Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bingo! Excellent research. Website op de kont gaf het weg zeker? Klinkt mooi he, Bos dempers?! Stuitte bij toeval op je bericht. Ff aangemeld om terug te kunnen zwaaien 'Die gozer' ben ik, Erik-Jan uit Amersfoort. Rijbewijs inderdaad behaald bij MotoJon. 3,5 jaar en 35000km geleden. Rij woon-werk op een TDM 850 '98 en kon vorig jaar een TRX' 96 overnemen van Jon voor erbij. Beide worden het hele jaar door gebruikt. De TRX alleen bij droog weer en boven nul.
Die actiefoto is tijdens een circuittraining op het politiecircuit in Lelystad. Daar heb ik de kwaliteiten van deze topstuurfiets flink kunnen verkennen. Dat hoef ik in dit deel van het forum niet verder toe te lichten
Amersfoort heeft idd meer TRX-rijders. Bij mij in de wijk spot ik regelmatig een zwarte.
Affijn. We zwaaien!
Van de week een klein ongelukje gehad.
Een auto voor mij stond net iets eerder stil voor een voorrangskruispunt dan ik had bedacht. Knalde rechtsvoor op de linker achterkant van de auto.
[afbeelding]
Kuip staat nu finaal schuin op de motor (zie je niet zo goed op de foto). 'Geluk' bij een ongeluk, echt alleen de kuip (en het bijhorende framepje) zijn beschadigd, koplamp, spiegel, knipperlicht, voorvork etc. is allemaal ongeschonden.
Ik ga een kuip die ik nog heb in de bijpassende kleuren laten spuiten en dan is het relatief eenvoudig weer klaar denk ik, maar BAH, ik had de motor net een beetje klaar.
Zelf heb ik ook niks, ben zelfs overeind gebleven.
De automobilist was de meest relaxte persoon om tegen aan rijden die je kunt verzinnen. Hij vond het vervelender voor mij (motor stuk) dan hemzelf (wat krasjes op de bumper). Toen bleek dat ik niet meer kon rijden (stuur draaide niet meer goed), heeft hij me zo even thuis gebracht.
Dat zal mooi zijn als het gespoten is.Mijn trx-je ook aan't verbouwen...
Wat denken jullie hiervan?
Staat goed die dubbele koplampLuc,
Inderdaad balhoofdlagers beetje soigneren kan nooit kwaad.
Passing kuipwerk is goed, kuip komt van poly 26...
Grtjes
Oeps!Ik ben gisteren op een hobbelige dijk mijn rugzitje zomaar! kwijtgeraakt. Heeft toevallig iemand er nog eentje liggen?
Kennisgeving voor omleiding
ik zou het in eerste instantie bij de naaldhoogte zoeken. toen ik de mijne vervangen heb was er ook duidelijk zichtbaar dat de buisje ovaal waren gesleten. ik moet nu wel de choke gebruiken met koude start bijvoorbeeld. dus de afstelling is wel verandert en vraagt om aanpassing.
voor wat het waard is, mijn idee: naald omhoog
Naald dus iets verder terug bedoel je, zodat hij sneller meer benzine krijgt toch? Ik kan me ook niet voorstellen dat het iets anders is want de rest is gewoon hetzelfde gebleven. Het moet echt de naaldpositie zijn omdat de ruimte om de naalden nauwer geworden is door die nieuwe buizen.
Even kijken wat onze andere TRX experts denken!
Ik heb trouwens een prachtige dag in lelystad gehad laatst, heb de bochttechniek nu echt te pakken! Heeeeerlijk gevoel!!
[afbeelding]
Ik heb nog wel een gebruikte in goede staat liggen.joebiker schreef op 10 juni 2017 @ 16:10
Neen geen koel problemen eigenlijk, maar mijn radiator is niet meer mooi,
Dag heren, heb een probleem. Na het zorgvuldig vervangen van de naaldbuizen en het repareren van de benzinekraan.
De benzinekraan had bij het membraan (?) Een knikje in het ronde metalen plaatje, waardoor er blijkbaar geen vacuum ontstond en de kraan altijd benzine doorliet. Hier kwam ik overigens bij toeval achter bij het afkoppelen van de benzinekraan toen ik bij de carburateurs moest komen. Deze bleef lekken. Tikkie teruggebogen en liep toen alleen door bij pri.
Na het vervangen van de naaldbuizen, wat overigens hard nodig was, merkte ik kort daarna geen probleem. Maar later tijdens het rijden en nu nog lijkt mijn motor te 'stokken' bij het optrekken tussen 2700 en 3100 toeren. Ik moet veel gas geven om hem er doorheen te trekken. Bij het afzakken vanuit hoge toeren blijft hij er ook in 'haken' en moet je weer een peut gas geven.
- stuk erger bij koude motor.
- veel minder in hoge versnelling.
- met choke iets open geen probleem.
- positie benzinekraan geen invloed.
- stationair geen enkel probleem.
Wie lost mijn raadsel op? Te arm afgesteld ineens? Naaldjes één tikkie terug voor iets meer toevoer?