Yamaha NMAX 125 / 155

Oh, ik dacht dat de Innova voor erbij was. Ik zie in het verkooptopic dat je de Nmax eventueel wilt ruilen voor een Super Cub. Moet de Innova dan weer weg om ruimte te maken?
 
Ik zie in het verkooptopic dat je de Nmax eventueel wilt ruilen voor een Super Cub

Uiteindelijk wil iedereen een Supercub 😌

Ken de Nmax goed van een kameraad, die hem inmiddels ook niet meer heeft.
De Cub is wel een stukje kleiner/smaller hoor, en met nog geen 110 kg ook nog iets makkelijker te manoevreren.
 
Oh, ik dacht dat de Innova voor erbij was. Ik zie in het verkooptopic dat je de Nmax eventueel wilt ruilen voor een Super Cub. Moet de Innova dan weer weg om ruimte te maken?
ja klopt maar voortschrijdend inzicht geeft je wel eens andere gedachten :) en nee de Innova blijft.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren lekker stukje gereden.
Terug weg snelweg wind tegen 2 man topkoffer en hoog windscherm soms vol gas max 100 km/u.

Maja wat wil je met 16 pk 😄

Blijft een heerlijke scoot.

De 12 gram dr pulley sliders doen goed hun werk.
 

Bijlagen

  • 20200621_115248.jpg
    20200621_115248.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 17
Vandaag de pas San Boldo in Italië gereden. Werkelijk prachtig en bizar. Maar 706 meter hoog, maar technisch een hoogstandje. Meteen een video gemaakt.

Ja, in Italië kunnen ze er wat van. Je vindt er het mooiste (naast het lelijkste).
Mooie beelden en zo herkenbaar als Italië.
Al 9 jaar gaan we elke zomer naar Italië, met de auto, niet met de scooter voor alle duidelijkheid.
Maar dit jaar niet. Ik mis het nu al.
Vorig jaar nog de streek van Napoli bezocht, Campania. Fantastische combinatie van natuur, geschiedenis, Italiaanse drukte en Italiaanse gemoedelijkheid.
 
Het verbruik van de Nmax 155 in de bergen is 1:44. Zuiniger dan thuis, da's bijzonder. Ik kan hier langer met een volle tank.
Bergopwaarts zuipt ie wat meer, maar bergafwaarts een heel stuk minder natuurlijk.
Ben nu weer in Oostenrijk, bij de Grossglockner.
 
Het verbruik van de Nmax 155 in de bergen is 1:44. Zuiniger dan thuis, da's bijzonder. Ik kan hier langer met een volle tank.
Bergopwaarts zuipt ie wat meer, maar bergafwaarts een heel stuk minder natuurlijk.
Ben nu weer in Oostenrijk, bij de Grossglockner.
Dat is met de auto ook zo.
In de bergen rij je uiteindelijk gemiddeld trager, en dan speelt luchtweerstand minder.
Wat je verliest bergop krijg je ongeveer terug bergaf, als je niet teveel moet bijremmen.
 
Wat is jullie verbruik gemiddeld?

In nl dan.

Ik kom niet veel beter uit dan 1:36

Ik heb het ongeveer 10 tankbeurten bijgehouden. Nu niet meer want het is altijd tussen de 1 op 32 en 1 op 37. Dus rond de 1 op 35 hou ik aan.

Op Spritmonitor.de kun je het als je wilt elke keer invullen dan berekent de website alles hoe zuinig je rijdt etc.
 
1 op 32-35 ofzo, maar bij mij gaat het gas geregeld tegen de stuit. Eigenlijk zou ik een 300cc NMAX willen met een laag gewicht en net zo'n grote draaihoek.
Maar de 300's vind ik te groot of te zwaar. En zoals al vaker gezegd, als ik een XMAX 300 of een Beverly 350 zou hebben, dan stap ik helemaal niet meer op de motor.

Zo, net weer terug van een weekje oost-Duitsland en een klein stukje Tsjechie. Wel met de auto. Het plan was eigenlijk 3 weken roadtrippen in Amerika, maar het werd een weekje Duitsland en in Duitsland bleek dat we ook Tsjechie in konden, dus dat ook maar even gedaan. Er rijden in oost-Duitsland nog relatief wat 50cc Simson's rond. Dacht even dat het klonen uit China zouden zijn, maar volgens mij zijn ze nog origineel incl. trommelremmen. Maar de staat van de brommers die ik zag was ook gewoon bijzonder goed, gezien de leeftijd. Binnendoor knallen die Duitsers ook goed door. Ja, je mag vaak 100 km/u binnendoor, maar de wegen zijn er niet altijd goed op ingericht. In winkels en restaurants mondkapje op... temperaturen waren in het begin ok, 23 graden. Maar de laatste dag 30 graden en dan is het met een mondkapje op echt geen doen. Blij toe, mijn vrouw hoefde dan ook niet zo lang te winkelen. :+ Voor de rest meer de natuur in geweest en hikes gedaan, zoals we dat ook vaak in Amerika deden.
 
Gisteren kwam ik 4 jongens tegen op 50cc Simson's. In de eerste of tweede versnelling kropen ze de hoge bergpas Jaufenjoch op. En ik maar denken dat ik langzaam was. :+
Ze hadden er echt lol in. Reden met volledige bepakking.
 
Ik heb het verbruik een aantal keren bijgehouden. Dat wisselt tussen 35,3 en 38,6. Ik gebruik de Nmax 155 voor woon-werkverkeer. Daarbij rij ik de helft van de tijd door het centrum van Rotterdam.
 
Gisteren kwam ik 4 jongens tegen op 50cc Simson's. In de eerste of tweede versnelling kropen ze de hoge bergpas Jaufenjoch op. En ik maar denken dat ik langzaam was. :+
Ze hadden er echt lol in. Reden met volledige bepakking.

Apart dat jij ze dan ook tegen komt en ik er ook redelijk wat zag in oost-Duitsland. Hier zie je nagenoeg geen MT-5 of MB-5's meer rondrijden en zie je ze wel, dan vaak in slechte staat. Die ik zag waren allemaal tiptop in orde. Alsof ze bijna nieuw waren.
 
Apart dat jij ze dan ook tegen komt en ik er ook redelijk wat zag in oost-Duitsland. Hier zie je nagenoeg geen MT-5 of MB-5's meer rondrijden en zie je ze wel, dan vaak in slechte staat. Die ik zag waren allemaal tiptop in orde. Alsof ze bijna nieuw waren.

Ik heb zelfs een foto van ze.
We waren met elkaar verbonden, wij de kleintjes tussen al die groten.
Je kan met alles de Alpen over. De Nmax is dan nog een luxe.
IMG_20200627_095904.jpg
 
Met die dingen is het helemaal afzien idd. Ik vond zelfs vanmiddag richting Den Haag over de snelweg afzien. Het waaide best stevig (windkracht 4) en dan over die saaie A12... ik kwam soms niet boven 100 km/u uit en maar hopen dat je niemand hoefde in te halen heuvel op. 115 km/u was de max vandaag en het blokje heeft zo flink zijn best gedaan, dat zelfs de buddyseat gewoon warm was. :+ Maar goed, snelweg kan, maar met tegenwind blijft het ruk. Het blijft een prima ding voor binnendoor en af en toe een stukje snelweg (met niet al te veel tegenwind). Knap dat jij er mee naar de Alpen gaat, mij echt niet gezien. Dat doe ik veel liever op de XMAX 300. :] Kan je ook meteen wat meer kwijt onder het zadel.
 
Met die dingen is het helemaal afzien idd. Ik vond zelfs vanmiddag richting Den Haag over de snelweg afzien. Het waaide best stevig (windkracht 4) en dan over die saaie A12... ik kwam soms niet boven 100 km/u uit en maar hopen dat je niemand hoefde in te halen heuvel op. 115 km/u was de max vandaag en het blokje heeft zo flink zijn best gedaan, dat zelfs de buddyseat gewoon warm was. :+ Maar goed, snelweg kan, maar met tegenwind blijft het ruk. Het blijft een prima ding voor binnendoor en af en toe een stukje snelweg (met niet al te veel tegenwind). Knap dat jij er mee naar de Alpen gaat, mij echt niet gezien. Dat doe ik veel liever op de XMAX 300. :] Kan je ook meteen wat meer kwijt onder het zadel.

Jij gaat helemaal nergens op naar de Alpen. :+ _O-

Nog een fotootje:

IMG_20200624_113940.jpg
 
Vroeger gingen we thuis met een NSU Prinz 1000 naar Zwitserland. Vader moeder en 3 kinderen. Nu zou dat ook niet meer kunnen volgens de meeste mensen. Kan best nog denk ik. In Griekenland huur ik altijd een 125 cc scooter en met zijn 2en gewoon heel het eiland over. Rijden dan op een dag best veel km's. Ben nu een aantal keren ermee naar mijn werk geweest 56 km enkele reis en ruim 50 km daarvan snelweg. Vind alleen de vering best stug in vergelijk met de Burgman 200. Heb vroeger ook een Honda 125 cc twin gehad, reed hiermee tijdens mijn diensttijd op en neer naar de kazerne. Dit was ook ruim 125 km enkele reis. Heb wel eens afgezien in de winter en zou dit ook zo gauw niet meer doen, maar het kan wel. Ik denk dat Gerdien ook wel veel B wegen zal nemen. hier is hij snel genoeg voor. En een Xmax 300 kon ik wel kopen maar ik rij daarvoor niet genoeg km's. s'avonds een uurtje rijden binnen door doe ik het liefst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan