Ik meld me even aan hier!
Na drie jaar MT-09 tracer gereden te hebben ga ik nu upgraden naar een MT-10! De gewone, niet de SP. Ik was verkocht door het gevoel en de performance van de MT. 't Ding deed voor mij het hetzelfde als een super duke maar dan voor erg veel minder geld.
Ik vind de SP de meerprijs niet echt waard ook al heb ik er mee getest. Ik investeer het prijsverschil van 2.5k euro (in Belgie) in leuke speeltjes er voor. Zoals bandjes en misschien een achtershock? Eigenlijk kan ik voor het 2500 euro prijsverschil tussen de gewone zelf wel Ohlins NIX cartridges en een STX achtershock steken. Maar dan zonder die elektronische stelmechanismes er in die ik eigenlijk niet vertrouw.
Ik ga er mee touren. Want ik tour nooit op tourmotoren.Een motor moet voor mij de x-factor hebben en eventuele ongemakken neem ik er bij. Ik ga er wel een GIVI PLX rek op laten zetten om mijn soft luggage veilig vast te zetten. Ik verkies stoere kriega zakken boven die plastic schelpen van Yamaha zelf. Heeft iemand hier het givi rekje?
Ik heb al gelezen over mensen die de MT hebben laten tunen. Verbruikt die dan een beetje meer of minder na de tune? Ik hou mijn hart een beetje vast voor de actieradius.
Bedankt voor jullie hulp. Heb al veel aan het topic gehad!
Hoi,
Als belg wil ik er graag ook één, maar door de verhalen rond het verbruik ben ik afgeschrikt. Tevens kost het €1300 aan de Belgische staat om hem in te voeren met zijn 160PK
Hoi,
Als belg wil ik er graag ook één, maar door de verhalen rond het verbruik ben ik afgeschrikt. Tevens kost het €1300 aan de Belgische staat om hem in te voeren met zijn 160PK
Een MT10 met 100 pk of minder noemen ze bij Yamaha een MT07...Met die €1300 bedoel ik de belastingen om hem op de Belgische wegen in te voeren, dus extra kost op de aankoopprijs, dit omwille van zijn vele pks. Vroeger had je de 100pk regelen maar Yamaha doet dat blijkt niet meer om motoren begrensd af te leveren aan. Vandaar...
met de MT-10SP heeft het mij 365 euro gekost
Hallo was dit bij een officiële yamaha dealer. En zo ja, als ik vragen mag bij welke.
yes, top-moto apeldoorn, kreeg wel te horen dat de prijs erg krap was maar meer als 400 euro zal het niet gaan kosten
yes, top-moto apeldoorn, kreeg wel te horen dat de prijs erg krap was maar meer als 400 euro zal het niet gaan kosten
Oké, nette prijs.
Bij Gebben 580 euro voor het zelfde.
Olie + filter luchtfilter. bougies. remvloeistof.
En 4,5 uur werkplaats.
Goud.......
Heb hem dus ook gezegd dat ik mijn motor daar breng voor een onderhouds beurt en niet voor een schoonmaak beurt.
Klopt heb het er over gehad met de eigenaar van gebben en die heeft er iemand van de werkplaats bij gehaald om te vragen waarom hun 200€ duurder zijn, die vertelde mij op een beetje wazige manier dat hun ook dingen schoonmaken en dat hun al 2 en een half uur bezig zijn met alleen bougies en olie.
Heb hem dus ook gezegd dat ik mijn motor daar breng voor een onderhouds beurt en niet voor een schoonmaak beurt.
hallo allemaal zojuist mijn nieuwe mt 10 opgehaald. wat een beest !!!
mooi man, we hebben dezelfde. veel veilige kilometers er meehallo allemaal zojuist mijn nieuwe mt 10 opgehaald. wat een beest !!!
Ik heb zelf die van Yamaha. Rizoma, barracuda o.i.d. kan ook prima.Da's mooi! UItlaat en tankpad heb ik al. Welke kentekenplaathouder heeft de voorkeur? Origineel Yamaha of bijvoorbeeld Rizoma?
Ja, ik heb ook meer opties, maar er werd gevraagd naar de top 3.Ik heb zelf die van Yamaha. Rizoma, barracuda o.i.d. kan ook prima.
Wat ik ook erg mooi vind als upgrade zijn die Yamaha led plus knipperlichten aan de achterkant.
En dan heb je nog de radiator- en oliekoeler bescherming, remschakelsetje (eigenlijk alles van Gilles Tooling), bar end spiegels en...en.....en..