Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha TRX850 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trixz

MF veteraan
20 jul 2005
6.506
304


TRX-rijders kunnen zich hier bekend maken en lekker ouwehoeren over hun prachtige twin!


------------Hier staat DEEL 1 én DEEL 2 voor diegene die historie willen zien ------------


Meet, Greet and Ride 2007
---------------------- in organisation by Fuzz10 and M@thijs ??-----------------------------

De 1e TRX MEET,GREET & RIDE (2006) heeft op 10 JUNI plaatgevonden te VORDEN(Achterhoek)

Deelnemers waren;

- Trixz
- Petrus
- TR@X
- noef
- Fuzz10
- anTRiX
- T-power
- Rattle-Head
- TRXArnold
- Wytze850


Foto's voor een impressie...












Engine TRX850:
Engine type = 4-Stroke DOHC 5-Valve Cylinder
Cylinder arrangement = Parallel twin
Displacement = 849 cc
Bore x stroke = 89.5 x 67.5 mm
Compression ratio = 10.5:1
Maximum power (ISO)= 61kW / 82bhp @ 7,500 rpm
Maximum torque = 84N-m / 62ft/lb 6,000 rpm
Lubrication Pressurised = Dry Sump

Transmission TRX850:
Clutch type = Coil spring Wet multiple disc
Transmission type = Constant mesh 5-speed
Gear ratios = 1st: 2.571, 2nd: 1.850, 3rd: 1.428, 4th: 1.173, 5th: 1.037

Frame and Suspension TRX850:
Frame Type/Material = Diamond / Steel Tube
Caster/Trail = 25 degrees / 99 mm
Tyre size (front-rear) = 120/ 60-ZR17 / 160/ 60-ZR17
Brake type (front and rear) = Hydraulic Dual Disc/ Single Disc
Suspension type = Telescopic / Swinging arm
Suspension Adjustment (front) = Spring Preload / Damping
Suspension Adjustment (rear) = Spring Preload/ Rebound/ Compression Damping

Performance TRX850:
Max. Speed = 224kmh/ 139mph
Standing quarter mile (400m) = 11"80secs @183kph/113mph
Power BHP = 76 @7,400rpm
Torque ft/lb = 56 @5,900rpm
Rolling acceration 60kmh-100kmh (37.5mph-62,5mph) in 3rd = 4.4 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 3rd = 4.5 secs
Rolling acceration 80kmh-120kmh (50mph-75mph) in 5th = 7.3 secs
Rolling acceration 60km/h-140km/h (37,5mph-87,5mph) in 5th = 15.8 secs
Power to Weight = 0.43 bhp/kg
Fuel Consumption = 45-50mpg

Weights and Measures TRX850:
Length = 2,070 mm
Width = 705 mm
Height = 1,155 mm
Seat height = 795 mm
Wheelbase = 1,430 mm
Ground Clearance = 140 mm
Dry weight = 188 kg
Fully equipped = 206 kg
Engine oil capacity = 4.2
Fuel tank capacity = 18 litres






Links:
TRX850 Germany site
nog een TRX Germany site
TRX picture op BIKEPICS
Zweedse TRX-fanaat
TRX worldregistration site
Franse TRX site 1
Franse TRX site 2
SpondonTRX homepage
YAMAHA TRX850 enthusiasts
TRXfiles UK
Japanse site
Konepool's TRX page
Japanner zijn TRX
Japanse site 2
Duitse test uit 1996
Tjechiesche TRX site
TRX club Denmark

Dé lijst van dé 34! MF TRX riders and one woman ;

- Alias



- Angus


Data:
* Akrapovic single exhaust


- anTRiX




- Aruod


- Derkster



- Dyno_jet



- Ed@TRX



- Fuzz10



(c)2006 Ad Kievit (http/www.wegraceinfo.nl)


- Hazes



- Jobo *streetfighter(look) TE KOOP


Data:
* 1996
* Zwart aangepast frame
* De complete "kont"van een duc monster
* Geen kuip
* Ronde koplamp
* Meesturende tellers en koplamp
* Kevlar remleidingen
* Ingekorte race uitlaten

Wanted:
* ABM stuur met kroonplaat
* Home made achterbrug van dubbele buis (volgt)



- Kars



Data:
* 1998
* ABM kroonplaat
* ABM superbike stuur
* Stahlflex remleidingen
* Bugspoiler
* K&N filter
* Laser Pro Race dempers



- Katrix (inmiddels met 151.000km op de teller ex(trx)-Rattle-head)

Data:
* 1996
* Johnson carbon dempers
* K&N filters+ Factory Pro Kit
* Spiegler remleidingen
* R1 remklauwen en R1 rempomp
* LED Achterlicht 'clear' VTR SP/1
* WP/achterschokbreker
* Thundercat voorvork



- Laxe



- L-TRX



- M@thijs (oude TRX van Schumi)


Data:
* WP voorveren
* Tandwiel verhouding is iets anders
* Stalen remleidingen
* R1 remklauwen
* TWP special valblokken
* BOS uitlaten
* K&N filter
* Dynojet stage....?
* Rearwheel hugger black



- meissie frl.


- Melvin1983



Data:
* 1997
* Compleet OVER RVS uitlaatsysteem
* Open luchtfilter
* Dynojet kit stage 3
* Staalomvlochten remleidingen voor
* Carbon hugger
* Kleinere half-carbon raw's voor + achter

Wanted:
* Crashpads
* Carbon voorspatbord
* Blauwe duozit cover
* Andere kleur kuipruit (Black Smoke of blauw getint)



- Mike B

Data:
* 1996
* Bos dempers
* Dyno-jet kit
* K&N filter
* R6 reminstallatie voorzijde
* Goodridge stalen remslangen voor
* Renntec bagage rekje
* R1 stepjes
* Andere voorveren (geen idee meer welk merk)



- Noef

Data:
* TDM blok
* Stalen remleidingen
* Verder origineel
* BOS Alu dempers

Still 2 do (this winter):
* Originele tank (zonder deuken)
* Hugger
* Undertray (die nog gespoten moet worden)



- nsr-racer

Data:
* 1999


- Ook een TRiXie



- Paling1 (zijn TRX = R.I.P.)



- Paxxal


Data:
onker ruitje erop
* Belly-pant
* K&N open luchtfiltersetje + toebehoren
* race-kontje erop

In progress:
* Laser Hotcams



- Petrus

Data:
* 1997
* Dé originele mooiste kleur
* K&N filter en dynojet stage 1
* YZF 750 linkhevels (dus achterkant hoger)
* Technoflex progressieve voorveren
* Voortandwiel 16 tands
* Open oval Laser uitlaten (oorspronkelijk bedoeld voor een CBR1100 blackbird)
* Stalen remleidingen voorkant
* Zelfdraai valblokken



- Punica78



- SpondonTRX





- Rokoni



- TeDeuM



Data:
* Hyperpro voorvering (wel deze voor de Franse TRXcup indertijd)
* Tandwiel van 16 ipv 17 vóór
* Alle verlichting is verwijderd
* Monozit
* Dichtgewerkte originele kuip vooraan
* Stalen remleidingen vooraan
* Selfmade valblokken
* Laptimer
* Digitaal snelheidsmetertje (sigma)
* Laser uitlaten(indien toegelaten)



- tiggermac



- TR@X (deel 1 topic starter)



Data:
* K&N stage III filters
* Dynojet kit
* Blokspoiler
* Spiegler remleidingen
* Aangepaste voetsteunen
* WP voorveren
* Rearwheel hugger Carbon

en natuurlijk 'Idiot at the controls'



- TRiX TE KOOP



- Trixz ..... Trixz op de Nordschleife kort filmpje klikkerdeklik





Data:
* 1999
* Bridgestone BT014's
* Braided brake lines front and back
* Dynojet Stage 1
* K&N air intake
* Technoflex suspension
* BSM Vampire exhausts -115dB(A)-
* Wheelrimstriping
* Bikedesign crashpads black
* Small (Smoke) indicators
* Rear seat cover black
* StainlessSteel exhaust mounts with YAMAHA logo
* Rearwheel hugger NWS black
* Pazzo Black Short brake and clutch levers
* Braking Wave front and back
* GP-style gear shift 1 up and 4 down

Wanted:
- Other suspension



- TRXarnold TE KOOP

Data:
* 2000
* Blauwe klauwen voor
* WP-veren voor
* Aangepast luchtfilter en sproeiers etc
* 17-42 tandwielverhouding
* 82 pk aan het achterwiel bij Hoogland motoren



- T-Power


Data:
* 1999
* Spiegler remleidingen
* Carbon voorspatbord
* "Body Style" onderkuipje
* Duozit afdekkap (met het zelfde profiel als de tank)
* BOS dempers met BOS uitlaatsteunen.
* K&N Luchtfilter ipv origineel filter (voor de rest motorisch origineel)



- Wytze850




3x (c)2006 Ad Kievit (http/www.wegraceinfo.nl)

HAVE FUN ON THIS TOPIC
 
Laatst bewerkt:
Oke, het is een beetje te vroeg om te reageren maar ik heb toch mooi de 2de post in dit topic!
 
Nou, dan loop ik ook even binnen.....mooi nieuw topic hoor.

Hebben we in deze wel airco?
 
Mooi hoor!!! Deel 3 al weer....

@Trixz,
Kan jij die lelijke foto in de startpost van mijn (ex) TRX vervangen door deze:


Ziet er een stuk beter uit!
Blauw rules!!!
 
Zo , eerst maar even een repost..

hey dat is Oschersleben 18-9
na het zien van de trx en op het circuit ook maar eens bij de trx en kijken
was mooi om te zien ,jammer zelf bijna niet gereden
groet Will oranje rs250

Hey Will, heb ik met jou nog ff staan kleppen over mille clipons, Rooske suspension etc. etc. ?

Zo ja, dan ga ik je ff mailen ;-)
 
Hmmm, dit topic ruikt nog lekker fris...

Gisteren heb ik voor het eerst ABS gelast. De kopkuip van de TRX was flink doorgescheurd en dankzij een Kawa-donorkuip (heb ik dan nu een kawahama?!)heb ik gisteren die scheuren netjes kunnen opvullen. Straks ff een testritje gaan doen om te zien of de naden stevig genoeg zijn voordat ik er spuitplamuur op doe.
Ik moet zeggen dat het lassen op zich vrij gemakkelijk ging. Veel heb je er niet voor nodig: wat ABS materiaal, een dremel met frees en goeie soldeerbout.

De foto's :

















Nu moet ik het nog verder afwerken met spuit/componentenplamuur.
 
Laatst bewerkt:


Ben wel benieuwd naar de foto's en jouw ervaringen. Heb zelf nl nog een beschadigde trx-kuip die ik deze winter wellicht nog wil gaan repareren.



(BTW: is een oude foto, kuip is al vervangen door nieuw exemplaar... )
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat als je een beetje je best doet dat jij dit ook wel kan Tr@x...
Ik heb mij laten vertellen dat het gewoon een stukje timing is...en het goed in de gaten houden van de lokale feesten in de Achterhoek...
 
Die laatste paar posts in deel 2 LOL..... en hier loopt het weer aardig door
 
Zo , eerst maar even een repost..Hey Will, heb ik met jou nog ff staan kleppen over mille clipons, Rooske suspension etc. etc. ?

Zo ja, dan ga ik je ff mailen ;-)
yep its me
nog spierpijn gehad na dat uitstapje?
o.k. met je hand.!
baal nog steeds dat ik niet heb kunnen rijden.
maar weet nu wel zeker ,als er een viertakt komt,
moet het een 2win zijn.
groet Will
 
Hey Wil gaan we over op overtakten Leuke dingen die TRX-en, lekker gereden met jullie,

groet Redmer (andere rs250)
 
Laatst bewerkt:
ehh ALS dan ehh duc
oeps

Kom je nog wel van terug.......

Graag wil ik nu vast een belangrijk punt ter tafel brengen, zeker gezien de recente aanwas van TRX'ers en wannabe TRX'ers ( Tarwetijger...) zodat we niet binnenkort voor verrassingen komen te staan:
Wie gaat deel 4 openen?

 
yep its me
nog spierpijn gehad na dat uitstapje?
o.k. met je hand.!
baal nog steeds dat ik niet heb kunnen rijden.
maar weet nu wel zeker ,als er een viertakt komt,
moet het een 2win zijn.
groet Will

't viel gelukkig mee ;-) 1 dagje stokstijf geweest en op de hand 2 dagen een ei ;-)

Yesssssss, goed plan ! Voor mij ook alleen maar een twin...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.