YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Heeft dit niet ooit in een handleiding verkeerd gedaan, waarna er een correctie op is geweest? Zoiets staat me wel bij, al weet ik de details niet.
Broodje aap verhaal. Dit is herhaaldelijk nagevraagd (zeker in Duitsland) en steeds werd 5-15 mm als correct opgegeven. Neemt niet weg dat 5 mm niet te stellen is, al is het maar vanwege de fluctuatie van de speling als je het wiel draait...

Ook snapt geen enkele monteur dat de speling zo klein moet zijn, als ze het al weten..
 
Je haalt 2 dingen door elkaar. Het model van voor 2018 heeft een opgave van 5-15 mm (model 2017 weet ik niet zeker) en dat komt ook mede door de kortere achterbrug. Of andersom: vanaf model 2018 heeft de Tracer een 60mm langere achtervork.
Ik haal niets door elkaar, probeer alleen maar te voorkomen dat James_90 zijn aandrijfketting verkeerd afsteld. Want ik weet bijna zeker dat hij model 2018 rijdt omdat hij eind vorig jaar een qs heeft aangeschaft.
 
Ik heb een '17 met QS. En de ketting op 3cm (middenbok) = bijna strak als ik er op zit. Gaat al 50kkm goed.
Wat staat er in de handleiding vwb de kettingspeling?

Alles gaat over de 3 draaipunten en of/wanneer ze op 1 lijn komen..
 
Ik had een 2015 tracer, waarbij de speling op 15 mm max gezet werd door de importeur doen ik daar was met een voorwiel probleem.
Later door mij zelf ook die krappe waardes aangehouden en geen problemen gehad.( ingeruild met 42 000 km)
2017 hebben de tracers een paar updates gehad.
 
Ik had een 2015 tracer, waarbij de speling op 15 mm max gezet werd door de importeur doen ik daar was met een voorwiel probleem.
Later door mij zelf ook die krappe waardes aangehouden en geen problemen gehad.( ingeruild met 42 000 km)
2017 hebben de tracers een paar updates gehad.
Maar de wielbasis is pas sinds model 2018 veranderd...
 
Dit is i.i.g. de speling voor de Tracer 9 (GT) en hoe te meten. In de Service Manual staat het ook zo.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    117 KB · Weergaven: 42
Ik haal niets door elkaar, probeer alleen maar te voorkomen dat James_90 zijn aandrijfketting verkeerd afsteld. Want ik weet bijna zeker dat hij model 2018 rijdt omdat hij eind vorig jaar een qs heeft aangeschaft.
Je doet een aanname dat de beste meneer een 2018 model heeft omdat hij een QS heeft. Ik geef aan dat die aanname te kort door de bocht is, want model 2017 kon ook met een QS worden 'nachgerüstet'.

Vanaf model 2018 is de achterbrug 60 mm langer geworden (het rijwielgedeelte heeft een update gekregen), en daarmee is de opgave van de kettingspeling ook veranderd. Duidelijk toch?
 
Bedankt voor het meedenken allen!
Morgen hopelijk tijd naar het stellen te kijken.
Mijn Tracer is wel echt een 2018 model voor iedereens duidelijkheid :P
 
Wat staat er in de handleiding vwb de kettingspeling?

Alles gaat over de 3 draaipunten en of/wanneer ze op 1 lijn komen..
Handleiding: 5-15 mm op middenbok. En niemand doet dat, ook de dealer niet. Zijn al enorme discussies over geweest.
Zoals gezegd, 3 cm middenbok is bijna strak op strakste punt. (dit voor een '17).
 
Afgelopen weekend rondje door de Eiffel gedaan en een stukje door Luxemburg gereden. Fantastische wegen in Luxenburg maar let op veel controle door politie bij motorrijders op de gekste dingen, zoals lichtgevend hesje (€73), reflector achterkant (€73), kentekenbewijs (€170), en keurmerk in de uitlaat. Ik had geluk maar 2 andere groepen bij onze club niet.
Dus zoek even goed uit wat je allemaal bij je moet hebben.
 
Nou een lichtgevend hesje heb ik anders niet... Maar de rest wel.

noord Eifel blijf ik in het weekend sowieso weg in de zomer periode. Veel te druk
 
Afgelopen weekend rondje door de Eiffel gedaan en een stukje door Luxemburg gereden. Fantastische wegen in Luxenburg maar let op veel controle door politie bij motorrijders op de gekste dingen, zoals lichtgevend hesje (€73), reflector achterkant (€73), kentekenbewijs (€170), en keurmerk in de uitlaat. Ik had geluk maar 2 andere groepen bij onze club niet.
Dus zoek even goed uit wat je allemaal bij je moet hebben.
Waren het motoragenten?
 
Afgelopen weekend rondje door de Eiffel gedaan en een stukje door Luxemburg gereden. Fantastische wegen in Luxenburg maar let op veel controle door politie bij motorrijders op de gekste dingen, zoals lichtgevend hesje (€73), reflector achterkant (€73), kentekenbewijs (€170), en keurmerk in de uitlaat. Ik had geluk maar 2 andere groepen bij onze club niet.
Dus zoek even goed uit wat je allemaal bij je moet hebben.
Ik neem aan dat de heren in Duitsland bekeurd zijn of zijn ze in Luxemburg ook zo streng?
 
Ik vermoed Luxemburg, typische boetes van motoragenten daar. Futiliteiten als reflector, fluo hesje enz. 😡
 
....... Fantastische wegen in Luxenburg maar let op veel controle door politie bij motorrijders op de gekste dingen, zoals lichtgevend hesje (€73), reflector achterkant (€73), kentekenbewijs (€170), en keurmerk in de uitlaat. Ik had geluk maar 2 andere groepen bij onze club niet......
In Luxemburg dus.
Moet ik volgende week ook door.:] Toch maar even het hesje opgezocht. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan