Yamaha TRX850 topic deel 10

Zo ziet het er bij mij uit.
Maar deze TRX komt uit Duitsland, mijn andere TRX had het gereedschap op de bodem liggen, volgens mij is dat een slothouder binnen werk 🤷‍♂️
 

Bijlagen

  • 20240205_160222.jpg
    20240205_160222.jpg
    324,2 KB · Weergaven: 0
  • 20240205_160132.jpg
    20240205_160132.jpg
    397,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240205_160116.jpg
    20240205_160116.jpg
    345,2 KB · Weergaven: 0
Ja dat lijkt me origineel. Er past een specifiek beugelslot in. Kon je vroeger van Yamaha kopen. Ik had al een beugelslot dat er toevallig precies in past.
 
Ben net terug, proefritje gemaakt, lekkere old school sportmotor, zag er allemaal prima uit en voelde allemaal erg goed.

Na mijn R6 was ik al een beetje sceptisch en dacht en hoopte dat deze iets minder radicaal voorover zou zitten, maar ik ben wat kort van stuk, dus de zit is voor mij teveel voorover, en dat is niet lekker relaxed rijden. Ik neem dus definitief afscheid van dit segment..... Dat ligt aan mijn lichaam (en leeftijd?), niet aan de motor. Op de foto ziet 't er wat anders uit dan hoe 't uitpakt in de realiteit. Misschien als er een iets hoger stuur op zou zitten zoals een superbike stuurtje, dan zou het misschien nog wel gaan, maar as-is (standaard) wordt dit 't niet. Viragootje blijft nog even. Was best koud ritje op de choppert trouwens....
Ah da's jammer. Voor mij is de TRX dan juist weer ideaal omdat het een van de weinige sportieve motoren is waar ik met mn 1,95m nog fatsoenlijk op pas. Wel een heel mooi exemplaar zo te zien.😍
 
Ik ken het van de zit houding, mijn lief is ook niet al te groot, gewoon klein met haar 1.58 ;).

De TRX eens flink verlaagd, met de voeten ging het wel, maar ze kon dus niet met armen bij het stuur, dus een punt er achter gezet. Nu heeft ze een Suzuki sv650a , die is ook verlaagd en dat gaat prima.

Bij de verkoper stond ook een SV1000, ook even geprobeerd, zat voor mijn gevoel nog beroerder dan de TRX.... Maar ik ben ook niet meer gewend na 3 jaar R1200RT en de choppert.....
 
Het is eigenlijk heel raar, als ik de foto bekijk van mezelf terwijl ik erop zit, valt 't nog best mee, maar zo voelde 't dus niet..... De buik zal wel in de weg zitten.....😆
 
Het is eigenlijk heel raar, als ik de foto bekijk van mezelf terwijl ik erop zit, valt 't nog best mee, maar zo voelde 't dus niet..... De buik zal wel in de weg zitten.....😆
Nee volgens mij de vorm van de tank, maar aan de andere kant. Er zijn er hier 2 die rond de 195 zijn en die vinden de zit heel fijn. Dus als je dan 158 bent ja. Dan ben je te klein.

Nu maar hopen dat ze dit niet leest. :+ .

Maar ze is wel happy met haar SV650 van 2021.
En dat is het belangrijkste vind ik.
 
Nee volgens mij de vorm van de tank, maar aan de andere kant. Er zijn er hier 2 die rond de 195 zijn en die vinden de zit heel fijn. Dus als je dan 158 bent ja. Dan ben je te klein.

1.68

Nu maar hopen dat ze dit niet leest. :+ .

maak je geen zorgen, de SV1000 was al veel ouder.....

Maar ze is wel happy met haar SV650 van 2021.
En dat is het belangrijkste vind ik.

Volledig mee eens!!
 
Ja, het was weer eens heftig nat. Was blij met de Pilot Power 3's die eronder zitten, die kunnen wel wat water aan.
Nou vandaag hier in het zuiden geen last gehad.
Heerlijk weer, niet normaal. Dus lekker vanmiddag de TRX uitgelaten. Lekker stukje gereden op de grens van Duitsland en Nederland.
Ja dan kom je met een }) op je gezicht thuis.
Morgen weer werken, das minder .
 
Nou afgelopen week nieuwe beugels gebogen voor mijn rek. Nu is de beugel uit een stuk gebogen. Nog een stukje er bij geplaatst, nu is het klaar. Als het wat warmer is ff zwart spuiten.

In april is weer tijd om te gaan kamperen, en dan wordt het rek uitgetest.
Nog liefhebbers om mee tegaan.
show je tent naast je motor kampeer weekend 2024
My two cents: In voorwaartse en achterwaarste richting is het nu iets verbeterd doordat je ze hebt doorgekoppeld met die bocht onderin en dat schoortje naar voren toe. Maar helemaal stabiel is het nog niet.
In zijwaartse richting is je constructie echter nog relatief zwak. Je hebt de buizen geplet bij de boutverbindingen en bovenin bij de hoek onder het kunststof plateau maar het zijn juist deze dunne geplette delen die de krachten in zijwaartse richting moet overbrengen. In constructieve termen zijn die plekken zo meer een 'scharnier' en geen 'momentvaste hoek'. Ik weet niet hoeveel gewicht op het rek wilt aanbrengen maar onderschat niet de krachten die optreden door rijwind of bijvoorbeeld doordat je een verkeersdrempel iets te enthousiast meeneemt. Je hoeft niet eens overdreven hard over een verkeersdrempel te rijden om het gewicht van een volwassen vent los te wippen van de buddyseat weet ik uit ervaring.
Doe ermee wat je wilt maar wees je er bewust van.
 
My two cents: In voorwaartse en achterwaarste richting is het nu iets verbeterd doordat je ze hebt doorgekoppeld met die bocht onderin en dat schoortje naar voren toe. Maar helemaal stabiel is het nog niet.
In zijwaartse richting is je constructie echter nog relatief zwak. Je hebt de buizen geplet bij de boutverbindingen en bovenin bij de hoek onder het kunststof plateau maar het zijn juist deze dunne geplette delen die de krachten in zijwaartse richting moet overbrengen. In constructieve termen zijn die plekken zo meer een 'scharnier' en geen 'momentvaste hoek'. Ik weet niet hoeveel gewicht op het rek wilt aanbrengen maar onderschat niet de krachten die optreden door rijwind of bijvoorbeeld doordat je een verkeersdrempel iets te enthousiast meeneemt. Je hoeft niet eens overdreven hard over een verkeersdrempel te rijden om het gewicht van een volwassen vent los te wippen van de buddyseat weet ik uit ervaring.
Doe ermee wat je wilt maar wees je er bewust van.
Bedankt voor jou opmerkingen, ik zal eens kijken of ik hier nog iets mee kan doen. Ik neem wel allemaal lichtgewicht spul mee. Maar het zal toch wel snel een kilo of 6 per zijkant zijn. Dus met de tas er bij kom je al gauw richting de 8 kilo.
Boven op het rek zal ook iets van 6 kilo komen.
 
Dit zijn de achterlichtjes waarmee mijn TRX kwam. Doen het prima, maar mooi is anders. De linker is flink gesmolten in het verleden en de handmatig 'rond'gemaakte gaten geven het ook niet echt een profi uitstraling.
Ik heb de binnenkant bekeken en het lijkt erop dat ik gewoon een originele erin kan hangen, dus dat ga ik maar eens proberen.

20240209_172359.jpg
 
Bedankt voor jou opmerkingen, ik zal eens kijken of ik hier nog iets mee kan doen. Ik neem wel allemaal lichtgewicht spul mee. Maar het zal toch wel snel een kilo of 6 per zijkant zijn. Dus met de tas er bij kom je al gauw richting de 8 kilo.
Boven op het rek zal ook iets van 6 kilo komen.
Je kan altijd nog terugvallen op een rekje van Renntec (heb ik zelf ook. redelijk sturdy dingetje.)
Luggage Racks :: Yamaha TRX850 (1996-1999) Luggage Carrier Rack

trxluggage.jpg


Of 'voor wehnagh' deze 2e handse van een andere hobbybob:
Yamaha TRX 850 4UN Bj 1996 - Luggage rack luggage rack self-made A153
 
Je kan altijd nog terugvallen op een rekje van Renntec (heb ik zelf ook. redelijk sturdy dingetje.)
Luggage Racks :: Yamaha TRX850 (1996-1999) Luggage Carrier Rack

Bekijk bijlage 1976477

Of 'voor wehnagh' deze 2e handse van een andere hobbybob:
Yamaha TRX 850 4UN Bj 1996 - Luggage rack luggage rack self-made A153
Ik had al meer rekjes gezien, maar ik had nog een hoop buis liggen en had zoiets, daar moet ik zelf toch ook iets van kunnen maken. Komt goed maar eerst een nieuwe voorband er op. Die is aan vervanging toe. Komt een 120-70 op te liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan