Goedenavond,
Ik ben nieuw op het forum, en pas in het bezit van het A rijbewijs (overigens ook mijn enige rijbewijs). En op het moment aan het oriënteren voor een motor.
Ik heb de tracer 900 op het oog en heb er al een paar in het vizier.
Ik zie de 2015 en 2016 modellen veel op internet staan maar kan de verschillen niet ontdekken. Kunnen jullie me uitleggen wat het verschil is tussen de 2 jaartallen en/of adviseren welke aan te bevelen is?
Je zadel moet los en tank een stukje omhoog.Welke kuipdelen van de Tracer dien ik allemaal te verwijderen om die 02 Kev-mod te plaatsen?
Volgende week gaat hij voor een beurt en ook kleppen stellen e.d.
Wat denken jullie, zou ik de Kev-mod beter voor of na deze beurt kunnen plaatsen?
Je zadel moet los en tank een stukje omhoog.
Voor of na de beurt is niet spannend, tijdens de beurt zal de dealer niet doen verwacht ik
Zoals gezegd zijn alleen de kleuren anders.
Echt tot voor heel erg kort stonden de kleurstellingen in de OP. Helaas staan die sinds pasgeleden op "not available".....
Ik heb er een beetje naar gezocht en zag de zilveren versie met jaartallen 2015 en 2016 staan. Klopt het dat dezelfde kleurstelling 2 bouwjaren heeft? Jammer dat het niet meer in de OP staat.
Ben je dan al niet te laat > 1.000km.
Heb ik ook... had het met de leovince systeem meer als met de akraNa altijd op 4 cylinder motoren te hebben gereden (behalve de les motoren lang lang geleden) ben ik nu sinds 2 maanden overgestapt op onze 3 cylinder.
Dat karakter is anders, maar wat mij dan vooral opvalt is dat de 3 cylinder meer trilt. Geen verrassing, want dat is bekend. Maar mij valt het wel op dat die trillingen zich vooral sterk manifesteren rond de 5000 tpm. En dan rij ik rond de 130 op de teller.
In dit gebied voel ik voor mijn gevoel wat rouwe trillingen door het frame. Voelbaar in de voeten, niet in de handen.
Is dit normaal? Aangezien ik hier geen referentie over heb, stel ik de vraag hier maar. Genoeg specialisten hier.
Als je dat er niet zelf inzet,zal er niet te zien zijn wanneer een onderhoud of oliewissel gedaan is.Want je kan wel zien wanneer onderhoud gedaan is en de oliewissel geweest is (hoeveel km geleden) in het menu.
Ik weet ook niet of t kwa garantie op de motor zo geregeld is dat de beurt gedaan moet worden door een dealer. Weet dat dit in Amerika geen probleem is als je m volgens goede specificaties veranderd door andere garage of zelfs zelf doet, als je t maar kan aantonen
Bedoel je niet Gebben in Rogat?Ik heb mijn eerste oliewissel laten uitvoeren door de dealer waar ik hem kocht. En dat is geen Yamaha dealer. Tegenwoordig mag je elk merk bij elke dealer kopen, gaat er meer om of hij hem wil leveren. De mijne heeft hem "gewoon" bij zijn goede vriend Geffen opgehaald.
Voor service blijf ik bij mijn eigen dealer, daar heb ik een goede verstandhouding mee opgebouwd, en dat vind ik belangrijker dan misschien een paar euro uitsparen. Zolang er geen software update of storing uitgelezen moet worden is dat geen probleem.
Ik heb nog een Zard uitlaat voor de 2015/16 Tracer 900 Is over omdat ik een 2019 model heb nu en deze helaas niet past.
Staat op marktplaats
Ik heb het aangenomen omdat Zard voor de 2019 modellen een ander type heeft. Maar misschien moet ik het gewoon eens proberen. Bedankt!Ben je zeker dat hij niet past?
Een standaard uitlaat van een 2016 past namelijk wel op een 2018-2019.
Bedankt voor de suggestie, maar ik heb een nieuwe van 2 maanden oud. Neem aan dat de gasklephuizen nog wel synchroon staan.
Ging mij er meer om of anderen ook de trillingen rond de 5000 tpm voelen.
En ze zijn mij niet storend genoeg om rubbers op de pedalen te zetten. Je mag best voelen dat je op een 3-cylinder zit (met crossplane krukas? of heeft de Tracer dat Yamaha speciaaltje niet).