Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha TRX850 topic deel 10

Das mooi klote, wel aardig van die man om je ff thuis te brengen.
succes met het opknappen,maar als ik het zo lees dan gaat dat wel lukken.
 
Oei, doet mij terugdenken aan precies zo'n gevalletje dat ik had met mijn nagelnieuwe CB500 Four. Mijn eerste echte nieuwe motor, vele weken vakantiewerk, lang sparen en meteen op een van de eerste ritjes dat
 

Hier een inwoner van Hoogland!

De website deed het hem idd, kwam me bekend voor maar wist niet meer waar van.

Je zult me meestal op de Deauville zien rijden, de TRX gebruik ik vooral voor Mooiweer ritjes en liever niet naar het werk.

Maar mocht je een blauwe zien rijden in de buurt, dan bestaat de kans dat ik dat ben!
 

Balen zeg! Succes met de reparatie!
 
Succes Tarwetijger,

Mijn trx-je ook aan't verbouwen...
Wat denken jullie hiervan?

En de teller is ook aangepast

Grtjes
 
Laatst bewerkt:
Nog een tip!

Als de voorvork uit de motor moet....



Voila, geen gekul met steunen en bokken...
Beetje fysica en logica...en het kost geen geld!
Een versleten kastrol! Vlaams voor kookpot
 
Mijn trx-je ook aan't verbouwen...
Wat denken jullie hiervan?
Dat zal mooi zijn als het gespoten is.
Nu de vorkpoten toch er uit zijn,zou ik ook ineens het T-stuk demonteren en de lagers eens opnieuw invetten.
 
Laatst bewerkt:
Luc,
Inderdaad balhoofdlagers beetje soigneren kan nooit kwaad.
Passing kuipwerk is goed, kuip komt van poly 26...
Grtjes
 
Ik ben gisteren op een hobbelige dijk mijn rugzitje zomaar! kwijtgeraakt. Heeft toevallig iemand er nog eentje liggen?
 
Dag heren, heb een probleem. Na het zorgvuldig vervangen van de naaldbuizen en het repareren van de benzinekraan.

De benzinekraan had bij het membraan (?) Een knikje in het ronde metalen plaatje, waardoor er blijkbaar geen vacuum ontstond en de kraan altijd benzine doorliet. Hier kwam ik overigens bij toeval achter bij het afkoppelen van de benzinekraan toen ik bij de carburateurs moest komen. Deze bleef lekken. Tikkie teruggebogen en liep toen alleen door bij pri.
Na het vervangen van de naaldbuizen, wat overigens hard nodig was, merkte ik kort daarna geen probleem. Maar later tijdens het rijden en nu nog lijkt mijn motor te 'stokken' bij het optrekken tussen 2700 en 3100 toeren. Ik moet veel gas geven om hem er doorheen te trekken. Bij het afzakken vanuit hoge toeren blijft hij er ook in 'haken' en moet je weer een peut gas geven.
- stuk erger bij koude motor.
- veel minder in hoge versnelling.
- met choke iets open geen probleem.
- positie benzinekraan geen invloed.
- stationair geen enkel probleem.

Wie lost mijn raadsel op? Te arm afgesteld ineens? Naaldjes één tikkie terug voor iets meer toevoer?
 
Kennisgeving voor omleiding

ik zou het in eerste instantie bij de naaldhoogte zoeken. toen ik de mijne vervangen heb was er ook duidelijk zichtbaar dat de buisje ovaal waren gesleten. ik moet nu wel de choke gebruiken met koude start bijvoorbeeld. dus de afstelling is wel verandert en vraagt om aanpassing.

voor wat het waard is, mijn idee: naald omhoog
 

Naald dus iets verder terug bedoel je, zodat hij sneller meer benzine krijgt toch? Ik kan me ook niet voorstellen dat het iets anders is want de rest is gewoon hetzelfde gebleven. Het moet echt de naaldpositie zijn omdat de ruimte om de naalden nauwer geworden is door die nieuwe buizen.

Even kijken wat onze andere TRX experts denken!

Ik heb trouwens een prachtige dag in lelystad gehad laatst, heb de bochttechniek nu echt te pakken! Heeeeerlijk gevoel!!

 



Ik hoopte ook dat mijn idee beaamd zou worden
maar dat lijkt me inderdaad het logische gevolg van beter afsluitende naald en buis passing.

na mijn aanpassing (tovami setje (incl sproeiers etc) bij pieter vandaan) moest de boel ook weer even gesynchroniseerd worden.

ik kreeg dat maar niet voor elkaar he achteraf gezien vrij eenvoudig
 
Hallo trx-ers,

Heeft iemand ervaring met,
Andere radiateur, bv groot aluminium sbk
Andere olie-koeler?
Ik hoor het graag,

Grtjes uit Turnhout (B).
 
Ja ik heb een dikkere alu radiator. Van Ebay, made in China.
Oliekoelers heb ik wel online gezien maar is niet echt nodig.
Een R6 rad is ook mooi (gebogen) maar past niet zonder aanpassingen.
Wordt de jouwe te warm?
 
@Tarŵetijger,
Neen geen koel problemen eigenlijk, maar mijn radiator is niet meer mooi,
Zo'n chinees exemplaar zie ik wel zitten als de kwaliteit, paswerk goed is.
Grtjes Jochen
 

Je schrijft dat je alleen de naaldbuizen hebt vervangen. Normaal gesproken vervang je ze als set, buis en naald. Het zijn niet alleen de buizen die ovaal worden, maar in de naalden ontstaat ook een soort van deuk. Vaak wordt gezegd dat dit komt door het trillen van de 1-cilinder, maar dat is maar een deel van het verhaal. Grootste oorzaak van de naald/buis slijtage is de vloeistof stroom. 850 cc met twee cilinders geeft een behoorlijke aanzuiging, waardoor de vloeistof met hoge snelheid langs de buis/naald stroomt. Slijtage van de naald zul je vooral zien op de plaatsen waar in het buisje de zijgaatjes zitten. Mocht je de naalden niet hebben vervangen luist mijn devies/advies. Als nog doen.
 
Vandaag de teller op 60.000 km zien gaan. Nu officieel een oud barrel dus.
Maar het blijft een fijne brommer.