die zie je nauwelijks, moet je wel goed inspecteren of het lasnaadje kapot is. Kat kunnen ze niet snel merken inderdaad, zeker omdat het een pot is die eronder zit, geen recht systeem.

Ik ben er ook mega blij mee, de looks zijn echt geweldig, het geluid is bruut, zaterdag ca een uurtje mee gereden, maar daar kan ik geen dag mee rijden, dat is echt vermoeiend.
Ik wil sowieso nog even kijken hoe hard het is, door mijn vriendin even mee te laten rijden, maar tussen de 3500-5500 toeren is de brom/resonantie in mijn helm net wat te heftig. Laat dat nou net een deel vh toerental zijn waar de MT09 gewoon heerlijk rijdt.

Dus ik ben zwaar aan het overwegen om de kat er toch tussenin te doen en te kijken hoe dat bevalt. Ook qua geluid, het kan de samenloop zijn van je lengte/houding/oordoppen en uiteraard de vorm van je hoofd en helm, maar dan zal ik wellicht concessies moeten doen.

Mijn oren zijn me nog lief, heb al genoeg last van mijn oren bij harde geluiden. Bovendien, is het ook wel handiger dat ik eigenlijk altijd goed zit met de politie (bijv in Duitsland), ook inderdaad die kaart voor de EURO5 normering.

Anderzijds wel jammer hoor als tie wat minder bruut klinkt en klappert..

Mocht iemand tips hebben voor die resonantie, hoor graag. maar ik ben bang dat het toch wellicht concessies worden die ik moet gaan maken.
Je kan als je wilt ook de kat erin doen en de db killer eruit halen. Een kat kan wat van die vibraties tegen gaan want nu heb je een "open" uitlaat.

In Duutsland douw je dat ding erin. En je kan de killer altijd onder je zadel doen indien klein genoeg
 
Je kan als je wilt ook de kat erin doen en de db killer eruit halen. Een kat kan wat van die vibraties tegen gaan want nu heb je een "open" uitlaat.

In Duutsland douw je dat ding erin. En je kan de killer altijd onder je zadel doen indien klein genoeg

Ja thanks voor de tip, dat was idd de andere optie om eventueel te proberen. in Deutschland inderdaad het ding erin. Het zadel van de MT09 is echter zo minimaal, dat de DB killer mogelijk niet eens past, maar goed, kan hem altijd in de tanktas oid doen.

DB killer zit wel goed vast, dus nog ff kijken hoe ik die eruit kan halen.
Wat betreft een open uitlaat, 10 jaar met de Suzuki gereden, die klonk ook hard maar dat was bij lange na niet zo intens als deze, damn. Maar goed, die demper zat meer dan 50cm verder naar achteren.
 
Als je nog een andere oude helm hebt liggen,
probeer dit eens.... een andere helm scheelde bij mij ook wel voor wat minder DB.
Anders de kat erin en de DB killer eruit moet de betere optie zijn.
Mijn laatste fireblade zat de uitlaat toen ook veel dichter en zijwaarts...begrijp wat je bedoeld.
 
Als je nog een andere oude helm hebt liggen,
probeer dit eens.... een andere helm scheelde bij mij ook wel voor wat minder DB.
Anders de kat erin en de DB killer eruit moet de betere optie zijn.
Mijn laatste fireblade zat de uitlaat toen ook veel dichter en zijwaarts...begrijp wat je bedoeld.

Thanks man! Ja andere helm ligt nog in ander huis (na verhuizing/verbouwing). Maar ik wil sowieso niet ook van helm veranderen. Wellicht kan dat ooit later nog eens geprobeerd worden. Ik heb deze helm (Shoei NXR) nu 2 jaar, die gaat nog niet vervangen worden.

Dus de kat gaat er gewoon eerdaags weer in, nog een paar rondjes kabaal maken en daarna gewoon zien wat ik ermee doe.

Dat geluid is echt alsof iemand je probeert gek te maken ermee, zo dreunend en immens Het is ook met name rond de 5k toeren, juist waar de MT09 toch wel heel lekker gedraagt.

Uiteindelijk is voor mij het plezier wat de MT09 toch overheersend, wellicht dan maar iets minder kabaal. Dan word ik ook wat minder boos aangekeken op dijkjes, plus dat ik in Duitsland altijd gewoon kan rijden en niet hoef na te denken en de kat er steeds tussen moet zetten...

Eigenlijk ook wel voordelen eraan. En qua geluid.. Tja, met kat + db killer dat ie nagenoeg standaard klinkt, wellicht een iets betere noot aan het geluid.
 
Update.....
Dealer belde mij op..de MT09 is binnen.
Al het nodige vandaag gedaan en als het lukt ga ik aanstaande donderdag er achter.

Gaaf man!! Heel leuk! Veel plezier met de voorpret en ik hoop dat er nog wat mooie (herfst)dagen aankomen om hem in te rijden!


Update over de uitlaat: vandaag op de motor naar werk gegaan (ik zou het zelf niet gekozen hebben, maar handvatverwarming is best fijn!)
Maar het valt eigenlijk wel best mee met de uitlaat, ik ga nog even kijken met de oordoppen om daar wat mee te spelen, alleen rond de 4k toeren is hij flink luid in de helm, maar het ging wel. Dus ik ga de kat nog niet terug steken *D. Dit kan altijd vd winter nog
 
Iemand een tip om op een goeie manier die waarschuwing klever op de tank te kunnen verwijderen ?
 
Vandaag de MT-09 opgehaald. Wat een feest. Morgen met 6 collega's naar Arcen en vrijdag w.s. een stukje Duitsland in. O ja de klever, wat een leuke naam voor een sticker, even verwarmen met een föhn. Net gedaan :) Restjes lijm met een beetje wasbenzine wegpoetsen.
 

Bijlagen

  • IMG_3325.jpeg
    IMG_3325.jpeg
    633,2 KB · Weergaven: 65
  • IMG_3749.jpeg
    IMG_3749.jpeg
    554,9 KB · Weergaven: 65
  • IMG_3758.jpeg
    IMG_3758.jpeg
    473 KB · Weergaven: 63
Rondje noord-eifel gedaan vanaf Arcen. Totaal bijna 350 km. Heerlijk! Moest me echt inhouden omdat ik volgens het boekje bij inrijden niet boven de 5000 rpm mg komen. Toch een paar keer gedaan. Kan geen kwaad lijkt mij.
 

Bijlagen

  • IMG_3795.jpeg
    IMG_3795.jpeg
    449,5 KB · Weergaven: 50
  • IMG_3759.jpeg
    IMG_3759.jpeg
    327,4 KB · Weergaven: 48
Volgens de dealer mocht ik de eerste 300km niet boven de 5k rpm komen. Daarna een uur warm rijden en tot 8000rpm gaan en vervolgens na een 800km mag ik tot t rood gaan.
 
Ik heb nog een nieuwe LCD flip kit van ColorClusterz liggen voor de MT-09 2014-2021.


1664131965472.png

Foto voor impressie.

PM bij interesse.
 
Vinger erop leggen, dan verwarmen tot ie los komt. Als het zo heet wordt dat je je vinger eraf moet halen is het te warm…

Opwarmen met een haardroger (lang genoeg), voorzichtig de sticker eraf halen en lijmresten verwijderen met wasbenzine. Als extraatje kan je de tank daarna nog waxen.
Het is mij gelukt daknzij jullie tips.
Veel mooier zonder die vervelende sticker.

IMG_20220924_093639.jpg
 
Ziet er inderdaad beter uit. Pas trouwens op als je een tanktas gebruikt zonder bescherming. Heb nu een doffe plek omdat de tas daar op gedrukt heeft. Lak van de tak is ook niet al te best naar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad beter uit. Pas trouwens op als een tanktas gebruikt zonder bescherming. Heb nu een doffe plek omdat de tas daar op gedrukt heeft. Lak van de tak is ook niet al te best naar mijn mening.
Toen ik vroeger regelmatig een magnetische tanktas gebruikte, stak ik er een zeemvel tussen. Wel op maat gesneden zodat het zeemvel niet flappert in de wind (weer kans op doffe vlekken). Nu zou ik opteren voor tanktas met tankring mocht ik het nodig hebben.
 
Toen ik vroeger regelmatig een magnetische tanktas gebruikte, stak ik er een zeemvel tussen. Wel op maat gesneden zodat het zeemvel niet flappert in de wind (weer kans op doffe vlekken). Nu zou ik opteren voor tanktas met tankring mocht ik het nodig hebben.
Ik heb een tanktas met ring. Normaal zweeft hij iets boven de tank, maar beladen dus niet en raakt hij zo nu en dan de tank. Ook waar het zadel de tank raakt ontstaat door wrijving een doffe plek. Binnenkort 1000 km beurt en breng ik even ter sprake bij de dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan