Yamaha NMAX 125 / 155

mooie route, ik ga eerste stuk ook langs de kust maar dan met auto en aanhanger. scooter laad ik uit in rouen en ga dan normandie en bretagne verkennen. niet op nmax maar op joymax.
Ook ideaal. Als ik met mijn vriendin op vakantie ga nemen we vaak de Honda Vision 110 mee op de aanhanger. Wat een luxe, he? Mooie vooruitzichten.
 
Het is nu vrijwel zeker dat ik vrijdag 11 Juni voor 2 weken vertrek naar Frankrijk.
Ik heb een ruwe route gemaakt. :t
Nmax rules. 8-)
Bekijk bijlage 1636833
Hoe ga je terug naar huis? Ik neem aan dat je niet plant om in Clermont Ferrand te gaat wonen?
Clermont Ferrand is de thuisbasis van Michelin en heeft een tramnetwerk met trams op banden. Goed idee want die trams zijn stil en kunnen tenminste remmen, maar elders toch niet overgenomen.
 
Hoe ga je terug naar huis? Ik neem aan dat je niet plant om in Clermont Ferrand te gaat wonen?
Clermont Ferrand is de thuisbasis van Michelin en heeft een tramnetwerk met trams op banden. Goed idee want die trams zijn stil en kunnen tenminste remmen, maar elders toch niet overgenomen.
Ik weet nog niet wat ik vanaf daar doe, ligt eraan hoeveel tijd ik dan nog heb. Snelweg of binnendoor naar huis? Dat bekijk ik dan wel.
 
Ook ideaal. Als ik met mijn vriendin op vakantie ga nemen we vaak de Honda Vision 110 mee op de aanhanger. Wat een luxe, he? Mooie vooruitzichten.
in mijn geval een dichte aanhanger, dus scooter staat dan binnen en niet in het zicht. kampeer spullen mee en paar plekje uitzoeken en daar omgeving verkennen met scooter. 30 jaar geleden dat ik in op vakantie was met auto en tent naar de franse westkust.
 
Zo doen wij het ook, de scooter mee om ter plaatse te touren. Ik heb een opvouwbare Motolug. Erg handig.
 
Zo doen wij het ook, de scooter mee om ter plaatse te touren. Ik heb een opvouwbare Motolug. Erg handig.
net bekeken en een leuke trailer. voor mij is het het hopelijk groen licht voor trip maar er zijn nog veel onzekerheden. aanhanger is denk ik wel klaar... moet voorwielsteun nog monteren. maar of het definitief zo gaat als ik wil is afwachten.
 
D5713D18-14FA-4885-8F07-0ACCACEB69C8.jpeg
Ik sleep de Forza ook mee in een dichte aanhanger (Anssems VT) met laadklep, handig om hem erin te rijden. De aanhanger heeft een dak dat aan de voorzijde voorzien is van scharnieren en blijft met dempers open staan.
Voordeel: niemand ziet wat in de aanhanger staat, scooter blijft schoon onderweg.
Nadeel: het is net effe wat lastiger om de scooter vast te zetten t.o.v. open aanhanger
 
Er komt een mooi weekend aan, het wordt eindelijk zomer. *O*
Morgen meteen maar weer eens eind rijden op de Nmax. Die heeft niet eerder zoveel stil gestaan.
 
Gisteren iets meer dan 200 km gereden en dat viel tegen. Totaal geen zitvlees meer en ik stapte helemaal stijf af. Dat wordt wat als ik naar Frankrijk ga. _O-

Ik heb een tent gekocht die zowaar onder het zadel past. De Obelink Riverside is een budgettent speciaal ontwikkeld voor fietsers en motorrijders. Met een luifel om uit de zon te kunnen blijven en ruimte in de voortent voor laarzen en bagage.

photostudio_1622268614124.jpg
 
Ik gebruik scooter voor woonwerk gehele jaar door als het weer het toelaat. ik merk dat het voor mijn nu makelijker is om grotere afstanden te rijden. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik 2 scooters heb en de kymco xtown 300i iets kleinere beenruimte heeft waardoor ik eerder stijve benen krijg. Op mijn sym joymax 300 is de zit iets ruimer en lager waardoor ik met mijn 1.90 het langer kan volhouden. sym is mijn tourscooter dus dat komt dan ook beter uit.

Tentje is een leuke optie, vroeger op de motor naar de noordkaap lekker onafhankelijk. Je kan altijd nog een hotel nemen indien de omstandigheden erom vragen.

succes verder met de voorbereidingen.

Bouke
 
Dat scheelt enorm, als je vaak rijdt kun je veel langere afstanden aan. Ik werk al sinds maart 2020 thuis en dit voorjaar nodigde niet uit tot motorrijden.

Ik zal ook in hotels verblijven, zeker als het maar voor 1 nacht is. Lekker afwisselen en het weer zal bepalend zijn.
 
Er komt een mooi weekend aan, het wordt eindelijk zomer. *O*
Morgen meteen maar weer eens eind rijden op de Nmax. Die heeft niet eerder zoveel stil gestaan.
Deze hele week word het beter. hoop zelf zondag ook een tourtje te maken. vandaag ga ik aanhanger aanpassen en hoogscherm van mijn sym vervangen door orgineel want anders te hoog voor mijn aanhanger...
 
Gisteren iets meer dan 200 km gereden en dat viel tegen. Totaal geen zitvlees meer en ik stapte helemaal stijf af. Dat wordt wat als ik naar Frankrijk ga. _O-

Ik heb een tent gekocht die zowaar onder het zadel past. De Obelink Riverside is een budgettent speciaal ontwikkeld voor fietsers en motorrijders. Met een luifel om uit de zon te kunnen blijven en ruimte in de voortent voor laarzen en bagage.
En dan heb je al het luxe zadel. Op de Beverly 400 kon ik 3 uur in elk geval rijden zonder pijn aan m'n kont, bij de NMAX na een uur al aan het verzitten (standaard zadel). Best netjes dat die tent onder het zadel past!
 
Tent onder het zadel is vooral handig bij hotelovernachtingen. Dan hoef ik daar niet mee te sjouwen. En de rest van de kampeerspullen in de koffer.
 
mag ik vragen wat je voor de rest aan kampeerspullen dan mee hebt.

Bouke
Allemaal lichtgewicht spul: luchtbedje, donzen slaapzak, opblaaskussen, esbit brander met blokjes, eenpersoons pan van Decathlon, Helinox Beach chair, allemaal compact spul.
 
Allemaal lichtgewicht spul: luchtbedje, donzen slaapzak, opblaaskussen, esbit brander met blokjes, eenpersoons pan van Decathlon, Helinox Beach chair, allemaal compact spul.
uiteindelijk toch wel wat dingen die je mee neem in je koffer. dan ga ik waarschijnlijk luxe met aanhanger. echt matras, butaan-brander en opvouwstoel.
 
Leuke voorbereidingen Gerdien! Spannend hoor. Ik heb mijn eerste tank al leeg gereden nu. Heerlijke brommer, maar snelweg vind ik echt niet comfortabel. Het gaat voor als het moet, maar liever niet. Dan zie ik wat jij ermee doet, man... Respect hoor!

Even een vraag aan jullie. Onder het zadel zit erg weinig ruimte. Na ja, mijn integraal helm past er niet in. Ik zat dus te denken aan een jethelm. Wie van jullie doet de helm wel eens onder het zadel en wat voor helm heb je dan?

Gaat mij vooral om de kleine stukjes, boodschapje doen of naar een terrasje waar je lastig je helm kwijt kunt. Op de Diversion heb ik een topkoffer, maar die was ik niet van plan voor op de Nmax ook te kopen. 😝
 
De 155 gaat wel 10 km harder, he? Dat scheelt.

Ik rijd altijd met een jethelm en heb er nog geen gehad die niet onder het zadel past.
 
Laatst bewerkt:
Leuke voorbereidingen Gerdien! Spannend hoor. Ik heb mijn eerste tank al leeg gereden nu. Heerlijke brommer, maar snelweg vind ik echt niet comfortabel. Het gaat voor als het moet, maar liever niet. Dan zie ik wat jij ermee doet, man... Respect hoor!

Even een vraag aan jullie. Onder het zadel zit erg weinig ruimte. Na ja, mijn integraal helm past er niet in. Ik zat dus te denken aan een jethelm. Wie van jullie doet de helm wel eens onder het zadel en wat voor helm heb je dan?

Gaat mij vooral om de kleine stukjes, boodschapje doen of naar een terrasje waar je lastig je helm kwijt kunt. Op de Diversion heb ik een topkoffer, maar die was ik niet van plan voor op de Nmax ook te kopen. 😝
Voor de binnendoor ritjes heb ik een IXS jethelm. Goedkoop ding, maar zit mij lekker en is redelijk stil voor een jethelm. Past prima onder het zadel.
Zie: IXS 851 1.0 Mat Zwart
 
Dat is een mooie en voordelige IXS helm. :Y

Ik heb sinds kort deze met zonneklep voor € 54,90: Jethelm MT Viale Phantom SV zwart / fluor geel
Deze helm gebruik ik voor lange ritten waarbij ik een camera op de helm heb.

Als reguliere helm heb ik deze:
Deze is in heel veel mooie uitvoeringen te krijgen.
Soms willen druiloren mij beledigen omdat ik een Rossi helm op heb op een scooter. Dan wijs ik naar mijn helm en zeg ik: "Beter kijken, is een schildpad, he?" _O-
 
Die AGV is wel leuk zeg! Ik heb juist net voor ik de nmax kocht een nieuwe integraal helm gekocht. Dus wilde het qua prijs niet te gek maken voor een jethelm. 😝
Ik heb die AGV helm voor € 112 gekocht. Als je zoekt kom je ze soms tegen voor die prijs. Is wel een degelijk ding en met zonnevizier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan