Een paar jaar geleden vond ik het tijd om m'n motor rijbewijs te gaan halen en kwam toen uit bij een goede rijschool in de buurt. Klikte goed met hem en reed wat rond op een er-5 in het begin en later op een TDM 850, waarop ik ook examen heb gedaan. Zo stond het beestje er toen bij (de linker dus):
(sorry Jon, ff je plaatje geleend )
Jon wist dat ik op zoek was naar een motor en dat ik de tdm wel een heel fijne fiets vond en bood mij de tdm te koop aan voor een heel nette prijs. Meteen gedaan, ik kende de fiets immers en wist wat ik voor het geld zou krijgen.
De "nieuwe" aanwinst in de achtertuin, helemaal van mij
Aangezien het mijn enige vorm van gemotoriseerd vervoer is zijn er al snel vele kilometers bijgekomen. Naast het reguliere onderhoud hoefde ik er niet veel aan te doen.
Toch is er in 2 jaar zomer en winter sturen wel het e.e.a. aan veranderd. De doorgerotte originele dempers hebben plaatsgemaakt voor een setje Viper plofbussen en er is handvatverwarming, handkappen, een garmin nuvi 550, een ram mount met iphone houder ( ), sigaretten aansteker en gele Xenon verlichting geplaatst. Voor woon werk en zakelijke ritten in de winter bleek het namelijk best fijn om de handen boven 0 graden te kunnen houden, vandaar de kappen en verwarming.
En zo ziet het beestje en z'n uitrusting er nu uit.
De km stand is nu bijna 95k km en gaandeweg alle gereden kilometers ontwikkelde zich een probleem met de 3e versnelling. Hij schiet er nu inmiddels al uit bij kwart gas, dus hoog tijd om er iets aan te doen...... (kosten, tijd, mobiliteit...)
Na de uitgebreide overweging wat nu te doen had ik in mijn ogen 3 opties:
1: TDM in onderdelen verkopen om maximaal rendement te halen en een andere motor terugkopen, waarvan je dan ook maar weer moet afwachten.....
2: TDM repareren met nieuwe (bak) onderdelen
3: TDM repareren met gebruikte (bak) onderdelen
Kosten op een rijtje gezet en zoektocht begonnen. Het is optie 3 geworden. Voor € 237,- een vrijwel nieuwe bak (met alles erop en eraan) van bike-teile geplukt.
Ik hoop in dit topic bij te houden hoe het er voor staat en wat ik nou zoal weer tegekom aan tegenvallers.
Het einddoel staat nog niet helemaal vast; ik weet nog niet of het een weer goed functionerende TDM zal worden , of dat het weer een gelikte en werkende TDM wordt . hangt ervan af of ik inderdaad een lease ding onder m'n kont krijg en de tdm minder pekel gaat zien. We zien gaandeweg wel.
Eigenlijk ben ik al een eindje onderweg met het project, maar kan toch niet alles in één keer posten
(sorry Jon, ff je plaatje geleend )
Jon wist dat ik op zoek was naar een motor en dat ik de tdm wel een heel fijne fiets vond en bood mij de tdm te koop aan voor een heel nette prijs. Meteen gedaan, ik kende de fiets immers en wist wat ik voor het geld zou krijgen.
De "nieuwe" aanwinst in de achtertuin, helemaal van mij
Aangezien het mijn enige vorm van gemotoriseerd vervoer is zijn er al snel vele kilometers bijgekomen. Naast het reguliere onderhoud hoefde ik er niet veel aan te doen.
Toch is er in 2 jaar zomer en winter sturen wel het e.e.a. aan veranderd. De doorgerotte originele dempers hebben plaatsgemaakt voor een setje Viper plofbussen en er is handvatverwarming, handkappen, een garmin nuvi 550, een ram mount met iphone houder ( ), sigaretten aansteker en gele Xenon verlichting geplaatst. Voor woon werk en zakelijke ritten in de winter bleek het namelijk best fijn om de handen boven 0 graden te kunnen houden, vandaar de kappen en verwarming.
En zo ziet het beestje en z'n uitrusting er nu uit.
De km stand is nu bijna 95k km en gaandeweg alle gereden kilometers ontwikkelde zich een probleem met de 3e versnelling. Hij schiet er nu inmiddels al uit bij kwart gas, dus hoog tijd om er iets aan te doen...... (kosten, tijd, mobiliteit...)
Na de uitgebreide overweging wat nu te doen had ik in mijn ogen 3 opties:
1: TDM in onderdelen verkopen om maximaal rendement te halen en een andere motor terugkopen, waarvan je dan ook maar weer moet afwachten.....
2: TDM repareren met nieuwe (bak) onderdelen
3: TDM repareren met gebruikte (bak) onderdelen
Kosten op een rijtje gezet en zoektocht begonnen. Het is optie 3 geworden. Voor € 237,- een vrijwel nieuwe bak (met alles erop en eraan) van bike-teile geplukt.
Ik hoop in dit topic bij te houden hoe het er voor staat en wat ik nou zoal weer tegekom aan tegenvallers.
Het einddoel staat nog niet helemaal vast; ik weet nog niet of het een weer goed functionerende TDM zal worden , of dat het weer een gelikte en werkende TDM wordt . hangt ervan af of ik inderdaad een lease ding onder m'n kont krijg en de tdm minder pekel gaat zien. We zien gaandeweg wel.
Eigenlijk ben ik al een eindje onderweg met het project, maar kan toch niet alles in één keer posten