Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha TRX850 topic deel 10


net wat Theo al aangeeft, een airbox bouwen van bijvoorbeeld aluminium plaat.
wij hebben dat nu een paar maal gedaan, en het is afdoende.

groet,

Pieter
 
Meer geluid uit de standaard dempers, het binnenpijpje eruit halen en dan een kortere wel weer terug plaatsen.
Anders klinkt hij nergens naar.

Dus her uitgaande pijpje, daar zit nog een heel eind aan, los maken en eruit wrikken.
 
Ik heb er met een rondegatenzaag omheen `geboord' gat iets van 40 mm.en daarin een buisje 40 mm ca 10 cm lang terug geplaatst. Klonk al veel beter. Van binnen zie je dan dit.
 
het originele pijpje is ca 30 cm enheeft een bocht, loopt door het tussenschot heen. met deze aanpassing krijg je in ieder geval het idee dat je hem kunt horen boven de rijwind uit.

daarna ga je alsnog denken over andere dempers.....

je kunt ook meteen op zoek gaan, scheelt ook heel wat gewicht
 
wij nemen een iets dikkere buis, rond 48 mm en 120mm lang.
sierkapje verwijderen, originele buis losboren met gatzaag 50mm.
buis D=48 even een tik met een hamer geven voor een vlak kantje op een uiteinde, dan naar binnen steken met het vlakke kantje boven.
dan heb je dezelfde hoek als van het eindpijpje op het sierkapje.
buis ong. 15mm laten uitsteken en rondom aflassen.
beetje hittebestendige verf er op, kapje monteren en broemm!!!
 
Heren,

Ik heb onlangs een setje "bluespots" gekocht in een opwelling. Het idee is om de standaard remklauwen te vervangen als upgrade. Kunnen jullie me vertellen of dit gewoon een kwestie is van oude eraf, nieuwe erop of zijn er aanpassingen nodig? En is het zinvol om ook op zoek te gaan naar een andere rempomp, of geeft het vervangen van de klauwen al verbetering in de vertraging?

Bvd!

Groet,

Piet

PS: ik ben niet erg technisch (understatement), dus piccies zouden helemaal geweldig zijn.....
 

De bluespots passen zonder aanpassingen. Uiteraard moet je wel ontluchten.
Ze geven al een verbetering in combinatie met de originele rempomp, maar een bijpassende pomp vind ik net effe fijner. Geeft veel meer feeling.
De diameter van de originele pomp is eigenlijk te groot waardoor je met een kleine beweging al veel remvloeistof verplaatst. Daardoor gebeurt er al veel bij een beetje knijpen, maar je moet wel wat harder knijpen.
De bijpassende pomp (R1/R6) is kleiner waardoor je een grotere beweging moet maken. Daardoor kun je wel veel beter doseren en heb je dus meer feeling.
 

Dank! Ik ga eerst de klauwen installeren en kijken hoe dat bevalt. Ben al lang blij dat er geen addertje onder het gras zit bij het vervangen.
 

Is gewoon plug and play Piet, ik heb ze ook. Je moet wel je remolie verversen en ontluchten, zou even een how-to opzoeken en flink wat oude t-shirts bij elkaar zoeken ter bescherming van je lak en staal.

 
Laatst bewerkt:
Dank! Ik ga eerst de klauwen installeren en kijken hoe dat bevalt. Ben al lang blij dat er geen addertje onder het gras zit bij het vervangen.

Mocht je je er toch niet mee vertrouwen, remmen zijn toch een vrij belangrijk onderdeel van je motor, dan kan je altijd eens op zaterdagochtend langskomen, dan kan je het onder begeleiding doen. leer je er wellicht ook nog wat meer van. en wij hebben hier een remvloeistof zuiger op perslucht, dus dan knoeit het ook minder..

heb je trouwens wel stalen remleidingen op je TRX? dat heeft veel meer invloed op het direct remmen dan de BlueSpots....
 


Kan het ook zijn dat mijn spanningsregelaar het begint te begeven al je het verhaal hierboven leest?
mijn accu was namelijk leeg toen ik hem vrijdag wilde starten. Nooit eerder gehad
 
Ik heb wel een keer gehad dat mijn Blackbird begon te sputteren en uitviel en toevallig was ik net bij een afrit naar een tankstation. Benzine getankt, maar ja die was verder niet op. Starten deed 'ie niet maar met veel moeite aangeduwd en kon weer verder rijden, meteen naar de garage en het bleek aan een bijna dode accu te liggen, de spanningsregelaar was verder prima. Nieuwe accu en sindsdien geen problemen meer gehad.
Bij langdurig hoge toeren (170+) moeten er veel vonkjes komen en die spanning komt denk ik meer uit je accu dan uit je dynamo op dat moment. Als je accu zwak is trekt hij dat misschien niet zo lang? Vervolgens te lage spanning voor het hoge aantal vonken en hij krijgt te zwakke of te weinig vonken en gaat sputteren. Vervolgens ga je langzamer rijden en dan kan de dynamo het in z'n eentje bijbenen.
Goede theorie toch
 
Laatst bewerkt: