YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Voor 3 september als het kan. Dan heb ik een motorvakantie gepland staan.

Geen interesse behalve als ie bij de tassen geleverd word, er staat een mooie Phantom Blue 2020 GT in de garage :+
Worden wel erg dure tassen voor je dan… Maar sorry dan kan ik je niet helpen ben ik bang. Iets te kort dag.
 
Worden wel erg dure tassen voor je dan… Maar sorry dan kan ik je niet helpen ben ik bang. Iets te kort dag.
Wel een goede tijd om je motor nu te verkopen, prijzen staan torenhoog momenteel. Geen probleem, dan ga ik ze nieuw bestellen. Thanks!
 
Wel een goede tijd om je motor nu te verkopen, prijzen staan torenhoog momenteel. Geen probleem, dan ga ik ze nieuw bestellen. Thanks!
Zeker! Twijfel alleen nog of ik ‘m particulier verkoop of aan een motorzaak. Heb geen zin in dat gedoe met proefritjes etc. Dus dan misschien maar wat minder vangen maar zonder gezeik ;-)
 
In april heeft mijn 9GT de door Yamaha voorgeschreven software update gehad. Vind dat hij sindsdien niet meer zo lekker loopt. Af en toe gelijk afslaan bij starten met warme motor. Daarna start hij wel weer gelijk en blijft dan goed lopen. Ook vind ik dat hij iets mindere goed oppakt. Wat me meer irriteert is dat als je het gas dichtdraaid, hij bij +/- 2200 á 2000 rpm even blijft hangen en dan kan pas verder zakt naar het stationaire toerental. Dus het afremmen op de motor functioneert dan niet lekker. Dit bij de dealer gemeld, maar deze zegt dan hij er niets aan kan zolang er geen nieuwe update van Yamaha komt. Na die update zo'n 5000 km. gereden.
Zijn er meer 9GT rijders die zoiets bemerkt hebben?
 
Dat blijven hangen van het toerental heb ik ook last van.
Kan ook zeer irritant zijn bij het naderen van een bocht (gas dicht), lijkt dan net of er vlak voor de bocht een beetje gas gegeven wordt.
 
Hebben jullie nog tips betreffende tankpads? Heb hier op tracer topic gezocht. Online zijn er veel verschillende qua prijzen. Geen idee waar ik op moet letten 🤷🏻‍♂️
 
Hebben jullie nog tips betreffende tankpads? Heb hier op tracer topic gezocht. Online zijn er veel verschillende qua prijzen. Geen idee waar ik op moet letten 🤷🏻‍♂️
De originele van de 900 vind ik het mooiste, maar ik weet niet of die op het nieuwe type 9 passen. Ik vind de huidige originele niet erg fraai namelijk.
1660745079350.png


Bij AZ Graphishop hebben ze ook wel mooie:

 
De originele van de 900 vind ik het mooiste, maar ik weet niet of die op het nieuwe type 9 passen. Ik vind de huidige originele niet erg fraai namelijk.
Bekijk bijlage 1794611

Bij AZ Graphishop hebben ze ook wel mooie:

Thanks! AZ graphishop heb ik in favorieten gezet. De huidige originele vind ik naast niet mooi ook behoorlijk aan de prijs. €87,- in totaal voor ‘Road to Fuji’ thema is gewoon marketing.
 
In april heeft mijn 9GT de door Yamaha voorgeschreven software update gehad. Vind dat hij sindsdien niet meer zo lekker loopt. Af en toe gelijk afslaan bij starten met warme motor. Daarna start hij wel weer gelijk en blijft dan goed lopen. Ook vind ik dat hij iets mindere goed oppakt. Wat me meer irriteert is dat als je het gas dichtdraaid, hij bij +/- 2200 á 2000 rpm even blijft hangen en dan kan pas verder zakt naar het stationaire toerental. Dus het afremmen op de motor functioneert dan niet lekker. Dit bij de dealer gemeld, maar deze zegt dan hij er niets aan kan zolang er geen nieuwe update van Yamaha komt. Na die update zo'n 5000 km. gereden.
Zijn er meer 9GT rijders die zoiets bemerkt hebben?
Beide problemen herken ik. Wat ik tegenwoordig wel doe is de motor afzetten met de noodknop. Als je dan de motor na een korte stop weer wil starten, hoor je bij het contact aanzetten de brandstofpomp niet. Ik zal deze methode ook eens navragen bij de dealer. Verder hou ik bewust de startknop een fractie langer in, waarmee ik het directe afslaan omzeil.

Het verhoogde toerental bij het afremmen op de motor herken ik ook, is inderdaad niet handig, zal ik ook melden.
 
Dat blijven hangen van het toerental heb ik ook last van.
Kan ook zeer irritant zijn bij het naderen van een bocht (gas dicht), lijkt dan net of er vlak voor de bocht een beetje gas gegeven wordt.
Doet de motor dat ook als je met de quickshifter terug schakeld?
 
In april heeft mijn 9GT de door Yamaha voorgeschreven software update gehad. Vind dat hij sindsdien niet meer zo lekker loopt. Af en toe gelijk afslaan bij starten met warme motor. Daarna start hij wel weer gelijk en blijft dan goed lopen. Ook vind ik dat hij iets mindere goed oppakt. Wat me meer irriteert is dat als je het gas dichtdraaid, hij bij +/- 2200 á 2000 rpm even blijft hangen en dan kan pas verder zakt naar het stationaire toerental. Dus het afremmen op de motor functioneert dan niet lekker. Dit bij de dealer gemeld, maar deze zegt dan hij er niets aan kan zolang er geen nieuwe update van Yamaha komt. Na die update zo'n 5000 km. gereden.
Zijn er meer 9GT rijders die zoiets bemerkt hebben?

Was vanmiddag bij de dealer (Yamaha select dealer). Problemen zijn inmiddels bekend bij Yamaha. Ze kunnen er niets aan verhelpen. ;(
Heeft met de emissie eisen te maken. Oude software terugzetten gaat niet.
Met een (eigenlijk illegale ecu flash) kun je dit verhelpen. Kosten zullen vermoedelijk zo rond de € 400,00 zijn. |(
 
Tijdens proefrit heb ik weinig problemen gehad met het dashboard. Nu vroeg ik me af of er onder jullie enkelen zijn die screenprotectors of ‘ontspiegelende folie’ hebben aangebracht?
 
Was vanmiddag bij de dealer (Yamaha select dealer). Problemen zijn inmiddels bekend bij Yamaha. Ze kunnen er niets aan verhelpen. ;(
Heeft met de emissie eisen te maken. Oude software terugzetten gaat niet.
Met een (eigenlijk illegale ecu flash) kun je dit verhelpen. Kosten zullen vermoedelijk zo rond de € 400,00 zijn. |(
Das jammer. Puur uit interesse; hoe zorgt een minder sneller terugloop van toerental voor minder emissie?
 
Die update had niets met emissie te maken, maar er waren mensen waarbij de motor afviel bij gas dicht. ( b.v op een rondende)
Dat gaf dan een gevaarlijke situatie.:?
Zal wel in Amerika gebeurt zijn en dan is de fabriek bang voor schade claims.8)7
Al had ik geweten was bij mij de update ook niet uitgevoerd.
 
Die update had niets met emissie te maken, maar er waren mensen waarbij de motor afviel bij gas dicht. ( b.v op een rondende)
Dat gaf dan een gevaarlijke situatie.:?
Zal wel in Amerika gebeurt zijn en dan is de fabriek bang voor schade claims.8)7
Al had ik geweten was bij mij de update ook niet uitgevoerd.
Nee, ik heb dat ook gehad. Op een T-splitsing af rijden, terug schakelen, en dood... Zonder verkeer in de buurt valt dat wel mee, maar tussen ander verkeer zit je wel even raar te kijken.
Die update heeft de motor wat rijker afgesteld. Dat merk je ook als je bergaf rijdt met het gas dicht; na de update roffelt hij wat meer.

Dat toerental dat wat hoger blijft kan ik dan weer niet plaatsen, maar misschien rijd ik gewoon wat hoogtoeriger.
Wat ik irritant blijf vinden is het aangrijpen van de koppeling. Dat kan soms héél plotseling zijn zonder rustig overgangsgebiedje.

Wat mij een beetje stoort is dat mijn motor 29 maart bij de dealer is geweest, en de terugroepactie staat nog steeds open volgens de RDW. Ik heb de dealer en Yamaha NL zelfs aangeschreven, maar er komt geen enkele actie of reactie. Ik denk dat ik de motor nog maar eens ga inplannen bij de dealer op een dag dat ik me toch verveel.

Carmo heeft overigens een mapping voor de Tracer 9(GT) zie ik net: MT-09 / FZ-09 / FJ-09 / 9GT racer : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
En ja, dat kost wat.
Ik vind het voor de Tracer niet nodig. Op mijn vorige motor, Super Tenere van 2010 was het een stuk belangrijker om de gasreactie wat vriendelijker te maken en de begrenzing in de eerste 3 versnellingen te verwijderen. Juist de meest bruikbare versnellingen waren daar beperkt.
 
Laatst bewerkt:
Die update had niets met emissie te maken, maar er waren mensen waarbij de motor afviel bij gas dicht. ( b.v op een rondende)
Dat gaf dan een gevaarlijke situatie.:?
Zal wel in Amerika gebeurt zijn en dan is de fabriek bang voor schade claims.8)7
Al had ik geweten was bij mij de update ook niet uitgevoerd.
Dat de update niets met de emissie te maken had, klopt. Dit hebben ze er gewoon bij gedaan. Mijn dealer erkende volmondig dat het een vervelend iets is.
 
Wat mij een beetje stoort is dat mijn motor 29 maart bij de dealer is geweest, en de terugroepactie staat nog steeds open volgens de RDW. Ik heb de dealer en Yamaha NL zelfs aangeschreven, maar er komt geen enkele actie of reactie. Ik denk dat ik de motor nog maar eens ga inplannen bij de dealer op een dag dat ik me toch verveel.
Even bellen met de dealer, ik had dit ook. Na een belletje konden ze dit oplossen.
 
Even bellen met de dealer, ik had dit ook. Na een belletje konden ze dit oplossen
Wat heb jij nu op je profielfoto staan? Een elektrische BMW scooter met een wel heel vlak zadel? 🤓 Is dat je nieuwe aanwinst?
 
Laatst bewerkt:
Wat heb jij nu op je profielfoto staan? Een elektrische BMW scooter met een wel heel vlak zadel? 🤓 Is dat je nieuwe aanwinst?
Haha ja, een bmw ce 04. Ondanks het strijkplank zadel is hij behoorlijk comfortabel. Qua beeld is het een bijzonder ding. Rijdt ook erg goed moet ik zeggen, heb geen last van buffeting en ik kan hem makkelijk even pakken als ik op pad ga. Max snelheid is 120 km/h. Range ongeveer 130 kmh. Ik red regelmatig 140, omdat ik erg veel tussendoor rij.
 

Bijlagen

  • IMG_20220807_135218.jpg
    IMG_20220807_135218.jpg
    452 KB · Weergaven: 38
Ah, mooi. Ik zag er laatst al 1 rijden, heeft qua aanzicht wel iets weg van de luxe sportieve wagens van BMW. Qua vlakheid van het zadel kan Yamaha er nog iets van leren 🙃...

Maak je het de Tracer's nog lastig bij het stoplicht?
 
Binnenkort weer eens een onderhoudsbeurtje uitvoeren en ik denk dat de remvloeistof ook wel aan vervanging toe is.
Nu denk ik erover om meteen stalen / staalflex leidingen te monteren. bijvoorbeeld HEL of TRW (achterrem) (voorrem)

Heeft iemand zoiets al een gedaan en bevalt het op de Tracer? of staat ie dan angstig snel stil en is het remmen niet meer te doseren ?
Op mijn vorige motor (TDM850 met goldspot klauwen) had ik ze ook en daar bevielen ze wel, maar die had geen ABS.

Ben eigenlijk een beetje benauwd dat als het ABS ingrijpt, dat zoveel harder en sneller is met staalfelx leidingen, dat je jezelf onderuit ABS't

Overigens: is remvloeistof wisselen (al dan niet in combinatie met het slangenpakket ) een beetje te doen voor iemand met voldoende gereedschap, sleutelervaring en een WPH , of is het zelfs voor een professional nog een kØtklus.
Ben wel van plan om een Mytivac of zo'n ontlucht-ding op perslucht te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan