Ik ben van plan om een Tracer 900 te kopen van 2016. Er is hierop een Wilbers vering gemonteerd. Iemand ervaring hiermee?
Heren (en dames) Tracer rijders... even een vraagje. Ik rijd een eerste MT (2014) en ik vind dat de motor zo nu en dan hakerig schakelt. Je voelt gewoon dat de motor de ene keer netjes van gang wisselt, en dat het de andere keer meer kracht kost. Ik schakel altijd met koppeling, motor heeft inmiddels 46.000 gelopen. Ik heb het idee dat het iets erger geworden is, maar weet dit ook niet zeker. Het is zowel bij het opschakelen, als het terugschakelen. Heeft jullie Tracer er ook last van?
In mijn beleving schakelde mijn Suzuki Bandit een stuk soepeler, maar vroeger was ook alles beter. Subjectief dus...
In MotoPlus nr. 15/2016 hebben ze verslag gedaan van een langeduurtest met een MT-09; ze hadden er 50.000 mee gereden. Nu las ik dat ze bij dat exemplaar na 45.000 km de koppelingskorf vervangen hadden. Nadat dat was gebeurd, waren de opmerkingen over hakerig schakelen voorbij. Ze zeiden dat waarschijnlijk aan de transmissiedempers lag, maar ik kan dit niet rijmen met zwaar schakelen. Transmissiedempers zijn er volgens mij voor om de speling in de aandrijflijn te beperken.
Bedankt! Ik ga straks thuis even meten. Ik meen te zien dat deze trekstangen aan 2 kanten draad hebben; ik heb toch binnen (normaal) en buiten (anti) draad nodig? Ik kan dat niet goed zien aan de foto's. (maar als het bij jou past...)Zoekresultaten voor ‘schakelstang’ - Tenkateshop.com
Ik heb die van 100mm gekocht, met deze kon ik de juiste afstelling krijgen (258+-1 mm van center tot center bal gewrichtjes)
Ik heb een '17 tracer met QS (dus gebruik de koppeling een stuk minder), nu 15kkm gereden, en het schakelen gaat eigenlijk prima. Niet "Honda" superlicht, maar met duidelijke schakelklikken. Geen klachten dus.Het is zowel bij het opschakelen, als het terugschakelen. Heeft jullie Tracer er ook last van?
Bedankt! Ik ga straks thuis even meten. Ik meen te zien dat deze trekstangen aan 2 kanten draad hebben; ik heb toch binnen (normaal) en buiten (anti) draad nodig? Ik kan dat niet goed zien aan de foto's. (maar als het bij jou past...)
Wie heeft er al ervaring welk merk en type band het goed doet onder de Tracer 900GT?
Ik heb de af fabriek Dunlops eronder en die slijten erg snel...
Yuphé dism, je gaat 'm weg doen ?
Komt er iets anders voor terug ?
NopeKomt er iets anders voor terug ?
Dank allen voor de mental support! Ga snel maar eens 'n proefritje doen op 'n 2018 modelletje, tering wat duren die 30 dagen lang.
Nu wil ik sowieso weer HVV, en misschien dit keer ook wel 'n QS, maar qua kleurstelling vind ik de Tech Black toch echt wel een plaatje..
Daarbij ga ik de koffers niet gebruiken (zie daar trouwens veel berichten over, ik ben groot van van 'n simpele drybag).
Dan is eigenlijk het verschil nog de vering, maar ervaringen daarin zijn lastig terug te vinden in de 102 paginas van hoofdstuk III. Ben niet zoveel gewend qua motoren, dus heb de 2017 naar mijn idee prima kunnen afstellen. 2018 is daarin niet veranderd toch, dus slechter is het niet geworden?
Toch ook maar 'n ritje op de GT proberen te plannen, en misschien ook nog 'n kijkje buiten de Yamaha deur nemen :-)
Ik had een volledig instelbare Wilbers schokdemper op mijn MT-09,dus één met extern reservoir maar zonder hydraulisch verstelbare veervoorspanning.Ik ben van plan om een Tracer 900 te kopen van 2016. Er is hierop een Wilbers vering gemonteerd. Iemand ervaring hiermee?
Bedankt voor je reactie!Ik had een volledig instelbare Wilbers schokdemper op mijn MT-09,dus één met extern reservoir maar zonder hydraulisch verstelbare veervoorspanning.
Dat was een enorme verbetering tegenover de originele.
De hydraulisch instelbare veervoorspanning is vooral handig als je soms met duo of veel bagage rijdt,die is dat heel simpel te verstellen.
Het is zeker een goede upgrade,en alles kan aangepast worden naar eigen wens moest dat noodzakelijk zijn.
Ik ben benieuwd of de nieuwe kuip en ruit van 2018 eigenlijk beter zijn dan die van de oudere modellen?
Door een kleiner ruitje is het lawaai al een stuk minder op mijn 2016,maar ik ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden.
Heeft er al iemand ervaring ?
Dat kan zo maar is aangezien ik de QS heb van de FJ09, ietsje anders. Lengte blijft hetzelfde neem ik aan, maar er zijn genoeg van die stangen te krijgen dus de juiste vind je vast en zeker.
Ik heb precies hetzelfde met de ketting (losse o-ringen), tot nu toe nog geen klachten over het stellen of geluid oid
Ik dacht:Nog even een vraag over een Tracer 900. Zijn er grote verschillen tussen een 2016 model en een 2017 model?