Yamaha NMAX 125 / 155

Vreemd dat een top koffer rek trillingen kan veroorzaken zonder de koffer gemonteerd. ben toch benieuwd of het echt zo is. Ga nu twijfelen of ik een top koffer ga aanschaffen. Heb vandaag het kenteken gekregen. donderdag middag de scooter ophalen.
 
Bij het Givi-rek had ik het zelf wel. Boven 105 km/u was gegarandeerd trillingen. Nu ergens pas als je richting het limiet van het blokje gaat.
Ga je alleen binnendoor, dan is het niet boeiend, maar ik heb de NMAX ook gekocht om af en toe de snelweg op te kunnen en ik heb een topkofferrek om AF EN TOE een koffer op te doen. Dat ding is 46 liter, behoorlijk groot. Maar als het met zo'n kleiner koffertje er op niet aanwezig is, wellicht koop ik dat nog eens in de toekomst. Voor nu laat ik 'm zoals hij nu is en koop ik nog een keer een tunneltas oid. Hele lange stukken ga ik er ook niet mee rijden, daar heb ik een motor voor en zelfs een auto.

Welke kleur heb je besteld?
 
Vreemd dat een top koffer rek trillingen kan veroorzaken zonder de koffer gemonteerd. ben toch benieuwd of het echt zo is. Ga nu twijfelen of ik een top koffer ga aanschaffen. Heb vandaag het kenteken gekregen. donderdag middag de scooter ophalen.

Koffer er gewoon op laten zitten. Altijd handig.
Bij mij waren de trillingen ook alleen boven de 100 km. En ik kan het niet met zekerheid zeggen. Ik heb een vermoeden dat het daardoor kwam.

Gefeliciteerd met je Nmax! *O*
 
Bij het Givi-rek had ik het zelf wel. Boven 105 km/u was gegarandeerd trillingen. Nu ergens pas als je richting het limiet van het blokje gaat.
Ga je alleen binnendoor, dan is het niet boeiend, maar ik heb de NMAX ook gekocht om af en toe de snelweg op te kunnen en ik heb een topkofferrek om AF EN TOE een koffer op te doen. Dat ding is 46 liter, behoorlijk groot. Maar als het met zo'n kleiner koffertje er op niet aanwezig is, wellicht koop ik dat nog eens in de toekomst. Voor nu laat ik 'm zoals hij nu is en koop ik nog een keer een tunneltas oid. Hele lange stukken ga ik er ook niet mee rijden, daar heb ik een motor voor en zelfs een auto.

Welke kleur heb je besteld?
Hoi Mono Muis,

Ik heb de grijs / zwart uitvoering.
 
Zo, de 1.000 km beurt is gedaan, €59 bij MotoPort Zelhem.
De motor is nu klaar voor een rit naar de Dolomieten in juni. Want het ziet ernaar uit dat mijn jaarlijkse lange afstand trip toch doorgaat. *O*

Fijne vakantie met veel mooie en veilige kilometers !!
 
Koffer er gewoon op laten zitten. Altijd handig.
Bij mij waren de trillingen ook alleen boven de 100 km. En ik kan het niet met zekerheid zeggen. Ik heb een vermoeden dat het daardoor kwam.

Gefeliciteerd met je Nmax! *O*
Er kan veel natuurlijk, maar het zou mij echt zwaar verwonderen als de topkoffer echt voor trillingen zorgt boven de 100.
Bij dergelijke snelheden gaat het meestal om onbalans van de tweede orde in voor- of achterwiel.

Tenzij je een gerammel bedoelt, maar dat denk ik niet.
 
Er kan veel natuurlijk, maar het zou mij echt zwaar verwonderen als de topkoffer echt voor trillingen zorgt boven de 100.
Bij dergelijke snelheden gaat het meestal om onbalans van de tweede orde in voor- of achterwiel.

Tenzij je een gerammel bedoelt, maar dat denk ik niet.

Niet de topkoffer veroorzaakte de trillingen in het stuur, maar het kofferrek zonder koffer. Het waren dezelfde trillingen als wanneer je teveel bagage achterop hebt. Misschien duwt de wind het kofferrek naar beneden.
 
Vandaag opgehaald.

Verschillen met Suzuki Burgman 200:

Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.

20200528_165014 (1).jpg
 
Vandaag opgehaald.

Verschillen met Suzuki Burgman 200:

Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.

Bekijk bijlage 1505790
Gefeliciteerd heel veel veilige km
 
  • Leuk
Waarderingen: eip
Vandaag opgehaald.

Verschillen met Suzuki Burgman 200:

Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.

Bekijk bijlage 1505790
Fijne scooter, veel plezier ermee! :]
 
  • Leuk
Waarderingen: eip
Vandaag opgehaald.

Verschillen met Suzuki Burgman 200:

Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.

Bekijk bijlage 1505790
Mooie machine
 
Vandaag opgehaald.

Verschillen met Suzuki Burgman 200:

Veel wendbaarder trekt ook al eerder op dan de Burgman, die ging pas bij 4000 toeren iets doen.
De Yamaha trekt gelijk op zodra je aan het gas draait.
Ruimte onder het zadel wel een stuk kleiner, misschien toch een top-koffer erbij nemen.
Verder zit je natuurlijk in de wind dus ook een hoger scherm voor de koudere maanden zal wel fijn zijn.
De Suzuki is echt wel groter (breder) maar heb nu wel meer beenruimte.
Wat model betreft ziet het er veel strakker uit.
Heb nog geïnformeerd naar het onderhoud. bij 1000 en 6000 een kleine beurt en bij 12000 een grote beurt.
Bij de Suzuki elke 4000 km kleppen stellen volgens het onderhoudsboekje.

Bekijk bijlage 1505790

mooi, veel plezier er mee!
 
Gefeliciteerd, veel plezier er mee! De BUrgman 200 loopt op de snelweg net even wat vlotter. Maar weegt ook weer meer. Ook een fijn ding met veel opbergruimte.
Als je nog een Givi rek zoekt, SR2123... inclusief MOGELIJK gratis trillingen, ik heb 'm te koop liggen. :+
 
Bedankt voor de felicitaties. Kijk nog even wat ik doe met de topkoffer.
Eerst maar eens wat km maken. En de Burgman heeft inderdaad heel veel ruimte onder het zadel.
Die van mij liep overigens ook niet harder dan 118 km per uur op de GPS. Dus zal niet zo veel schelen. de Yamaha is overigens wel heel zuinig.
Met de Burgman reed ik gemiddeld 1:32 volgens het display.
 
Het bagage rek van Yamaha is best prijzig voor een stuk aluminium, Deze vond ik op Alie.


Lijkt dit erop? is best het proberen waard.
 
Op GPS haal je bij 121 km/u -> 113 km/u op GPS. Top is 124 km/u dus zeg dat je 115 km/u op GPS moet halen. Maar de Burgman 200 heeft wat meer koppel, dus je zal het mogelijk wat makkelijker vast kunnen houden. Met dikke wind tegen mag je blij zijn met 110 km/u.

Dat rek lijkt er best op. Wat ik uit filmpjes op internet kon vinden, hoef je mogelijk niet eens te zagen om het passend te krijgen.
36 euro is niet duur, zeker een gokje waard, al heeft die winkel nog geen reviews. Aan de andere kant heb je gewoon kopersbescherming. Denk er wel aan dat als de douane het pakje onderschept, je nog wel zit met inklaringskosten en btw etc. Maar dan is het nog steeds een goedkoop rek.

Met de NMAX zit ik zo rond de 1 op 34. Mooie waarde... de Z900 die ik van de week reed deed het bij rustig aan rijden zo rond de 1 op 14,5. Voor binnendoor is zo'n NMAX toch flink veel zuiniger. :+ Er zit in de NMAX dan ook geen pit, maar dat is dan maar zo.
 
Het bagage rek van Yamaha is best prijzig voor een stuk aluminium, Deze vond ik op Alie.


Lijkt dit erop? is best het proberen waard.

Gewoon proberen. Wat Monomuis ook zegt, er is grote kans dat dit rek beter past dan het Yamaha rek.
 
Even een kort vraagje.. ja ik lees nogsteeds mee hier :)
Hebben jullie hem gekocht na een proefrit, of gewoon “kopen en kijken of het bevalt” ?
Ik lees al enige tijd mee, bekijk reviews etc.. nu wil ik komende week gaan kijken bij Motorcity Amsterdam, omdat ik dan eindelijk geld van de verzekering krijg. Maar.. een proefrit is niet mogelijk. Althans, beperkt: “je mag hier wel even de straat heen en weer maar meer niet”
Weten jullie of er ergens in de buurt van Zaanstad/Beverwijk/Amsterdam wel een proefrit mogelijk is ?
 
Even een kort vraagje.. ja ik lees nogsteeds mee hier :)
Hebben jullie hem gekocht na een proefrit, of gewoon “kopen en kijken of het bevalt” ?
Ik lees al enige tijd mee, bekijk reviews etc.. nu wil ik komende week gaan kijken bij Motorcity Amsterdam, omdat ik dan eindelijk geld van de verzekering krijg. Maar.. een proefrit is niet mogelijk. Althans, beperkt: “je mag hier wel even de straat heen en weer maar meer niet”
Weten jullie of er ergens in de buurt van Zaanstad/Beverwijk/Amsterdam wel een proefrit mogelijk is ?

Geen idee waar een proefrit mogelijk is. Wel kan in Top Moto in Apeldoorn aanbevelen, daar zul je vast kunnen proefrijden.
Ik heb wel proefgereden op Bali met de Nmax, daarna 1 gekocht in Nederland. Zithouding prima (ik ben 1.80m)

Kun je op yamaha.nl niet aangeven dat je wilt proefrijden, zij weten wel waar er een demo staat denk ik
 
Daar had ik idd ook al naar gekeken, maar.. “Op dit moment is dit model helaas niet direct beschikbaar in ons dealernetwerk voor een proefrit. Op aanvraag en aangeven van een dealer naar keuze kan hier een verzoek voor een proefrit worden ingediend.”
Ook TopMoto heeft hem niet als demo.. ik denk dat het in Nederland gewoon lastig is.
Toch bedankt voor het meedenken, ik ga nog wel even kijken hoe en wat. In de hele regio lijkt gewoon nergens een demo te zijn. Maar hey misschien zeg ik na “even de straat op en neer” wel dat ik m koop, of juist niet.. qua uiterlijk, reviews, en dit topic zeg ik ja. Maar “in person” is toch belangrijk.
 
@Tommy D
Ik kocht 'm met proefrit, maar dat was ook omdat het ding 2e hands was. Bij Motorcity hebben ze geen 2e hands nu staan. Ik vind het nog heel wat dat ze je dan op een nieuwe in de straat willen laten rijden.

Bij Vd Kuinder in Hilversum staat een jonge 155 (blauw) voor € 3250, met 759km op de klok. Nette prijs. Ze zijn Yamaha-dealer, dus je kan daar ook een nieuwe bestellen. Onderhoud kan je bij elke Yamaha-dealer laten doen, maar Amsterdam <-> Hilversum is anders voor onderhoud tijdens de garantieperiode ook geen grote afstand. Iets ergens gaan proefrijden en elders bestellen is ook weer zo'n dingetje...of je moet het voorstellen dat je liever wat lokaal koopt en dan met een grote taart oid komen (geen goedkope slagroomtaart van de Hema) en 'm ook weer volgetankt afleveren. Dat is dan wel het minste wat je als dank zou kunnen doen.
 
Een paar kilometer proef rijden op een tweede hands moet toch geen probleem zijn zonder taart, ik zou gewoon zeggen sorry ik vind hem te licht, en desnoods de tank vullen, daar zijn ze altijd blij mee.
 
Een paar kilometer proef rijden op een tweede hands moet toch geen probleem zijn zonder taart, ik zou gewoon zeggen sorry ik vind hem te licht, en desnoods de tank vullen, daar zijn ze altijd blij mee.

Misschien ben ik wel te aardig. Je kan idd zeggen dat het niets is en het ergens anders halen, maar dat voelt voor mij een beetje aan alsof je bijv. motorkleding gaat passen bij een kledingzaak of dealer en het dan online gaat bestellen. Als het echt niets is, dan uiteraard niet. Maar stel je gaat wat rijden en het bevalt, maar je gaat 'm toch maar ergens anders bestellen... dat zou voor mij niet goed voelen en dan koop ik mijn schuld af met een taart of minimaal een pak koeken. :+
Een taart is wellicht idd overdreven. :YY

Anyway, als kleur niet uitmaakt, zou ik ook die bij Van de Kuinder kopen. Maakt het wel uit, dan demootje rijden en dan van daaruit zien wat je doet.
De NMAX blijft een heerlijk machientje, al had ik 'm graag gezien als 250 of 300cc, maar het grote nadeel is dat het gewicht dan behoorlijk omhoog gaat. 127 kg rijklaar blijft echt een pluspunt en de draaihoek van het stuur: perfect voor de drukke steden en om tussen files door te rijden op de snelweg. Welke files op de snelweg, eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan