YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik wacht op het Givi scherm, ik ben niet 100% tevreden met het huidige scherm. Ik vraag mij af of van de tracer 2018-2020 ook past. Het verschil met andere schermen is dat hier wat beugels bij zitten, waardoor ik de gok niet direct aan durf. De andere schermen van de 2018-2020 tracers passen wel op de nieuwe gt. Iemand hier ervaring met dit scherm?
Inmiddels antwoord van givi. Nog even geduld hebben denk ik. Augustus is Italië dicht.

the m.y.2021 of Tracer 900 is completely new and the accessory of the previous model are not compatibles.



At this link you have all the specific accessories for your motorcycle: https://www.givi.it/my-motorcycle/bike/yamaha/tracer-9-21

The increased screen is in development, monitoring this link to discover the item code
 
Staat veel water in de Biesbosch en een hoop mooie paarse hei / bloemen
 

Bijlagen

  • 9C2F73D3-6261-4FE1-95CE-C05E882C25D2.jpeg
    9C2F73D3-6261-4FE1-95CE-C05E882C25D2.jpeg
    125,5 KB · Weergaven: 30
Heeft er hier iemand al eens last van trillingen gehad bij remmen? Het is niet te voelen in de hevel zelf maar vooral in het stuur en chassis. Het komt voor bij aanremmen als de snelheid beneden 50 km/u komt. Dus net voor het moment van het loslaten van de rem. Het is niet de ABS. Betreft een Tracer 900 GT van 2020 met net 10K erop. Mijn voorband is sowieso aan vervanging toe (redelijk gecupt) maar na een inspectie aan de remschijven aan de voorkant lijkt het erop dat de rechtse schijf een lichte afwijking heeft. Gevalletje garantie?
 
Heeft er hier iemand al eens last van trillingen gehad bij remmen? Het is niet te voelen in de hevel zelf maar vooral in het stuur en chassis. Het komt voor bij aanremmen als de snelheid beneden 50 km/u komt. Dus net voor het moment van het loslaten van de rem. Het is niet de ABS. Betreft een Tracer 900 GT van 2020 met net 10K erop. Mijn voorband is sowieso aan vervanging toe (redelijk gecupt) maar na een inspectie aan de remschijven aan de voorkant lijkt het erop dat de rechtse schijf een lichte afwijking heeft. Gevalletje garantie?
Heb ik ook gehad, 2019 GT, ook rond de 10000 km. Werd pas kenbaar naar een tijdje rijden, dus warme remschijven.
Mijn dealer was heel couland, toen hij checkte regende het veel, dus koude schijven. Merkte toen niets, meten gaf een heel kleine afwijking van de schijven. Maar onder garantie vervangen. Weet alleen niet of Yamaha hier ook zo over dacht en het vergoed heeft.
 
Heb ik ook gehad, 2019 GT, ook rond de 10000 km. Werd pas kenbaar naar een tijdje rijden, dus warme remschijven.
Mijn dealer was heel couland, toen hij checkte regende het veel, dus koude schijven. Merkte toen niets, meten gaf een heel kleine afwijking van de schijven. Maar onder garantie vervangen. Weet alleen niet of Yamaha hier ook zo over dacht en het vergoed heeft.
Idd koud niet veel te merken. Ik ga het eens voorleggen, dan mogen ze er eens naar kijken.
 
het kan ook zijn als je veel remt en dus een hete schijf hebt tijdens lagere temperaturen dat je bij een verkeerslicht je voorremmen ingeknepen blijft houden... dan kan een schijf ook krom trekken.
 
het kan ook zijn als je veel remt en dus een hete schijf hebt tijdens lagere temperaturen dat je bij een verkeerslicht je voorremmen ingeknepen blijft houden... dan kan een schijf ook krom trekken.
Dan zou het bij beide schijven moeten gebeuren en dat is hier niet het geval.
 
Ik voel dat ook wel eens. Vooral als ik aantal keren stevig heb moeten remmen. Als ik dan bijna stilsta voel ik een soort van "schrankend of trillend" gevoel. Waarschijnlijk is dat de remblokken enigszins "happen" op de schijf. Ik stoor me er verder niet aan, omdat het niet altijd is. Alleen bij regelmatig stevig moeten remmen en warm weer. Ik hou overigs de remmen nooit aangetrokken (indien mogelijk) als ik stil sta.
 
Kan iemand eens opmeten hoe lang de LED plus knipperlichten zijn? Vanaf montagevlak tot aan einde knipperlicht...
 
Voor tracer 9 rijders:
Een SW-motech ION tasje met ION tank ring van een tracer 900 past gewoon op een tracer 9
 

Bijlagen

  • 70A02EB7-7F94-4BE9-8B54-024DBE6CE050.jpeg
    70A02EB7-7F94-4BE9-8B54-024DBE6CE050.jpeg
    351,6 KB · Weergaven: 48
Vraagje nog over de LED-Plus knipperlichten. Volgens mij blijft het stadslicht (witte lijntje) en achterlicht (rode lijntje) branden tijdens het knipperen. Valt het knipperlicht dan wel goed op?

Ik vraag dit omdat er geen fysieke afstand meer is tussen het knipperlicht en het andere licht. Ik kan me zo voorstellen dat het knipperlicht dan minder opvalt... Bijvoorbeeld de achterlichten met ingebouwd knipperlicht vind ik qua looks wel mooi, maar ook niet duidelijk....
 
Ik heb ze ook en vind de zichtbaarheid prima.
Je ziet wel eens (duitse?) auto’s waar de ledlamp uit gaat als het knipperlicht aan gaat, maar voor de led plus knippers is dat zeker niet nodig.
 
Vraagje nog over de LED-Plus knipperlichten. Volgens mij blijft het stadslicht (witte lijntje) en achterlicht (rode lijntje) branden tijdens het knipperen. Valt het knipperlicht dan wel goed op?

Ik vraag dit omdat er geen fysieke afstand meer is tussen het knipperlicht en het andere licht. Ik kan me zo voorstellen dat het knipperlicht dan minder opvalt...
Ik had deze op mijn vorige Tracer900GT. Ik en ook andere weggebruikers vonden deze juist erg duidelijk. Het originele achterlicht bestaat uit twee kleine lampjes. Met de combi knipperlichten ben je veel beter zichtbaar. Mijn huidige Tracer9GT heeft een duidelijker achterlicht, maar ik twijfel toch of ik deze combi knipperlichten er op laat monteren.
 
Ik heb ze ook en vind de zichtbaarheid prima.
Je ziet wel eens (duitse?) auto’s waar de ledlamp uit gaat als het knipperlicht aan gaat, maar voor de led plus knippers is dat zeker niet nodig.
Dit is inderdaad wat ik bedoel.... ze doen dat niet voor niks denk ik... maar om de zichtbaarheid van het knipperlicht te vergroten..
 
Woont er iemand van jullie in de buurt van Arnhem - Nijmegen - Doetinchem - Zutphen - Apeldoorn om de LED plus knippers eens live te bekijken?
 
Zit comfort...
Ik heb enige tijd geleden een comfort seat 2e hands gekocht voor mijn ´17 Tracer. Dat hielp een beetje tegen het houten kont effect.
Gedreven door inzichten op ander fora heb ik eens kritisch gekeken naar de hoek van het zadel (In hoge stand, ik ben 1m95).
Ik heb niet zozeer problemen met het naar de tank toe zakken, maar het zit toch niet helemaal optimaal.
Er zijn vele middelen om de voorkant van het zadel omhoog te brengen zodat het geheel vlakker wordt.
Zoals van mij verwacht kan worden koos ik de weg van de minste weerstand: ik verwijderde de achterste rubber steun doppen, en plaatste 3 stuks gestapelde anti-glip meubel viltjes. Ook zaagde ik een pasnok aan de achterkant af. Dit maakt de achterkant ~1 cm lager, de voorkant blijft natuurlijk gelijk.
Het netto resultaat is dat het zadel vlakker ligt. Ik heb er nog niet mee gereden, maar statische tests zijn veelbelovend. Mijn bibs wordt nu prettiger belast. YMMV
Mijn stelling: het zadel is niet zozeer te hard, maar de hoek deugt niet.
 
Een setje kontkralen doet ook wonderen. Zorgt dat er lucht tussen de bips en het zadel kan en het werkt bijna als stoelmassage wat weer goed is voor de bloedsomloop.

ik had ze op de XT en ben er in 1 dag mee van Göteborg naar rotterdam gereden en dat is ook toch bijna 1100km.

gekocht via beadrider.com
 
Goedemorgen tracer eigenaren, ik ben me aan het oriënteren voor een allroad/toer motor naast m'n huidige motor. Ik ga de motor vooral gebruiken voor tripjes richting de bergen met duo en koffers. Mijn vraag is dus; is dit beetje te doen met deze motor of schiet bijvoorbeeld de vering te kort en moet deze sowieso aangepast worden? Er staat al een proefrit gepland op een GT, maar dat is natuurlijk een moment opname dus daarom mijn vraag aan jullie ervaringsdeskundigen 😉
Alvast bedankt! Gr Ray
 
Goedemorgen tracer eigenaren, ik ben me aan het oriënteren voor een allroad/toer motor naast m'n huidige motor. Ik ga de motor vooral gebruiken voor tripjes richting de bergen met duo en koffers. Mijn vraag is dus; is dit beetje te doen met deze motor of schiet bijvoorbeeld de vering te kort en moet deze sowieso aangepast worden? Er staat al een proefrit gepland op een GT, maar dat is natuurlijk een moment opname dus daarom mijn vraag aan jullie ervaringsdeskundigen 😉
Alvast bedankt! Gr Ray
Ik heb geen ervaring met duo maar wat ik hier zo nu en dan heb gelezen is dat de standaard vering icm een duo + bagage tekort schiet. Ik zelf heb een schokdemper van Wilbers laten plaatsen (641). Echt een positief verschil mbt de originele.

Is je huidige motor een XJR1300? Dan zou je ook een FJR 1300 kunnen overwegen, zelfde blok maar uiteraard veel meer tour gericht.
 
Ik heb geen ervaring met duo maar wat ik hier zo nu en dan heb gelezen is dat de standaard vering icm een duo + bagage tekort schiet. Ik zelf heb een schokdemper van Wilbers laten plaatsen (641). Echt een positief verschil mbt de originele.

Is je huidige motor een XJR1300? Dan zou je ook een FJR 1300 kunnen overwegen, zelfde blok maar uiteraard veel meer tour gericht.

Ik heb geen ervaring met duo maar wat ik hier zo nu en dan heb gelezen is dat de standaard vering icm een duo + bagage tekort schiet. Ik zelf heb een schokdemper van Wilbers laten plaatsen (641). Echt een positief verschil mbt de originele.

Is je huidige motor een XJR1300? Dan zou je ook een FJR 1300 kunnen overwegen, zelfde blok maar uiteraard veel meer tour gericht.
Bedankt voor je reactie. Fjr is geen optie, te zwaar log zithouding niet fijn enz😉
 
Goedemorgen tracer eigenaren, ik ben me aan het oriënteren voor een allroad/toer motor naast m'n huidige motor. Ik ga de motor vooral gebruiken voor tripjes richting de bergen met duo en koffers. Mijn vraag is dus; is dit beetje te doen met deze motor of schiet bijvoorbeeld de vering te kort en moet deze sowieso aangepast worden? Er staat al een proefrit gepland op een GT, maar dat is natuurlijk een moment opname dus daarom mijn vraag aan jullie ervaringsdeskundigen 😉
Alvast bedankt! Gr Ray
Goedemorgen Ray, daar is hier al was discussie over geweest.. ikzelf zou zeggen: als je vaak met duo en bepakking rijdt, kom je sowieso bij het nieuwe model uit ivm de maximaal toegestane belading..

Over de standaard vering van de oudere modellen kan ik niet veel zeggen, maar veelal zijn ze te slap afgeveerd. Duo of sportief gebruik zal daar niet toe bijdragen. Heb zelf model 2019 met daarop een Hyperpro emulsie en Andreani's...🙂
 
Terug
Bovenaan Onderaan