Yamaha MT-10

Hoi Allemaal,

Ik probeer me een beetje door het MT10 forum te lezen, maar er zijn nogal wat pagina's.
Op het moment ben ik mezelf aan het orienteren op een MT10 - of S100R of Z1000 etc. een mooie naked zeg maar.

Wie kan mij wellicht kort en bondig zeggen waar op te letten bij een 2e of 3e hands MT10 en eventueel de problemen ermee.
Ik weet dat er een factory callback is geweest voor de schakelaar van het remlicht icm de cruise control.

Uiteraard als er geen issues zijn vind ik het ook goed, alleen maar beter.

Op dit moment hoop ik een fiets te bemachtigen tussen de 10k en 20k dus hoor graag de bekende issues.

Wellicht ervaringen van mensen met de verschilende nakeds zijn ook welkom.

TNX alvast
Kan alleen maar zeggen dat het proefrijden op verschillende motoren van jouw keuzelijstje het belangrijkste is , de looks van een motor zegt niet altijd alles .
 
Hoi Allemaal,

Ik probeer me een beetje door het MT10 forum te lezen, maar er zijn nogal wat pagina's.
Op het moment ben ik mezelf aan het orienteren op een MT10 - of S100R of Z1000 etc. een mooie naked zeg maar.

Wie kan mij wellicht kort en bondig zeggen waar op te letten bij een 2e of 3e hands MT10 en eventueel de problemen ermee.
Ik weet dat er een factory callback is geweest voor de schakelaar van het remlicht icm de cruise control.

Uiteraard als er geen issues zijn vind ik het ook goed, alleen maar beter.

Op dit moment hoop ik een fiets te bemachtigen tussen de 10k en 20k dus hoor graag de bekende issues.

Wellicht ervaringen van mensen met de verschilende nakeds zijn ook welkom.

TNX alvast
MT 10 en Z1000 zijn beide kogelvrij. Komen amper issues voor. S1000R allesbehalve. Daarentegen zijn de MT 10 en S1000R dikke beulen, vind de Z1000 beetje mak. Heb zelf ook een Speed Triple gehad, zou deze ook serieus overwegen.
Je moet letten op de standaard zaken zoals forkseals etc, niks specifieks. Wanneer je 1 koopt die een decat heeft vragen of hij ge-remapt is en anders asap laten doen, standaard fueling van de MT 10 is beroerd zonder cat.
 
MT 10 en Z1000 zijn beide kogelvrij. Komen amper issues voor. S1000R allesbehalve. Daarentegen zijn de MT 10 en S1000R dikke beulen, vind de Z1000 beetje mak. Heb zelf ook een Speed Triple gehad, zou deze ook serieus overwegen.
Je moet letten op de standaard zaken zoals forkseals etc, niks specifieks. Wanneer je 1 koopt die een decat heeft vragen of hij ge-remapt is en anders asap laten doen, standaard fueling van de MT 10 is beroerd zonder cat.
Met cat ook.
 
MT 10 en Z1000 zijn beide kogelvrij. Komen amper issues voor. S1000R allesbehalve. Daarentegen zijn de MT 10 en S1000R dikke beulen, vind de Z1000 beetje mak. Heb zelf ook een Speed Triple gehad, zou deze ook serieus overwegen.
Je moet letten op de standaard zaken zoals forkseals etc, niks specifieks. Wanneer je 1 koopt die een decat heeft vragen of hij ge-remapt is en anders asap laten doen, standaard fueling van de MT 10 is beroerd zonder cat.
Heey Ryan,

Heb op alle drie gereden, vond de Z1000 het minst spannend. De S1000r heeft een sportievere zit dan de MT10 wat soms prettig was. Maar de BMW en Yammie liggen dicht bij elkaar.

Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar issues. Japanse fietsen zijn mijns inziens betrouwbaarder dan de EU fietsen al zijn er altijd bij die nooit problemen hebben.

Rij nu zelf twee keer honda en nog nooit issues gehad op Spanningsregelaar na.
 
MT 10 en Z1000 zijn beide kogelvrij. Komen amper issues voor. S1000R allesbehalve. Daarentegen zijn de MT 10 en S1000R dikke beulen, vind de Z1000 beetje mak. Heb zelf ook een Speed Triple gehad, zou deze ook serieus overwegen.
Je moet letten op de standaard zaken zoals forkseals etc, niks specifieks. Wanneer je 1 koopt die een decat heeft vragen of hij ge-remapt is en anders asap laten doen, standaard fueling van de MT 10 is beroerd zonder cat.
Hebben er mensen goede ervaringen met dyno bedrijven? Ik weet dat de fiets die ik op het oog heb een Pc en de cat heeft, echter de eigenaar wist niet of er een ECU flash of mapping was gedaan. Heeft hem zelf zo overgenomen.
 
Hebben er mensen goede ervaringen met dyno bedrijven? Ik weet dat de fiets die ik op het oog heb een Pc en de cat heeft, echter de eigenaar wist niet of er een ECU flash of mapping was gedaan. Heeft hem zelf zo overgenomen.
Iedereen zweert hier bij Erwin Druijff.
 
20210927_175242.jpg
 

Bijlagen

  • 20210927_175041.jpg
    20210927_175041.jpg
    562 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Heey allemaal,

De kogel is door de kerk! En ben trots eigenaar van een voor mij nieuwe MT10.

De een zal me een konijn vinden de andere niet, maar met de proefrit had hij hier en daar wat haperingen, vooral bij de 5-6duizend tpm.

Ook bij t wegrijden leek het soms of ik m verzoop, maar als ik netjes met 3,5 tpm de koppeling op liet komen geen problemen.

Tjjden cruisecontrol liep ie als een zonnetje en ook hoger en lager in de toeren geen probleem.

Nu heeft ie er een scorpion decat pijp en scorpion demper met db killer op zitten EN een pcV.

Waarschijnlijk heeft ie nooit een flash gehad na de decat etc zou dat het gedarag kunnen verklaren of moet ik me toch zorgen maken.

Heb volgende week een date met Erwin Druijff

Alle comentaar welkom ;)
 
Heey allemaal,

De kogel is door de kerk! En ben trots eigenaar van een voor mij nieuwe MT10.

De een zal me een konijn vinden de andere niet, maar met de proefrit had hij hier en daar wat haperingen, vooral bij de 5-6duizend tpm.

Ook bij t wegrijden leek het soms of ik m verzoop, maar als ik netjes met 3,5 tpm de koppeling op liet komen geen problemen.

Tjjden cruisecontrol liep ie als een zonnetje en ook hoger en lager in de toeren geen probleem.

Nu heeft ie er een scorpion decat pijp en scorpion demper met db killer op zitten EN een pcV.

Waarschijnlijk heeft ie nooit een flash gehad na de decat etc zou dat het gedarag kunnen verklaren of moet ik me toch zorgen maken.

Heb volgende week een date met Erwin Druijff

Alle comentaar welkom ;)
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, daar ga je geen spijt van krijgen. Ook van je “date” met Erwin krijg je geen spijt van.

Enjoy
 
Heey allemaal,

De kogel is door de kerk! En ben trots eigenaar van een voor mij nieuwe MT10.

De een zal me een konijn vinden de andere niet, maar met de proefrit had hij hier en daar wat haperingen, vooral bij de 5-6duizend tpm.

Ook bij t wegrijden leek het soms of ik m verzoop, maar als ik netjes met 3,5 tpm de koppeling op liet komen geen problemen.

Tjjden cruisecontrol liep ie als een zonnetje en ook hoger en lager in de toeren geen probleem.

Nu heeft ie er een scorpion decat pijp en scorpion demper met db killer op zitten EN een pcV.

Waarschijnlijk heeft ie nooit een flash gehad na de decat etc zou dat het gedarag kunnen verklaren of moet ik me toch zorgen maken.

Heb volgende week een date met Erwin Druijff

Alle comentaar welkom ;)
Dus eigenlijk heb je een motor gekocht die niet goed loopt?

Ik ben persoonlijk absoluut geen voorstander van een PCV omdat deze vaak voor storingen zorgen. Maar mappen EN een PCV is dubbel op. Als die PCV erop geïnstalleerd is ga ik er van uit dat deze ook afgesteld/ingeregeld is.
Afstellen van een MT10 (en vele andere motoren) is simpel: OF je laat dmv Woolich software de ECU herschrijven. Dus fueling, ontsteking etc.
OF je plaatst een piggyback module (in jouw geval een PCV) die de ECU Als het ware fopt zodat deze de fueling aanpast. Beide hebben hun voor- en nadelen.
Anyway, je gaat naar Erwin, meten is weten.
 
Dus eigenlijk heb je een motor gekocht die niet goed loopt?

Ik ben persoonlijk absoluut geen voorstander van een PCV omdat deze vaak voor storingen zorgen. Maar mappen EN een PCV is dubbel op. Als die PCV erop geïnstalleerd is ga ik er van uit dat deze ook afgesteld/ingeregeld is.
Afstellen van een MT10 (en vele andere motoren) is simpel: OF je laat dmv Woolich software de ECU herschrijven. Dus fueling, ontsteking etc.
OF je plaatst een piggyback module (in jouw geval een PCV) die de ECU Als het ware fopt zodat deze de fueling aanpast. Beide hebben hun voor- en nadelen.
Anyway, je gaat naar Erwin, meten is weten.
Mja, vandaar dat ik mezelf al een konijn noemde.

Echter denk ik dat dit op te lossen is door een flash, ook omdat hij op hogere toeren prima loopt.
Erwin gaf ook al aan dat hij waarschijnlijk de Powercommander er snel uit zal halen en puur de ECU gaat instellen, vanwege de beperkingen en extra storingsbron van de ECU. Dus die mening deel ik met je.

Uiteindelijk is meten weten, ben ik met jullie eens. Probeer alleen nu mezelf toch gerust te stellen, dat dit het is en niet een ander wazig probleem.
 
Een pcv is sowieso als kansloos op de MT,s aangezien die dankzij de O2 sensoren niet het hele bereik kunnen foppen, ik had die pcv eruit gehaald bij Erwin en hem zonder laten afstellen
 
Heey allemaal,

De kogel is door de kerk! En ben trots eigenaar van een voor mij nieuwe MT10.

De een zal me een konijn vinden de andere niet, maar met de proefrit had hij hier en daar wat haperingen, vooral bij de 5-6duizend tpm.

Ook bij t wegrijden leek het soms of ik m verzoop, maar als ik netjes met 3,5 tpm de koppeling op liet komen geen problemen.

Tjjden cruisecontrol liep ie als een zonnetje en ook hoger en lager in de toeren geen probleem.

Nu heeft ie er een scorpion decat pijp en scorpion demper met db killer op zitten EN een pcV.

Waarschijnlijk heeft ie nooit een flash gehad na de decat etc zou dat het gedarag kunnen verklaren of moet ik me toch zorgen maken.

Heb volgende week een date met Erwin Druijff

Alle comentaar welkom ;)
Volgens mij heb je de MT-10 van mn maatje gekocht. Wezep toevallig? Veel plezier ermee!
 
Heey allemaal,

De kogel is door de kerk! En ben trots eigenaar van een voor mij nieuwe MT10.

De een zal me een konijn vinden de andere niet, maar met de proefrit had hij hier en daar wat haperingen, vooral bij de 5-6duizend tpm.

Ook bij t wegrijden leek het soms of ik m verzoop, maar als ik netjes met 3,5 tpm de koppeling op liet komen geen problemen.

Tjjden cruisecontrol liep ie als een zonnetje en ook hoger en lager in de toeren geen probleem.

Nu heeft ie er een scorpion decat pijp en scorpion demper met db killer op zitten EN een pcV.

Waarschijnlijk heeft ie nooit een flash gehad na de decat etc zou dat het gedarag kunnen verklaren of moet ik me toch zorgen maken.

Heb volgende week een date met Erwin Druijff

Alle comentaar welkom ;)
Goed bezig , heb hem zelf ook ! scorpoion
, Laat dat flashen maar aan Erwin over ,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan