Yamaha NMAX 125 / 155

Vroeger gingen we thuis met een NSU Prinz 1000 naar Zwitserland. Vader moeder en 3 kinderen. Nu zou dat ook niet meer kunnen volgens de meeste mensen. Kan best nog denk ik. In Griekenland huur ik altijd een 125 cc scooter en met zijn 2en gewoon heel het eiland over. Rijden dan op een dag best veel km's. Ben nu een aantal keren ermee naar mijn werk geweest 56 km enkele reis en ruim 50 km daarvan snelweg. Vind alleen de vering best stug in vergelijk met de Burgman 200. Heb vroeger ook een Honda 125 cc twin gehad, reed hiermee tijdens mijn diensttijd op en neer naar de kazerne. Dit was ook ruim 125 km enkele reis. Heb wel eens afgezien in de winter en zou dit ook zo gauw niet meer doen, maar het kan wel. Ik denk dat Gerdien ook wel veel B wegen zal nemen. hier is hij snel genoeg voor. En een Xmax 300 kon ik wel kopen maar ik rij daarvoor niet genoeg km's. s'avonds een uurtje rijden binnen door doe ik het liefst.

Ik ging in de jaren 80 op een Honda CB125N (eencilinder) naar Frankrijk. Met zijn tweeën erop plus een complete kampeeruitrusting. Het ging allemaal.

Ik ben over de snelweg naar Italië gereden. Normaal pak in inderdaad de binnenwegen, maar in verband met Corona was ik niet overal even welkom. Nu is dat anders, ik rijd binnendoor terug. Ben nu in de Eiffel en morgen weer thuis.

Vering is fijn van de Nmax, ik vind het niet stug. Ga maar eens over Duitse wegen met alle gaten en hobbels. Gaat best fijn op de Nmax.

IMG-20200702-WA0003.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo is het Gerdien! Kwestie van aanpassen en de goeie mindset.
Ik vind de vering van de Nmax ook prima. Te comfortabele vering is niet goed voor de wegligging. Liever een beetje stevige vering dan gezwabber.
P.s: @Gerdien moet je je onderschrift niet eens actualiseren?
 
Zo is het Gerdien! Kwestie van aanpassen en de goeie mindset.
Ik vind de vering van de Nmax ook prima. Te comfortabele vering is niet goed voor de wegligging. Liever een beetje stevige vering dan gezwabber.
P.s: @Gerdien moet je je onderschrift niet eens actualiseren?

Welk onderschrift?
Ik zie alleen deze onder mijn naam: MF veteraan
 
Onder elke post van jou staat: "Honda Forza 125 en Honda Vision 110"
Ik vermoed dat Vulcan Scoot daar naar verwijst.

Oh, dat zie ik zelf niet. Ik dacht dat het onderschrift verdwenen was met de nieuwe forum software. Ik zie bij niemand een onderschrift.
Bedankt, ik ga me er eens in verdiepen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi gemaakt Gerdien, zeer professioneel. zou ik ook wel willen doen. Maar mijn vrouw gaat niet mee denk ik :)
 
@Gerdien Wat een geweldige video! Prachtige beelden! Ik heb nu 5 minuten bekeken, maar mijn vrouw moet dit ook zien, dus ik grijp de tablet er even bij en begin opnieuw. :) Dit jaar had ik een weekje vrijgenomen en naar Saksisch Zwiterland geweest (in plaats van de dus geplande roadtrip in de VS van 3 weken), maar ik denk dat ik wel een keer 3 weken ook die kant op kan waar jij bent geweest. En dan op de motor ipv met de auto. Maar goed, zwangere vrouw achterop is ook zo onhandig. :+
 
Bedankt voor de leuke reacties. :)
Ik ben alweer aan het nadenken over volgend jaar, want zo ben ik. :+
Ik overweeg om naar Normandië en Bretagne in Frankrijk te gaan op zoek naar mythische stenen, zoals monolieten en hunebedden. Daar heb ik wel wat mee en daar kun je mooie drone beelden van maken. :t
 
Laatst bewerkt:
Ah. Old skool avontuur op 2 wielen !
Zo'n trip, en dan niet 'ff op een dikke K1600', of iets van die strekking.

Heb dan zelf een poosje een NMax125 gehad, en dacht ik wel eens na een uurtje rijden : en nu ff heel rap van het ding af, want het (verwende...) zitvlees begint nu behoorlijk te broeien..., en dan zie je de kilometers zo wegrollen in deze film, en dan denk ik eigenlijk van '...ik ben toch ook n (ouwe..) zeur ook !...'

Mooie toer, mooi gemaakt !

:t :t :t
 
Ah. Old skool avontuur op 2 wielen !
Zo'n trip, en dan niet 'ff op een dikke K1600', of iets van die strekking.

Heb dan zelf een poosje een NMax125 gehad, en dacht ik wel eens na een uurtje rijden : en nu ff heel rap van het ding af, want het (verwende...) zitvlees begint nu behoorlijk te broeien..., en dan zie je de kilometers zo wegrollen in deze film, en dan denk ik eigenlijk van '...ik ben toch ook n (ouwe..) zeur ook !...'

Mooie toer, mooi gemaakt !

:t :t :t

Ik heb wel het comfort zadel, he? Dat scheelt enorm. ;)
 
Vroeger gingen we thuis met een NSU Prinz 1000 naar Zwitserland.
Vader moeder en 3 kinderen.
Soort van idem aan deze kant..., zaten we achterin de witte FIAT850 Special. Drie kids, pa en moe voorin uiteraard. En pa altijd aan de sigaret, want dat kon toen ook nog gewoon.
En wij achterin, natuurlijk niet de mogelijkheid om een raampje open te zetten..., want dan kon simpelweg niet.

Een paar jaar later, wij werden groter, en de 850 groeide niet mee, en was inmiddels opgevolgd door een Autobianchi Primula. Kon nog steeds geen raam open achterin, maar de motor lag voorin (dus minder herrie achterin), en we hadden meer beenruimte...

...de Apenkreuzer (what's in a name...) aan de haak en gaan.


Uit de oude doos - Autobianchi - Luxemburg.jpg




Tegenwoordig : het jonge stel krijgt hun eerst kindje, en van blijdschap moet er dan ook heel gelijk minstens een stationcar komen... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel het comfort zadel, he? Dat scheelt enorm. ;)
Maar dan nog neem ik mijn petje af ! :)

Heb de film zoals gezegd als 'avontuur' ervaren.

En dat is exact de reden waarom ik nu zo'n 40 jaar geleden tussen 2 wielen gekropen ben. Op de Puch Maxi je ouders achterna rijden die op vakantie met caravan en auto waren. Het was niet zo heel ver (Möhnesee, Duitsland). Maar dan nog.
De ene dag heen, nachtje slapen, de volgende dag weer terug naar huis..., en nog een bekeuring van 15 Mark krijgen in Duitsland, vanwege te hard rijden...

FF naar de MotorRai op de Zündapp. Stervenskoud, en met een skibril voor de ogen, omdat een nieuw vizier mij toen te duur was.

Met het nieuwe vriendinnetje naar 1 of ander pret-avonturen-park in Duitsland (inmiddels al wel op de motor)..., om er daar achter te komen dat ik helemaal niet van pret-avonturen-parken houdt..., en daarom ook nergens in ben geweest.

Op motor voor de eerste keer zelf naar Oostenrijk. Ook weer met dat nieuwe vriendinnetje. Maar ook weer niet goed over nagedacht..., want op woensdag beslissen dat je op zaterdag die kant op gaat (en dat boeken ging nog via een reisburo enzo...). Nieuwe motor. Geld op. Geen centen meer voor fatsoenlijke (motor)kleding. En daarom..., spijkerbroekje, dun linnen jasje, hoge NIKE gymschoenen, dikke sjaal om de nek, en rijden maar.

Het nieuwe vriendinnetje later bij vrienden van ons in de auto gaan zitten..., want halverwege Oostenrijk ging het zitten achterop niet meer...

Jaren later. Kennis uit Engeland vraagt of ik een 'biertje' kom doen. Is goed zeg ik. Vrijdagochtend heel vroeg op de motor weg. En om een uur of 4 in de middag zit ik, in Engeland, in Burton-upon-Trent, aan een biertje.
Zaterdag samen een toertje doen en Engelse Chinees eten, en op zondagavond weer thuis.
Want maandag tenslotte gewoon weer aan de arbeid.


(heb trouwens nu, naast de motor, een HONDA SH300i staan..., en dat is eerlijk gezegd ook een deksels fijn rij-ding !)
 
Laatst bewerkt:
Prachtig gedaan en prachtige reis Gerdien :}

Hoeveel kms was de reis en staan er in totaal nu op de 155?

Deze reis was ongeveer 3.500 km.
In totaal heb ik nu 5.500 km gereden met de Nmax.

@Gerdien heb jij nou een Drift camera, zag ik dat goed?

Klopt, mijn Ion Air Pro ging in de eerste week stuk. Ik had de Drift Ghost X bij me als reserve. Wel een lastig ding die Drift Ghost, de knop is niet fijn te bedienen onder het rijden. Beeldkwaliteit is wel prima.
 
Super gedaan Gerdien, echt gaaf. Maar het leukste van het filmpje is iemand echt zien te genieten (11:30 in het bijzonder), daar geniet ik nu weer van. Top!
 
Klopt, mijn Ion Air Pro ging in de eerste week stuk. Ik had de Drift Ghost X bij me als reserve. Wel een lastig ding die Drift Ghost, de knop is niet fijn te bedienen onder het rijden. Beeldkwaliteit is wel prima.

Ik heb geen last gehad van die knoppen. Lukt ook prima met handschoenen bij mij. Aan de andere kant, vaak zet ik 'm al aan voor ik de helm op mijn kop zet, omdat ik wil zien dat hij begint met opnemen. Heel soms hangt ie, omdat ie dan last heeft van een bestand op de sd-kaart. Ook zijn ze vrij lastig met bepaalde merken. Maar het blijft verder een fijn ding, met draaibare lens. kwaliteit op de X (en XL) vind ik redelijk, de 4K is heel veel beter. Er is nu een nieuwe 4K+ uit, maar die heeft alleen een koppeling met Huawei. Beetje jammer, ze hadden er een 4K XL oid van moeten maken, compleet waterdicht ipv waar ze nu mee komen. Met marketing krijg ik ook geen contact meer. Het is jammer dat er geen andere merken meer zijn met draaibare lens. Als GoPro het model en de lens in het assortiment zou opnemen, is het direct gedaan met Drift Innovation.
 
Van alle camera's die nu te koop zijn vind ik de Drift Ghost de beste optie. Ik film steeds een paar seconden en dan moet ik zeker weten dat ie filmt. Bij deze hoor ik een piep (als ik zacht rijd) en ik kan het lampje zien in mijn spiegel.
Mijn Ion Air Pro heeft een goed voelbare schuifknop die goed werkt en een duidelijke vibratie als ie start of stopt met filmen. Dat was echt perfect.
GoPro maakt niks interessants voor mij.
 
De Ghost XL heeft ook vibratie, de X inderdaad niet. Toch heb ik wel eens gehad dat bij het starten de camera vastloopt. Het lampje is rood (knippert niet) en hij telt niet qua tijd. Dan moet ik 'm resetten met het pinnetje. Als ik dan weer video wil opnemen, loopt ie weer vast. Oplossing is dan om eerst in fotomodus een foto te maken en dan weer naar videomodus te gaan en dan werkt het weer. Ook een keer gehad dat ie netjes begon te tellen, maar bijv. na 12 seconden vast liep en ik dus vrolijk ging rijden en niets op nam. Daar was ik niet heel erg blij mee. Het zijn leuke camera's, maar niet foutloos en het team er achter is slecht bereikbaar. Heb nu 2 mails naar marketing gestuurd, hoor al weken niets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan