Yamaha R3 - A2

Hmmm.. voorwiel omwisselen is lastiger dan ik dacht.
De voorwielbok past niet.
De vorkpoten zijn te klein in diameter.
IMG20230505172750.jpg

De achterwiel bok gaat hem voor ook niet worden.
De kruk heeft geen plek om de voorzijde op te krikken.
Daar zit de uitlaat en veren voor.
Er zit geen gat in het balhoofd, want ook die balhoofdbok heb ik in de schuur
En heb ook nog een bok voor door het frame.
Geen geschikte plek te vinden. :')
 
Die vrij ondiepe Torx 50 bouten op de remklauw zijn ook mijn favoriet niet. _O-
PSX_20230505_175459.jpg
 
Een kapje aan de onderzijde van de kroonplaat bedekt het gat in het balhoofd.
PSX_20230505_182102.jpg

PSX_20230505_182222.jpg

Ik durfde hem eerst niet door te duwen want de bovenlip kraakt wel bij het heffen.
Het past eigenlijk net niet. O-)
 
OMG wat een verschil die Hypersport Pirelli voorband! :9~
De budget Dunlop GPR300 ziet er gelijk gedateerd uit.
PSX_20230505_192050.jpg
PSX_20230505_192011.jpg

Ik voorzie bergen overstuur in het begin.
Even wennen. :]

Nu achter beginnen.
 
De hoogte verstelling is helaas maar +/- 5 mm.
Ik had +13 mm nodig. O-)
PSX_20230505_224105.jpg

Ik meende een lengte groef te voelen in de schroefdraad dus toen maar weer wat terug gedraaid.
Wel een millimeter gesmokkeld.
Dus 6 mm winst. O-)
PSX_20230505_224323.jpg

De Dunlop 140 ziet er breder uit dan de 150 Pirelli. :?
PSX_20230505_224149.jpg

En toen was het te donker voor de na-foto. :+
 
Wat zijn je Dunlops ontzettend blauw joh!
Ja, bizar he.
Altijd door een oud mannetje bereden.
Rustig ingereden.
Maar eerder gehoord van derden, ook hier in dit topic onlangs (Kawa 900?).
De Metzelers op de kleine GS werden overigens ook snel blauw.

Bij de afleverbeurt was de bandenspanning te hoog.
Dus die heb ik snel goed gezet de afgelopen winter.
Slechts rond de 2.0 bar voor en 2.5 bar achter. :)
 
De hugger uit China deed het daarna wel goed.
Na vier jaar heeft de kleine GS plaatsgemaakt voor de R3.
En de HP2 Sport is verkocht.
Meer ruimte. :t

Jij bent zo professioneel bezig.
Dat zou toch wel opgepakt mogen worden door derden bij uitgevers en andere media. :}

Dat is waar, die GS is natuurlijk al weg.

Bedankt! :} Uitgevers hebben weinig baat bij iemand die schrijft over A1-/A2-motoren: De jonkies kopen geen motorbladen meer, die kijken alles online en liefst gratis. Veel gebruiken Google niet eens meer, zitten echt alleen op social media; tiktok, instagram etc. Ik blijf echt het meeste bezig met mijn website en YouTube voor ondersteunende video's. Maar goed, met twee jonge kinderen bijna geen tijd meer, dus de komende periode op een lager pitje. Ik wil ook niet al mijn vrije tijd in motoren stoppen, want ergens moet ik ook nog rust hebben met gebroken nachten en een vrouw die met enige regelmaat in het weekend werkt. Blijft weinig tijd over.
 
Dat is waar, die GS is natuurlijk al weg.

Bedankt! :} Uitgevers hebben weinig baat bij iemand die schrijft over A1-/A2-motoren: De jonkies kopen geen motorbladen meer, die kijken alles online en liefst gratis. Veel gebruiken Google niet eens meer, zitten echt alleen op social media; tiktok, instagram etc. Ik blijf echt het meeste bezig met mijn website en YouTube voor ondersteunende video's. Maar goed, met twee jonge kinderen bijna geen tijd meer, dus de komende periode op een lager pitje. Ik wil ook niet al mijn vrije tijd in motoren stoppen, want ergens moet ik ook nog rust hebben met gebroken nachten en een vrouw die met enige regelmaat in het weekend werkt. Blijft weinig tijd over.
Het vergt enorm veel tijd en aandacht om een verdienmodel te maken van social media. :Y
Wie weet komt er in de toekomst nog wat op je pad.
Alles wat je nu gedaan hebt hebben je talenten natuurlijk wel steeds verder ontwikkeld. :t

Succes thuis & vergeet (natuurlijk) de aandacht voor elkaar niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Het gaat nergens over, maar de functionele bobbins die ik nog in de boutenbak had vervangen voor deze strakke zwarte met R3 opschrift. 8-)
PSX_20230507_193439.jpg
 
Laatst bewerkt:
En eind van de middag ook wel zin in de afwerking van de tailtidy..
Eerst hingen de drie draden van de knipperlichten en de kentekenplaatverlichting als een kabeljungle zeven centimeter onder het kontje.

Dat is geschiedenis. 8-)
PSX_20230507_175139.jpg

Nu strak in lijn met de tailtidy via drie kleine tie-raps.
Bij elke normale hoek naast de motor zie je geen kabels meer lopen. :]
 
De motor is nog 2,1 kilo afgevallen met een andere accu.
PSX_20230507_181709.jpg

En 350 gram extra omdat ik het gereedschap setje onder de duoseat tegen kwam.
Onder meer een haaksleutel voor de OEM schokbreker die op zolder ligt. :P
Een onverwachte verrassing.

En +50 gram voor extra dikke moosrubber blokken om de accu op te hogen konden wel van de winst af.
De origineel meegeleverde smalle vilten blokjes kwamen namelijk niet door mijn goedkeuring. :P
 
Het vergt enorm veel tijd en aandacht om een verdienmodel te maken van social media. :Y
Wie weet komt er in de toekomst nog wat op je pad.
Alles wat je nu gedaan hebt hebben je talenten natuurlijk wel steeds verder ontwikkeld. :t

Succes thuis & vergeet (natuurlijk) de aandacht voor elkaar niet. ;)

Het ligt er aan wat je precies doet, maar tests schrijven kost idd veel tijd. Geen idee hoeveel tijd het kost om wat filmpjes op Insta of TikTok te maken. Met een testverslag ben ik echt wel vele uren bezig incl., natuurlijk rijden, foto's, video's, schrijven, de boel online zetten etc.

Met wat ik heb gedaan is het idd wel verder ontwikkeld. Verder heel erg veel A1-/A2-motoren gereden.
Op de website een mooi naslagwerk en de zwaardere nieuwe motoren waar men nu nog geen geld voor heeft, die zijn misschien over 5 jaar betaalbaar voor de starters en dan zijn ze wel benieuwd hoe dat met A2 gaat. Op Instagram/TikTok denk ik niet dat men gaat terugzoeken naar waar ooit een filmpje of video van is gemaakt. Het zoeken is niet echt effectief daarmee. Hooguit recent of populair. Dat gaat met een website toch makkelijker. Ik merk wel op dat het zware spul minder interessant is, ook op internet. Maar wie weet hoe dat is over 5-10 jaar.

En thuis de aandacht niet vergeten, maar de kinderen vragen genoeg aandacht, hoor :+.
Er is simpelweg minder tijd om te rijden. Is niet erg, komt wel weer, maar ik mis het wel. Anyway, dit jaar hoop ik dus 5 motoren te testen. Verder binnenkort sturen op Gran Canaria en daar schrijf ik ook een verslag over. Leuk eiland voor de motorrijder en met licht spul (liefst wel meer dan 125cc, natuurlijk), kan je daar echt genieten in de bergen. Een dikke motor is niet nodig, verder dan de 3e versnelling kom je niet eens.
 
En thuis de aandacht niet vergeten, maar de kinderen vragen genoeg aandacht, hoor :+.
Daarom ook de partner niet vergeten.
En vica versa. ;)
Er is simpelweg minder tijd om te rijden. Is niet erg, komt wel weer, maar ik mis het wel. Anyway, dit jaar hoop ik dus 5 motoren te testen. Verder binnenkort sturen op Gran Canaria en daar schrijf ik ook een verslag over. Leuk eiland voor de motorrijder en met licht spul (liefst wel meer dan 125cc, natuurlijk), kan je daar echt genieten in de bergen. Een dikke motor is niet nodig, verder dan de 3e versnelling kom je niet eens.
En valt Gran Canaria dan onder de vakantie?
Of is het een georganiseerde reis?
 
Daarom ook de partner niet vergeten.
En vica versa. ;)

En valt Gran Canaria dan onder de vakantie?
Of is het een georganiseerde reis?

Ja precies, je gaat eerst voor de kinderen, dus je moet elkaar niet vergeten.

Gran Canaria is gewoon vakantie. Vorig jaar al anderhalve dag gereden, nu ietsje langer. Heb al een beetje opgeschreven wat ik wil zien, maar je bent nog best lang onderweg vanwege de vele haarspeldbochten en lage snelheid in de bergen. Max 40 km/u. Meestal is 50-60 nog wel te halen, veel harder enkel op een paar stukjes en afhankelijk van verkeer. Wel ga ik er een testverslag van maken, want ik weet zeker dat dit interessant is voor veel motorrijders die op vakantie ook eens een stukje willen sturen. De Canarische Eilanden hebben eeuwige lente (ok en op het strand ook warme zomers), dus in principe kan je bijna het hele jaar door prima rijden. Motorpak gaat gewoon aan, want in de bergen kan het fris zijn. Vorig jaar had ik daar ook geen spijt van, terwijl merendeel zonder pak rijdt. Ook de toeristen, enkel jethelmpje op en de bergen in. Liever dan gewoon een pak aan. Enige nadeel; met pak aan neem ik ook wat meer risico. :+
 
Gran Canaria is gewoon vakantie. Vorig jaar al anderhalve dag gereden, nu ietsje langer. Heb al een beetje opgeschreven wat ik wil zien, maar je bent nog best lang onderweg vanwege de vele haarspeldbochten en lage snelheid in de bergen. Max 40 km/u. Meestal is 50-60 nog wel te halen, veel harder enkel op een paar stukjes en afhankelijk van verkeer. Wel ga ik er een testverslag van maken, want ik weet zeker dat dit interessant is voor veel motorrijders die op vakantie ook eens een stukje willen sturen. De Canarische Eilanden hebben eeuwige lente (ok en op het strand ook warme zomers), dus in principe kan je bijna het hele jaar door prima rijden. Motorpak gaat gewoon aan, want in de bergen kan het fris zijn. Vorig jaar had ik daar ook geen spijt van, terwijl merendeel zonder pak rijdt. Ook de toeristen, enkel jethelmpje op en de bergen in. Liever dan gewoon een pak aan. Enige nadeel; met pak aan neem ik ook wat meer risico. :+
Wel leuk om iets te organiseren zoals Horizon reizen etc. ;)
 
Vanmiddag het eerste rondje op de R3 met Supercorsa banden gereden.
Voor de rit wel een lichte heatcycle gedaan op de voorband.
(Bandenwarmer)
PSX_20230510_141304.jpg

Bij de montage bleek de voorband heel glad uit de mal gekomen te zijn zo waarschuwde de monteur.
Hij dacht aan water, fijn schuurpapier en remmenreiniger.

Even langs Hyperpro voor een extra veringcheck en wat meer compressie achter. 8-)
PSX_20230510_222152.jpg

Nog leuk bezoek op een electrische Energica Experia. :9
PSX_20230510_222408.jpg
PSX_20230510_222257.jpg

Morgen ga ik naar Mettet met de R3..
Vrijdag het circuit op. :]
 
Wel leuk om iets te organiseren zoals Horizon reizen etc. ;)

Dan moet je eigenlijk daar langer zelf verblijven om echt alle routes goed te leren kennen en echt een mooi gepast aanbod te kunnen geven. Daarnaast moet je voldoende motoren tot je beschikking hebben, al kan je daarover afspraken maken. Maar ik heb wel het idee dat het een wat ondergewaardeerd eiland is voor met name motorritten. Je kan natuurlijk lastig je eigen motor meenemen, waar je bij het Europese vasteland natuurlijk zo overal heen kan rijden zonder vliegtuig en met je eigen motor vanuit huis zo richting diverse gebergtes. Of je moet natuurlijk tot Marokko rijden en dan de boot pakken, maar niet iedereen heeft zoveel tijd.

Heb een lijstje gemaakt met wegen die ik wil rijden, dingen die ik wil zien en daar moet ik dan wat van gaan maken per dag. Je verkijkt je erop hoelang je onderweg bent nog van A naar B in de bergen, als je rechte wegen zoals hier gewend bent. :+ Maar goed, het rijden zelf is ook het doel, dus dat mag lang duren.
 
Vanmiddag vertrokken naar Mettet in België.
Drie uurtjes rijden van huis.
Morgen een Yamaha event op het circuit. :)
PSX_20230511_181732.jpg
PSX_20230511_181827.jpg

Om 09.20 de eerste sessie rijden. :]
 
Ik hoop dat het weer mee zal werken.
Sowieso voorzichtig beginnen de eerste keer op een onbekende baan en geen perfecte omstandigheden.
Ken hem al wel van een goede onboard video.
Negen bochten, snel te leren.

En A2 rijders moeten een heel hesje dragen. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan