Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha MT-10



Hoi,

Als belg wil ik er graag ook één, maar door de verhalen rond het verbruik ben ik afgeschrikt. Tevens kost het €1300 aan de Belgische staat om hem in te voeren met zijn 160PK
 
Dan skip je de Skotch Brite en doe je alleen maar AntiBlau en eventueel heel licht met metal Polish.
Dan veranderd je oppervlakte minimaal en na verloop van tijd verkleurd hij weer een beetje en past het bij de rest.
De aanslag zoals op de foto (spikkels) is dan ook wel weg.
 
Hoi,

Als belg wil ik er graag ook één, maar door de verhalen rond het verbruik ben ik afgeschrikt. Tevens kost het €1300 aan de Belgische staat om hem in te voeren met zijn 160PK

Yo,

Dat verbruik is een issue. Ga daar niet flauw over doen. Maar de Honda cb1000 en de Gixxer blijken amper minder te verbruiken.

Van die 1300 euro heb ik aan de offerte niets gemerkt. Ik ben nu op reis. Als ik terug ben dan regel ik alles om de motor te kopen.
 
Met die €1300 bedoel ik de belastingen om hem op de Belgische wegen in te voeren, dus extra kost op de aankoopprijs, dit omwille van zijn vele pks. Vroeger had je de 100pk regelen maar Yamaha doet dat blijkt niet meer om motoren begrensd af te leveren aan. Vandaar...
 
Een MT10 met 100 pk of minder noemen ze bij Yamaha een MT07...
 
Wek. Ik koop de motor op mijn bedrijf. De nieuwprijs naakt niet veel uit. De afschrijving is het belangrijkste.
 
yes, top-moto apeldoorn, kreeg wel te horen dat de prijs erg krap was maar meer als 400 euro zal het niet gaan kosten

Ik heb inderdaad recent ook iets van 380,- betaald bij Motoport Uithoorn. 4 nieuwe bougies, olie en oliefilter vervangen en het (aftermarket) luchtfilter schoongemaakt. Rem- en koelvloeistof waren in maart al vervangen bij aanschaf motor (olie vast ook, maar goed).
 
yes, top-moto apeldoorn, kreeg wel te horen dat de prijs erg krap was maar meer als 400 euro zal het niet gaan kosten



Oké, nette prijs.
Bij Gebben 580 euro voor het zelfde.
Olie + filter luchtfilter. bougies. remvloeistof.
En 4,5 uur werkplaats.
 
Oké, nette prijs.
Bij Gebben 580 euro voor het zelfde.
Olie + filter luchtfilter. bougies. remvloeistof.
En 4,5 uur werkplaats.

Klopt heb het er over gehad met de eigenaar van gebben en die heeft er iemand van de werkplaats bij gehaald om te vragen waarom hun 200€ duurder zijn, die vertelde mij op een beetje wazige manier dat hun ook dingen schoonmaken en dat hun al 2 en een half uur bezig zijn met alleen bougies en olie.

Heb hem dus ook gezegd dat ik mijn motor daar breng voor een onderhouds beurt en niet voor een schoonmaak beurt.
 





Oké, dan zal ik het er ook eens met Andre' over hebben.
Leuk dat je ze er op aan hebt gesproken.
 
Beste allemaal,
Ik ben Marcel, woonachtig in het zuiden des lands en sinds kort ook MT-10 (2016) rijder, eerste indruk is erg goed.
Vorige motoren waren Superduke en RC8R, wilde nu graag iets dat onderin soepeler zou draaien met behoud van karakter (dus geen "simpele" 4 in lijn).....is gelukt met de MT-10.
Ik ben benieuwd wat de drie meest favoriete upgrades zijn aan een MT-10, misschien kunnen jullie me helpen.
Mij valt op dat de MT-10 (ten opzichte van de KTM's) best wel veel toeren draait bij bijvoorbeeld 120 km/u, heeft iemand al eens overwogen om een groter tandwiel aan de voorkant te zetten?
Hoor graag van jullie,

Gr. Marcel.
 
Welkom hier.
Wat mij betreft:
1) Uitlaat.
2) Korte kentekenplaathouder.
3) Tankpad.
En in deze volgorde...
PS. Ik heb de SP, dus de vering is al in orde.
 
Da's mooi! UItlaat en tankpad heb ik al. Welke kentekenplaathouder heeft de voorkeur? Origineel Yamaha of bijvoorbeeld Rizoma?
 
Da's mooi! UItlaat en tankpad heb ik al. Welke kentekenplaathouder heeft de voorkeur? Origineel Yamaha of bijvoorbeeld Rizoma?
Ik heb zelf die van Yamaha. Rizoma, barracuda o.i.d. kan ook prima.
Wat ik ook erg mooi vind als upgrade zijn die Yamaha led plus knipperlichten aan de achterkant.

En dan heb je nog de radiator- en oliekoeler bescherming, remschakelsetje (eigenlijk alles van Gilles Tooling), bar end spiegels en...en.....en..
 
Ja, ik heb ook meer opties, maar er werd gevraagd naar de top 3.
Ik heb de volgende opties:
- Andere rem- en koppelingshendels (EvoTech met goudkleurige verstellers).
- Voor- en achterasbeschermers (EvoTech).
- Goudkleurige bobbins (Rizoma).
- Goudkleurige CNC olievuldop (CNC Racing).
- Goudkleurige ventieldopjes CNC Racing (het gaat om de details).
- Olie- en radiatorbeschermers (EvoTech).
- Akrapovic uitlaat via Yamaha met MT-10 logo.
- Yamaha tankpad.
- Yamaha orginele kentekenplaat houder, kort gemonteerd.
- Gilles Tooling stuurgewichtjes.
- Rizoma bar-end-mirrors.
- Yamaha navisteun op het stuur met TomTom.
Dat was het wel zo’n beetje...
 
Nou, da's voldoende om de komende tijd wat te klussen, dit soort details vind ik ook erg mooi!

Bedankt voor de info....