Yamaha MT-10

Was ik weer.

Morgenavond weer kijken voor een MT10. Deze heeft bijna 10.k op de teller en volgens mij zijn dan de kleppen aan de beurt. Kan iemand mij hier meer over vertellen wat er rond de 10k moet gebeuren?

En voor de rijders die een qs hebben op hun 10, hoe hoort deze te schakelen? De laatste waar ik op reed moest flink kracht worden gezet voor hij terug schakelde.
Vanaf zaterdag staat de mijne te koop bij Motoport in Goes
 
Was ik weer.

Morgenavond weer kijken voor een MT10. Deze heeft bijna 10.k op de teller en volgens mij zijn dan de kleppen aan de beurt. Kan iemand mij hier meer over vertellen wat er rond de 10k moet gebeuren?

En voor de rijders die een qs hebben op hun 10, hoe hoort deze te schakelen? De laatste waar ik op reed moest flink kracht worden gezet voor hij terug schakelde.
10k beurt stelt geen reet voor. Olie en filters. Olie filter hoeft volgens het boekje niet eens geloof ik. Voor de rest lopen ze alle slijtage delen na etc.
 
Zomaar ff in Overasselt. Gewoon omdat het kan.
IMG_20220512_173907.jpg
 
Is ook geen probleem, maatje van me kan alles doen. Maar ik vroeg me af wat er bij komt kijken.

Morgenavond kan het zomaar zijn dat ik een MT10 rijker ben (en geld armer haha)
 
Is er hier iemand die een oplossing heeft om extra benzine mee te nemen op een trip?

Ik ga over 2 weken naar Oostenrijk/Italië en wou graag wat extra benzine meenemen maar een jarrycan in m’n tas met kleren vind niet een top idee.. dan stink ik de hele week naar eau de gasolina ben ik bang..
Ik snap je wel hoor. Wij gaan dit jaar naar Noorwegen. Ondanks dat het aanbod aan tankstations daar best ruim is, wil ik toch ook iets meenemen... Voor nu heb ik het als volgt:
 

Bijlagen

  • IMG-20220508-WA0009.jpeg
    IMG-20220508-WA0009.jpeg
    351,6 KB · Weergaven: 51
Zo iets zat ik ook aan te denken!
Maar ga denk ik voor een hevelpompje . Er is altijd wel iemand in de buurt met een grotere tank of zuinigere motor.. ik rij ook met iemand op een tuono 1100 en die is ook dorstig dus komt vast goed met vaak tanken
 
Ik ga volgende week weer het circuit op en vroeg me af of de officiële Yamaha korte kentekenplaathouder uit de accessoirelijn een beetje makkelijk te verwijderen is. Knipperlichten en kentekenplaatverlichting zit er natuurlijk ook allemaal op..
Ik ben nogal een kneus dus voordat ik wild begin te trekken en schroeven wil ik eerst zeker weten of het de moeite überhaupt waard is..

Schermafbeelding 2022-05-12 213910.png
 
De kentekenplaathouder met knipperlichten is niet het probleem, maar de bekabeling wel. Misschien dat er mogelijkheden zijn met losse stekkertjes, maar zelf zou ik daar vanwege mogelijke storingen niet aan beginnen. Waarom zou je dit spul er af willen hebben?
 
Ik ga volgende week weer het circuit op en vroeg me af of de officiële Yamaha korte kentekenplaathouder uit de accessoirelijn een beetje makkelijk te verwijderen is. Knipperlichten en kentekenplaatverlichting zit er natuurlijk ook allemaal op..
Ik ben nogal een kneus dus voordat ik wild begin te trekken en schroeven wil ik eerst zeker weten of het de moeite überhaupt waard is..

Bekijk bijlage 1760122
de kentekenplaat verlichting is een stekker, knippers zitten vanaf de fabriek gesoldeerd maar de plaat houder komt met stekkertjes dus als je geluk hebt is alles er gewoon vanaf te schroeven. mijn geheugen laat mij even in de steek maar volgens mij worden de 2 boutjes dicht bij je achterlicht tevens gebruikt worden om je achterlicht vast te zetten
 
de kentekenplaat verlichting is een stekker, knippers zitten vanaf de fabriek gesoldeerd maar de plaat houder komt met stekkertjes dus als je geluk hebt is alles er gewoon vanaf te schroeven. mijn geheugen laat mij even in de steek maar volgens mij worden de 2 boutjes dicht bij je achterlicht tevens gebruikt worden om je achterlicht vast te zetten
Zal eens voorzichtig iets gaan proberen. Gracias todos! 🙏🏻
 
De kentekenplaathouder met knipperlichten is niet het probleem, maar de bekabeling wel. Misschien dat er mogelijkheden zijn met losse stekkertjes, maar zelf zou ik daar vanwege mogelijke storingen niet aan beginnen. Waarom zou je dit spul er af willen hebben?
Waarom zou je het erop willen houden?
 
Zal eens voorzichtig iets gaan proberen. Gracias todos! 🙏🏻

ik heb even in wat oude foto's zitten zoeken.
de rode is die van de kenteken plaat verlichting
de gele en blauwe zijn voor de knipper lichten, die hebben dus wel stekkertjes en daar zit die lange staaf aan vast met de weerstand.
Achterlicht is de grote stekker die bovenaan het plaatje nog net te zien is
InkedIMG_9188_LI.jpg
 
Ik heb deze volgens mij op marktplaats zien staan. De stickers op de velgen komen mij bekend voor. Mooi apparaat!
 
Zie ik daar nou een stuk tuinslang zitten? Of bedriegen m’n ogen mij?!
Haha nee een stuk tuinslang is het niet. Maar een deel van de radiatorslang, aan beide zeiden is idd vervangen voor een siliconen stuk. Had zelf een andere kleur gekozen maaar is wat het is.

Niet direct het mooiste maar dat ga ik nog wel een keer vervangen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb even in wat oude foto's zitten zoeken.
de rode is die van de kenteken plaat verlichting
de gele en blauwe zijn voor de knipper lichten, die hebben dus wel stekkertjes en daar zit die lange staaf aan vast met de weerstand.
Achterlicht is de grote stekker die bovenaan het plaatje nog net te zien isBekijk bijlage 1760320
Thanks, totaalmens ben je! Kom binnenkort ff langs trouwens, kettingpons terug brengen 🤣
 
8258A9CC-D551-4AE8-8278-C0043063A6B1.jpeg

Volgende week eindelijk net goed gezelschap de eerste trackday van 2022, zin an!

Omdat het me steeds meer tegen ging staan om voor korte ritjes mijn complete raceoverall aan te trekken ook wat meer straat gerichte kleding gekocht. Kevlar broek, korte handschoenen, nette jas en motor schoenen. Veel eerder moeten doen, ideaal dit!
6E9B7CC6-7AFE-453A-982A-49EDACCF0AB2.jpeg
 
Bekijk bijlage 1760485
Volgende week eindelijk net goed gezelschap de eerste trackday van 2022, zin an!

Omdat het me steeds meer tegen ging staan om voor korte ritjes mijn complete raceoverall aan te trekken ook wat meer straat gerichte kleding gekocht. Kevlar broek, korte handschoenen, nette jas en motor schoenen. Veel eerder moeten doen, ideaal dit!
Bekijk bijlage 1760486
Netjes, ben ook op zoek naar een fatsoenlijke broek en schoenen.

Welk merk broek en schoenen heb je genomen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan