Yamaha MT-10

Top bedankt. Zou jij db killer aangeschaft hebben nu je het verschil weet?
Nee maar dat is puur omdat je dan een gaatje moet boren in een goedgekeurde demper zonder db killer. Buiten dat wordt de diameter ook verkleind wat bij een cone niet zo is. Db killer zal wel meer schelen qua geluid.
 
Laatst bewerkt:
Nee maar dat is puur omdat je dan een gaatje moet boren in een goedgekeurde demper zonder db killer. Buiten dat wordt de diameter ook verkleind wat bij een cone niet zo is. Db killer zal wel meer schelen qua geluid.
thanks, ik bedoelde met de db killer eigenlijk die cone :)
 
thanks, ik bedoelde met de db killer eigenlijk die cone :)
De Hermandad doet geen zaken met cones, als ze je aan de kant zetten en je hebt geen db killer krijg je in 9 van de 10 gevallen gelijk een boete. Ik zou in bepaalde gevallen altijd beide opties doen. In Nld lekker zonder db killer rijden en met cone, db killer wel mee. In Dld en op het circuit beide.
 
Nee maar dat is puur omdat je dan een gaatje moet boren in een goedgekeurde demper zonder db killer. Buiten dat wordt de diameter ook verkleind wat bij een cone niet zo is. Db killer zal wel meer schelen qua geluid.
Ik leverde met db killer en dezelfde uitlaat setup als jou maar 5pk in, dus dat verschil is minimaal. Je moet alleen een klein gaatje boren, dat is wel zonde idd.
20200803_114323.jpg

De goedkeuring zonder db killer is enkel icm de katalysator en dat weet de politie ook ;) Mijn laatste uitlaat (SC met Akra decat) zat ook een E keur op maar echt een enorm kabaal, zelfs met db killer nog op inbeslagname norm.

Staat wel een filmpje op internet van een gast met een Buell die zijn pijp in Duitsland ter plekke moet demonteren en inleveren, staat ook mooi te zwaaien met EU goedkeuringspapieren maar daar heeft die agent geen boodschap aan. Te hard is te hard, al zitten er 10 E keurmerken op.
 
Dat is het eerste wat ik doe bij een fiets, ook de trapfiets.
Alles naar mijn wens zetten, en met de atb haat steevast de zaag in het stuur, om deze ook aan te passen qua lengte. Met de motor gaat dat wat lastiger, vanwege de pennen die in het stuur vallen van de op het stuur bevestigde zaken, maar ook daar, gaat soms de zaag in. Of komt een ander stuur op, die ik wel in kan korten.
Ja, bij mij duurde dat dus 9.000 km... Wellicht handiger om het meteen te doen ja ;).

Begrijp ik het goed dat je je stuur dus smaller gemaakt hebt of er een ander stuur opgezet hebt?

Wat mij opviel was dat ik het stuur vooral dicht bij me vond staan, heb het stuur iets naar voren gekanteld om hetiets verder van me af te hebben staan. Het is hier inmiddels droog, vanavond eens even een stukje proberen.

Gr.
 
Dat ligt er net even aan, op de mt 09 heb ik idd een ander stuur erop gezet, (protaper carmichel) en deze ingekort, tot voor mij de juiste breedte.
Maar op een Honda gewoon de zaag erin gezet.. Nou ja buizen snijder in dit geval... Bij de KTM twijfel ik nog wat ik doe, het is net dat mijn polsen (handen, ten opzichte van pols) te teveel naar binnen staat... Als ik iets meer naar voren ga (anti wheelie stand) gaat het wel goed, maar dan is die wat minder enthousiast op het gas, met de voorkant... Dus dat is het ook niet... Dus ik vermoed dat daar ook de zaag, en boor in gaat, met een ander stuur... Tis me nog net niet storend genoeg om het direct te doen.. Was me de vorige 2 motoren wel zo...
 
Doe mij zo’n baas!
Enorm hoog opleidingsbudget bij elkaar gespaard de afgelopen 17 jaar en mijn HBO die ik nu volg gaat er niet eens vanaf ;) ik "investeer en ontwikkel mezelf in mijn rijvaardigheid". Vind het prachtig.
Maat van me vroeg of ik mee wou naar een lang weekend rijden op Alcarras, Spanje. Wel het overwegen waard.
 
Enorm hoog opleidingsbudget bij elkaar gespaard de afgelopen 17 jaar en mijn HBO die ik nu volg gaat er niet eens vanaf ;) ik "investeer en ontwikkel mezelf in mijn rijvaardigheid". Vind het prachtig.
Maat van me vroeg of ik mee wou naar een lang weekend rijden op Alcarras, Spanje. Wel het overwegen waard.
Dan kan ik je beter de Speedweek aanbevelen.
 

Extra dag Assen
Gelukkig wordt het de komende 10 dagen kutweer :')
Ik ga vrijdag ook echt de baan niet in als het zo hoost als vandaag. Totaal geen lol in, denk dat er weinig mensen zijn die zo'n pleurishekel aan regen hebben als mij..
Beetje nattigheid of opdrogende baan wil ik nog over nadenken maar in de pissende regen rijden kan ik thuis ook wel doen, ben ik iig nog verzekerd.
 
Gelukkig wordt het de komende 10 dagen kutweer :')
Ik ga vrijdag ook echt de baan niet in als het zo hoost als vandaag. Totaal geen lol in, denk dat er weinig mensen zijn die zo'n pleurishekel aan regen hebben als mij..
Beetje nattigheid of opdrogende baan wil ik nog over nadenken maar in de pissende regen rijden kan ik thuis ook wel doen, ben ik iig nog verzekerd.
Ik deel je afkeur voor regen 🌧 😖

ik hoop 7 juni op beter weer...
 
Als ik het idee heb dat het op de Waddeneilanden gaat regenen, ga ik niet rijden! Kutregen!

wel een keer in de regen gereden op zolder.. heb je toch meer grip dan je denkt!
 
Gelukkig wordt het de komende 10 dagen kutweer :')
Ik ga vrijdag ook echt de baan niet in als het zo hoost als vandaag. Totaal geen lol in, denk dat er weinig mensen zijn die zo'n pleurishekel aan regen hebben als mij..
Beetje nattigheid of opdrogende baan wil ik nog over nadenken maar in de pissende regen rijden kan ik thuis ook wel doen, ben ik iig nog verzekerd.
Ja, dit voorjaar worden we niet echt verwend met mooie dagen... Helaas...
 
Aangezien het toch rotweer is, even een feitje van van deze kant.

Voordat ik het antwoord verklap, eerst maar eens de vraag: Hoeveel MT-10 motorfietsen staan er in Nederland op kenteken? (2016-2021) Doe maar eens een gokje het antwoord volgt hieronder. Van de 09 staan er 2.371 geregistreerd.

Driehonderddrieënvijftig stuks


Nu ga ik weer iets nuttigs doen...

Gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan