Heb jeHallo,
Ik heb een vraag over m'n R6 uit 1999.
De laatste tijd loopt hij af en toe op drie cilinders zegmaar.
hij houd gigantisch in dan en gaat dan niet echt hard vooruit, meestal gewoon beetje met gas spelen en hij knalt weer weg. Je kunt het ook een beetje horen aan het verschil in geluid, en weet 90% zeker dat het de cilinders zijn. Het is gewoon zeer irritant in bochten wanneer je op het vermogen rekent om er fatsoenlijk uit te komen.
Mijn carburateurs heb ik al helemaal schoon gemaakt, dus ligt niet aan troep in carb.
Zitten nieuwe bougies in, werd iets beter, maar nog niet perfect.
Olie altijd goed e.d.
Het kan ook niet zo zijn dat de cilinder kapot is, of zuiger o.i.d. want dan zal hij het altijd moeten hebben.
Kan iemand mij verder helpen? Of ligt dit aan de afstelling van de Carbs?
mvg Martin
Hallo,
Ik heb een vraag over m'n R6 uit 1999.
De laatste tijd loopt hij af en toe op drie cilinders zegmaar.
hij houd gigantisch in dan en gaat dan niet echt hard vooruit, meestal gewoon beetje met gas spelen en hij knalt weer weg. Je kunt het ook een beetje horen aan het verschil in geluid, en weet 90% zeker dat het de cilinders zijn. Het is gewoon zeer irritant in bochten wanneer je op het vermogen rekent om er fatsoenlijk uit te komen.
Mijn carburateurs heb ik al helemaal schoon gemaakt, dus ligt niet aan troep in carb.
Zitten nieuwe bougies in, werd iets beter, maar nog niet perfect.
Olie altijd goed e.d.
Het kan ook niet zo zijn dat de cilinder kapot is, of zuiger o.i.d. want dan zal hij het altijd moeten hebben.
Kan iemand mij verder helpen? Of ligt dit aan de afstelling van de Carbs?
mvg Martin
Heb jedesproeiershet cilinderdeksel ook al gecontroleerd aan de binnenkant?
Op aanslag, of je kleppen nog wel goed zijn?
Enige manier van controlleren, zou kunnen zijn, cilinderdeksel van je blok afhalen, (is heel veel werk). Of inderdaad een compressie meting doen. Geeft meestal ook wel aan hoe het gesteld is met het opbouwen van je compressie in je motor.Kun je dit op een of andere manier verduidelijken ? Weet eigenlijk niet goed waar je het over hebt.
( weet niet waar een cilinderdeksel zit of wat dit is, wat doet aanslag, hoe controleer je of je kleppen nog goed zijn )
Enige manier van controlleren, zou kunnen zijn, cilinderdeksel van je blok afhalen, (is heel veel werk). Of inderdaad een compressie meting doen. Geeft meestal ook wel aan hoe het gesteld is met het opbouwen van je compressie in je motor.
Als dit klopt, naar een specalist???
Compressie meten ivm scheurende cilinders, indien er een afwijking is snel inruilen!
ja, zo wordt het ook wel genoemd. SorryWeet nog steeds niet waar die cilinderdeksel waar je het over hebt eigenlijk zit, wellicht heb je het over kleppendeksel of cilinderkop.
heeeeeel flauw...Is je accu niet kwart-leeg?
Ik zou als eerste de compressie gaan meten, gezien het jaartal van de motor.
Dit is een motor met carburateurs, dus daar kan weinig mis mee zijn. Misschien kun je de gasnaalden nog even checken op slijtage.
Laatste wat het natuurlijk ook kan zijn is een slechte aansluiting aan je bobine. Maar je hebt 1 bobine per 2 cylinders. Dan zou hij op 2 poten gaan lopen. Ik denk dat je gokt met die 3 poten, kan het ook 2 poten zijn?
Hallo,
Ik heb een vraag over m'n R6 uit 1999.
De laatste tijd loopt hij af en toe op drie cilinders zegmaar.
hij houd gigantisch in dan en gaat dan niet echt hard vooruit, meestal gewoon beetje met gas spelen en hij knalt weer weg. Je kunt het ook een beetje horen aan het verschil in geluid, en weet 90% zeker dat het de cilinders zijn. Het is gewoon zeer irritant in bochten wanneer je op het vermogen rekent om er fatsoenlijk uit te komen.
Mijn carburateurs heb ik al helemaal schoon gemaakt, dus ligt niet aan troep in carb.
Zitten nieuwe bougies in, werd iets beter, maar nog niet perfect.
Olie altijd goed e.d.
Het kan ook niet zo zijn dat de cilinder kapot is, of zuiger o.i.d. want dan zal hij het altijd moeten hebben.
Kan iemand mij verder helpen? Of ligt dit aan de afstelling van de Carbs?
mvg Martin
heb ik ook gehad
mn bobine was stuk
nieuwe erin een beurtje erbij en doet het weer super
heb er een uit 2001 *
bobine bij cama gehaald
Laatste wat het natuurlijk ook kan zijn is een slechte aansluiting aan je bobine. Maar je hebt 1 bobine per 2 cylinders. Dan zou hij op 2 poten gaan lopen. Ik denk dat je gokt met die 3 poten, kan het ook 2 poten zijn?
Ik zou eerst met 1 nieuw vers bougiekapje aan het omwisselen gaan.
Ik dacht toch echt een Bobine per cilinder. Want volgensmij is het een bobine en bougiekap in 1 bij de R6Dat is dus nog niet zo eenvoudig, en volgensmij zijn die dingen haast nooit stuk
heb ik ook gehad
mn bobine was stuk
nieuwe erin een beurtje erbij en doet het weer super
heb er een uit 2001 *
bobine bij cama gehaald