A
Dank je!En of ik de Ninja 400 heb gereden! Heerlijke motor, absoluut ...
Wees gerust, als het ervan komt dat ik er eentje koop, open ik er een specifiek topic voorHey doe die Kawa praat maar in een ander topic
Ha, dat dacht ik idd ook al. Wat te denken van die leuke 400tjes van de jaren '90!8< Ik snap ook niet dat er nog geen R4 is, maar Yamaha kennende gaan ze dan wel weer over Kawasaki heen en zal het 425cc of 450cc worden. Daarna volgen de 500cc-varianten en is het cirkeltje weer rond, zijn we weer in 1990 beland en gaan we weer naar 250cc over enige jaren.
Dat dus, ik heb geen 100 pk nodig. Ik heb er nu 92, denk dat ik met moeite de helft gebruik.En of ik de Ninja 400 heb gereden! Heerlijke motor, absoluut een aanrader voor A2, maar ook heel leuk als je vol vermogen mag rijden en geen 100 pk nodig hebt.
Ik ben dan ook geen snelrijder. Ja ok, ik geef ze soms wel eens de sporen, maar die 400 zal ook wel vlot genoeg gaan. Niet veel wegen? Ik denk dat als ik eens iets aan mijn eigen gewicht kon doen, dat dat belangrijker is dan dat van de motorVoor binnendoor behoorlijk snel en ook op de snelweg doet ie goed zijn best en komt goed mee. Weegt ook geen drol.
Ik geloof dat best. De naked versie zal idd lager geprijsd staan. Maar voor mij is het het niet, ik houd niet van naked bikes, ik wil volledig gekuipt. Gewoon, kwestie van smaak.Ben dan ook benieuwd wat de Z400 gaat doen, denk dat de Z400 heel goed gaat verkopen, ook mede de scherpe prijs.
Ik geef het eerlijk toe, als ik overstap van mijn GSX 750 F, met 92pk, en 65nm koppel (denk ik???), naar een Ninja 400, dan ga ik dat verschil voelen en missen ... in het begin althans, maar de soeplesse van de Ninja 400 zal me dat snel doen vergeten geloof ik.... Weet alleen niet of ik die 30 extra pk's en een beetje koppel ga missen.
Ach ja, zo gaat het toch altijd he, en er moet concurrentie blijven bestaan zeker.Ik snap ook niet dat er nog geen R4 is, maar Yamaha kennende gaan ze dan wel weer over Kawasaki heen en zal het 425cc of 450cc worden. Daarna volgen de 500cc-varianten en is het cirkeltje weer rond, zijn we weer in 1990 beland en gaan we weer naar 250cc over enige jaren.
De 300 is hier nooit een succes geweest (weet wel een mooie Ninja 300 tweedehands te koop, mét een jaar garantie, voor om en bij 4500€). Komt dus omdat het verschil tussen 300 en 250 te klein is, en je in België tot en met 250cc geen wegentaks betaald. Het verschil van 250 (300) naar 400 is al een stuk groter, en plezanter, wat het de wegentaks van 52€ waard maakt.De 300 gaat niet meer verkopen als de 400 er ook is.
Ik ken ze ook beide, van op de Filipijnen. Daar zijn cc's als 110/115, 150 en 250 zowat de meest voorkomende. Al is de sterk groeiende economie er wel voor aan het zorgen dat steeds meer motoren eerder richting 250 a 300 gaan, hier en daar een rijkeluizoontje die rijd met een KTM 390 ...De R15 weet ik het bestaan van, een R25 bestaat ook. 150cc, 250cc.
Ik heb dat met veeeeeel plezier gelezen!Hier mijn verslag, denk dat je daar voldoende informatie aan hebt. Zitten ook nog wat filmpjes bij en op mijn kanaal nog wel wat meer.
Test: Kawasaki Ninja 400 35kW A2-rijbewijs
Ja klopt, heb het gelezen in het artikel, heeft te maken met de pk/kg verhouding om aan de A2 norm te voldoen in Europa.Er is trouwens ook nog een Aziatische versie met 4 pk meer.
Ja, die van 2018 idd ook (maar geen idee of dat ook al full LED is). Bij de 300 alvast niet, en gescheiden functie. Ik heb een hekel aan die assymetrie, bij mijn vorige GSX F twee bi-xenon projectors ingebouwd, bij deze nog niet de tijd en kosten eraan gespendeerd, omdat ik te veel problemen met de motor heb, en de kans dus bestaat op vervanging.Ohja wat betreft symmetrie van koplampen, ik meen dat ze ook beide al aan staan op het 2018-model. Heb er alleen geen foto van.
Misschien weet de dealer het zelf nog niet? Kan het misschien zijn dat de 250/300 wel op 6.000km moest, maar door de nieuwe technologieën en materialen dat de 400 nu pas op 12.000km moet?@DKP mooi dat je 'm met plezier hebt gelezen!Qua checklist kom je dan inderdaad best bij een Ninja 400 uit. Van de R4 is nog geen woord gevallen, misschien november 2019 bij de EICMA? De R3 heeft wel een update gehad, maar niet spannend genoeg als je het mij vraagt.
Olie wissel staat als 12k in de handleiding. Ik lees waar mogelijk altijd de handleiding, om dat ook in het verslag te verwerken. De dealer wil denk ik extra geld verdienen. Maar het is eigenlijk elke 12k OF elk jaar. De meeste mensen rijden nog geen 6k, dus wellicht zegt de dealer het daarom.
Ik ga het zeker navragen op het auto/motor salon, EN later bij die dealer zelf. Als ik wel degelijk tot de aankoop overga, en het onderhoud is elke 12.000km en hij houd voet bij stuk dat het 6.000km is, zoek ik natuurlijk wel een andere dealerVan de 250 kan het best 6k zijn, bij de 300 is olie elke 12k. 4k voor een 125 is vrij normaal.
Die dealer zal vast zoveel cijfertjes voorbij zien vliegen, in elk geval is het positiever dus, dan wat de dealer zegt.
Het zijn wél LED lampen, waar beide kanten nog aan staan ookDie voorvork is nice, de lampen van het huidige model vind ik mooier. 8<
Wat is de tankinhoud van die R3?Het zijn wél LED lampen, waar beide kanten nog aan staan ook
Bij RevZilla zijn ze in ieder geval enthousiast:
2019 Yamaha YZF-R3 first ride review - RevZilla
Ik meen ergens gelezen te hebben dat die gelijk is gebleven, volgens Yamaha's eigen website:Wat is de tankinhoud van die R3?
Typisch! Alsof de LED technologie dat ineens mogelijk maakt.Over die LED koplampen, laatst op het autosalon gemerkt dat bijna alle nieuwe motoren full led koplampen hebben nu. En de meeste motoren met koplampen aan 2 kanten krijgen nu idd ook dubbele werking ipv 1 dim- en 1 grootlicht.
Kap nou 'ns over Kawa#$%^&@ in dit topicLED-lampjes zijn wel mooi, dat dan weer wel. Maar de vorm van de koplampunit vond ik van de oude wat leuker.
Ninja 400 heeft ook beide aan. Of wellicht dat ze bij Yamaha dachten dat als het bij Kawasaki zo was, zij dan ook maar moesten. Ik denk dat het vroeger wellicht regelgeving was?
Kap nou 'ns over Kawa#$%^&@ in dit topic
Denk dat het idd heel wat met regelgeving te maken heeft. Heb al vanalle soorten uitleg gehoord.LED-lampjes zijn wel mooi, dat dan weer wel. Maar de vorm van de koplampunit vond ik van de oude wat leuker.
Ninja 400 heeft ook beide aan. Of wellicht dat ze bij Yamaha dachten dat als het bij Kawasaki zo was, zij dan ook maar moesten. Ik denk dat het vroeger wellicht regelgeving was?
Ik vind de koplamp partij van de R3 zeker wel mooi!Het zijn wél LED lampen, waar beide kanten nog aan staan ook
Bij RevZilla zijn ze in ieder geval enthousiast:
2019 Yamaha YZF-R3 first ride review - RevZilla