Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vreemd dat een top koffer rek trillingen kan veroorzaken zonder de koffer gemonteerd. ben toch benieuwd of het echt zo is. Ga nu twijfelen of ik een top koffer ga aanschaffen. Heb vandaag het kenteken gekregen. donderdag middag de scooter ophalen.
Hoi Mono Muis,Bij het Givi-rek had ik het zelf wel. Boven 105 km/u was gegarandeerd trillingen. Nu ergens pas als je richting het limiet van het blokje gaat.
Ga je alleen binnendoor, dan is het niet boeiend, maar ik heb de NMAX ook gekocht om af en toe de snelweg op te kunnen en ik heb een topkofferrek om AF EN TOE een koffer op te doen. Dat ding is 46 liter, behoorlijk groot. Maar als het met zo'n kleiner koffertje er op niet aanwezig is, wellicht koop ik dat nog eens in de toekomst. Voor nu laat ik 'm zoals hij nu is en koop ik nog een keer een tunneltas oid. Hele lange stukken ga ik er ook niet mee rijden, daar heb ik een motor voor en zelfs een auto.
Welke kleur heb je besteld?
Zo, de 1.000 km beurt is gedaan, €59 bij MotoPort Zelhem.
De motor is nu klaar voor een rit naar de Dolomieten in juni. Want het ziet ernaar uit dat mijn jaarlijkse lange afstand trip toch doorgaat.
Er kan veel natuurlijk, maar het zou mij echt zwaar verwonderen als de topkoffer echt voor trillingen zorgt boven de 100.Koffer er gewoon op laten zitten. Altijd handig.
Bij mij waren de trillingen ook alleen boven de 100 km. En ik kan het niet met zekerheid zeggen. Ik heb een vermoeden dat het daardoor kwam.
Gefeliciteerd met je Nmax!
Er kan veel natuurlijk, maar het zou mij echt zwaar verwonderen als de topkoffer echt voor trillingen zorgt boven de 100.
Bij dergelijke snelheden gaat het meestal om onbalans van de tweede orde in voor- of achterwiel.
Tenzij je een gerammel bedoelt, maar dat denk ik niet.
Gefeliciteerd heel veel veilige kmVandaag opgehaald.
Verschillen met Suzuki Burgman 200:
Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.
Bekijk bijlage 1505790
Fijne scooter, veel plezier ermee!Vandaag opgehaald.
Verschillen met Suzuki Burgman 200:
Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.
Bekijk bijlage 1505790
Mooie machineVandaag opgehaald.
Verschillen met Suzuki Burgman 200:
Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.
Bekijk bijlage 1505790
Vandaag opgehaald.
Verschillen met Suzuki Burgman 200:
Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.
Bekijk bijlage 1505790
Dat is al helemaal wonderlijk.Niet de topkoffer veroorzaakte de trillingen in het stuur, maar het kofferrek zonder koffer. Het waren dezelfde trillingen als wanneer je teveel bagage achterop hebt. Misschien duwt de wind het kofferrek naar beneden.
Het bagage rek van Yamaha is best prijzig voor een stuk aluminium, Deze vond ik op Alie.
N-Max 155 Rear Rack Tail Tailbox Bagage Zadeltas Ondersteuning Cargo Plank Beugel Voor Yamaha Nmax 125 Nmax 155 NMAX155 NMAX125 2016 - AliExpress Automobiles & Motorcycles
Koop N-Max 155 Rear Rack Tail Tailbox Bagage Zadeltas Ondersteuning Cargo Plank Beugel Voor Yamaha Nmax 125 Nmax 155 NMAX155 NMAX125 2016 bij Aliexpress voor US $40.00. Vind meer Automobiles & Motorcycles, Motorcycle Accessories & Parts en Frames & Fittings producten. Geniet van ✓Gratis...nl.aliexpress.com
Lijkt dit erop? is best het proberen waard.
Even een kort vraagje.. ja ik lees nogsteeds mee hier
Hebben jullie hem gekocht na een proefrit, of gewoon “kopen en kijken of het bevalt” ?
Ik lees al enige tijd mee, bekijk reviews etc.. nu wil ik komende week gaan kijken bij Motorcity Amsterdam, omdat ik dan eindelijk geld van de verzekering krijg. Maar.. een proefrit is niet mogelijk. Althans, beperkt: “je mag hier wel even de straat heen en weer maar meer niet”
Weten jullie of er ergens in de buurt van Zaanstad/Beverwijk/Amsterdam wel een proefrit mogelijk is ?
Een paar kilometer proef rijden op een tweede hands moet toch geen probleem zijn zonder taart, ik zou gewoon zeggen sorry ik vind hem te licht, en desnoods de tank vullen, daar zijn ze altijd blij mee.